وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: با کمک و همراهی دولت ساماندهی نیروی انسانی این وزارتخانه در سال تحصیلی آینده انجام می‌شود.

ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال تحصیلی آیندهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست با جمعی از مدیران منتخب مدارس مشهد افزود: دولت ارزیابی دقیق نیروی انسانی مورد نیازآموزش و پرورش و روش‌های تامین آن را در دستور کار خود قرار داده که نتایج آن طی سال جاری مشخص می‌شود و براین اساس در سال تحصیلی آینده شاهد ساماندهی نیروی انسانی این وزارتخانه خواهیم بود.

او افزود: ۳۰ درصد نیرو‌های ورودی به آموزش و پرورش در ۱۰ سال اخیر از طریق روش‌های غیر رقابتی، اما قانونی جذب شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در آغاز سال تحصیلی امسال ۱۰۸ هزار معلم در کشور کمبود داشتیم که تدابیری برای تامین نیرو و پرکردن ساعت آموزشی اندیشیده شد و بررسی‌های دقیق در این زمینه در مراحل پایانی است.

او در زمینه جذب فرزندان فرهنگیان نیز افزود: قانون اجازه قائل شدن تفاوت برای فرزندان فرهنگیان با افراد عادی را نمی‌دهد و در این زمینه نمی‌توان اقدام موثر برای تقاضای فرهنگیان در این ارتباط انجام داد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه بسیاری از مسایلی که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، جدید نیستند و سال‌هاست گریبانگیر وزارت آموزش و پرورش است ادامه داد: تلاش‌های مجموعه همکاران در این وزارتخانه نتوانسته این مشکلات را حل و فصل کند که علت آن باید بررسی شود.

او گفت: به خاطر گستردگی این وزارتخانه و اهمیت ماموریت آن، مسائل و مشکلات آن هم گسترده بوده و تنگنا‌های کشور نیز موجب باقی ماندن این مشکلات شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در باره مدارس غیردولتی افزود: حمایت از این مدارس جزو سیاست‌های دولت است.

او ادامه داد: برخی مقررات ابلاغی از سوی شماری از همکاران اجرا نشده که این امر موجب صدور احکام دیوان عدالت اداری گشته و مطالبات سنگینی را بر گردن ما گذاشته است که به تدریج پرداخت می‌شود.

حاجی‌میرزایی گفت: برخی شکایات از همکاران ما در دستگاه‌های نظارت و بازرسی نیز ناشی از ناآگاهی همکاران بوده است.

او همچنین با تاکید بر تفکیک کادر اداری و آموزشی در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان افزود: همکاران باید جایگاه آموزشی و اداری خود را قطعی کنند تا رتبه بندی به خوبی و با قطعیت انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به امضای تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی به منظور احداث مسکن برای فرهنگیان گفت: تعهد ما ساخت ۱۷۰ هزار مسکن بود که تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار فرهنگی ثبت‌نام کرده‌اند، اما ساخت این واحد‌های مسکونی قطعی است.

او در خصوص کنکور نیز گفت: جریان آموزشی و سنجش کنکور در حال حاضر مفاهیم مورد نظر در تربیت دانش آموزان در قالب ساحت‌های ۶ گانه مورد تاکید سند تحول بنیادین را سنجش و ارزیابی نمی‌کند که برای حل این مسئله باید راهکار اصلی را هدایت نظام آموزشی به سوی هدف مورد نظر قرار دهیم.

حاجی‌میرزایی افزود: باید به مدرسه مجال و ظرفیت بیشتری بدهیم، زیرا مدرسه اصلی‌ترین نهاد تعلیم و تربیت است و باید از مشغله‌های موجود در مدرسه کاست تا خلاقیت و نوآوری در مدرسه کاهش نیابد و مدرسه محوری به معنای واقعی و زنده بودن مدرسه در محله اجرا شود که در این راستا مصمم به کاهش حجم امور غیر ضروری در مدرسه هستیم.

او عدالت آموزشی را از دیون این وزارتخانه به مردم دانست و ادامه داد: توزیع فرصت‌های یادگیری باید به صورت عادلانه باشد و در صورت ناعدالتی در این زمینه بازخورد آن را در سایر عرصه‌ها شاهد خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در ۹ سال گذشته نتوانسته‌ایم تجهیزات مناسبی برای هنرستان‌ها تامین کنیم و در این زمینه اقداماتی انجام شده که امیدواریم نتایج آن به زودی در هنرستان‌ها نمایان شود.

او افزود: علاوه بر این هر دانش‌آموز باید دستکم یک مهارت را در دوره تحصیل خود فرا بگیرد تا شاهد آثار مطلوب آن در زمان پایان تحصیلات باشد.

انتهای پیام//ف.ح
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.