باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

از استانبول تا تهران؛ حکایت تفاوت وضعیت معیشتی معلمان ایرانی و خارجی

کارشناسان آموزشی معتقدند حقوق معلمان ایرانی در مقایسه با سایر شغل‌های دولتی بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به دلیل جمعیت زیاد معلمان، میانگین حقوق آن‌ها نسبت به سایر مشاغل کمتر است. با یک قیاس ساده می‌توان دید دستمزد این شغل در مقایسه با شغل‌های دولتی دیگر پایین‌تر است. مشکلات بیمه تکمیلی و نداشتن مزایایی برابر با سایر شغل‌های دولتی از دلایل مهم دیگری هستند که این قشر را ناراضی نگه داشته است.

توجه کافی به معیشت این قشر زحمتکش و متوازن کردن حقوق با مسئولیت آنان، برحسب درد و دل‌های خودشان، بزرگترین مطالبه معلمان در سال‌های اخیر است.

آسیب به آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین پیامد‌هایی است که این توجه ناکافی به معلمان آن را ایجاد می‌کند. پیامد‌هایی که مخاطبان اصلی آن یعنی دانش آموزان و آینده آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معیشت فرهنگیان

مجید دهقان کارشناس آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش بابیان اینکه در ارتباط با شغل معلمی بحث حقوق مالی؛ حقوق شخصیتی و مزایای شغلی معلمی مطرح است، اظهار کرد: یک معلم ایرانی بعد از ۲۵ سال سابقه، سالانه حدود ۳۶۰۰ دلار حقوق می گیرد.

او ادامه داد: اگر این حقوق با حقوق معلمان کشورهای اطراف از جمله ترکیه مقایسه شود می توان فهمید که دریافتی معلمان کشورمان بسیار پایین است.

او گفت : معلم تازه کار در کشور ترکیه سالانه ۲۶ هزار دلار و معلمی با ۱۵ سال سابقه کار بین ۳۰ تا ۳۶ هزار دلار درآمد دارد.

این کارشناس آموزشی با بیان اینکه در کشورهای دیگر مانند مکزیک معلمان تازه کار سالانه ۱۹ هزار دلار دریافتی دارند، افزود: این در حالی است که یک معلم تازه کار در کشور مکزیک ۶ برابر بیشتر از یک معلم با تجربه در کشور ما حقوق دریافت می کند.

دهقان با اشاره به اینکه امروزه در کشور ما برای هرگونه خدماتی باید هزینه پرداخت شود، افزود: یک بند قانونی نیز برای دریافت نکردن وجه از والدین هنگام ثبت نام در مدارس وجود دارد اما برخی از مدارس به صورت مشارکتی و یا غیر قانونی از والدین هزینه دریافت می کنند.

او ادامه داد : در برخی از مدارس در پایه یازدهم بیش از ۱۷ و یا ۱۸ میلیون تومان والدین باید هزینه کنند.

معیشت معلمان

دهقان با بیان اینکه نظام آموزشی که برای حقوق معلمان ارزشی قائل نشده برای رشد اقتصاد کشور نیز ارزشی قائل نخواهد شد، افزود: معلمی که هنگام ورود به کلاس ذهنش درگیر مسائل مالی است، و به این فکر می‌کند که حقوقش بسیار پایین تر از دیگر اقشار جامعه است چگونه می‌تواند به دانش آموزان درس بدهد و از آن ها بخواهد که در آینده شغل معلمی را انتخاب کنند؟

او با اشاره به وضعیت نامطلوب معیشتی برخی معلمان در جامعه، ادامه داد: ما در برخی مدارس کشور معلمانی را داریم که حتی خود آژانس مدارس و سرویس دانش آموزان کلاسشان هستند. معلمان در این شرایط دیگر چه جایگاه شخصیتی دارند و چگونه می توانند دانش آموزان را ترغیب به درس خواندن کنند.

این کارشناس آموزشی در ادامه با بیان اینکه در نظام فعلی آموزش و پرورش مدرک و سابقه معلمان جایگاه چندانی ندارد افزود: برخی از مسئولان می‌گویند که معلم در هفته تنها ۲۴ ساعت به مدرسه می آید پس می تواند شغل دوم داشته باشد و کار دیگری انجام دهد. اما این در حالی است که معلمان باید ۲۴ ساعت باقی مانده را به مطالعه بپردازند تا راهکارها و راهبردهای جدیدی را در نظام آموزشی و‌ تدریس در کلاس پیاده سازی کنند.


بیشتر بخوانید: میانگین حقوق معلمان بیش از ۴ میلیون است/ مدرسه پر‌نشاط، پرسش رئیس جمهور از دانش آموزان


گفتمان غالب در مدارس همین گفتمان معیشت محور است

ابراهیم سحرخیز معاون اسبق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دریافتی معلمان در بین کارمندان دولت در رتبه و در درجات پایینی قرار دارد اظهار کرد: با توجه به نرخ تورم در کشور معلمان نزدیک به خط فقر و در بعضی از استان ها زیر خط فقر قرار دارند.

او با بیان اینکه چیزی که باعث شده تا آموزش و پرورش نتواند به سایر رسالت‌هایش عمل کند همین بحث معیشتی است، ادامه داد: گفتمان غالب در مدارس همین گفتمان معیشت محور است.

سحرخیر افزود : وقتی ما نتوانیم حقوق معلمان را تامین کنیم آن ها با مشکلات معیشتی مواجه می شوند و به شغل دوم نظیر تدریس در نوبت دوم در مدارس دولتی یا کار کردن به صورت اضافه کار در مدارس غیر دولتی روی می آورند، این مسئله باعث می شود که معلم نتواند اطلاعات آموزشی خود را به روز کنند.

حقوق معلمان

معاون اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر ما دانش و صلاحیت های معلمان را به روز نکنیم چطور می توانیم تحول بهتری در آموزش و پرورش داشته باشیم، افزود: معلمان که در زبان امروزی به آن راهبر آموزشی می گویند نمی توانند نقش موثری در کلاس یا محیط مدرسه ایفا کنند.

او با اشاره به میانگین حقوق دریافتی اعلام شده معلمان از طرف دولت، یادآوری کرد: در حقیقت معلمی که با مدرک فوق لیسانس و یا دکترا ۵ میلیون تومان و معلم تازه کاری که دو و نیم الی سه میلیون تومان درآمد دارد میانگین درآمدشان مجموعاً می شود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان که این دریافتی برای معلمان ناچیز است.

سحرخیز تاکید کرد: البته این دریافتی کامل معلمان نیست بلکه مواردی نظیر ۱۰ درصد بیمه و حق مسکن و بازنشستگی نیز از حقوق معلمان کسر می گردد. ماهیانه حدود ۴ الی ۵ درصد نیز از حقوق معلمان به صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان واریز می‌شود.

او با بیان اینکه اگر هم معلم هیچ گونه بدهی بانکی نداشته باشد حدود ۲۰ درصد از حقوقش کم می شود، اظهار کرد: دیگر کارمندان دولت از پاداش های معمول استفاده می‌کنند اما در آموزش و پرورش معلمان از هیچ گونه پاداشی بهره مند نمی شوند.


بیشتر بخوانید: معلمان روزانه حداقل چقدر باید حقوق بگیرند؟


معاون اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه درصدی از تولیدات ناخالص داخلی و بخشی از بودجه عمومی کشور به آموزش و پرورش اختصاص یافته، افزود: در این دو بخش در بین کشورهای منطقه وضعیت مناسبی نداریم.

سحرخیز با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در خصوص افزایش حقوق معلمان از یک میلیون و سیصد هزار به چهار میلیون و دویست هزار تومان افزود: خوب بود آقای رئیس جمهور به نرخ تورم و کاهش قدرت خرید معلمان نیز توجه می‌کرد چرا که معلمان از قافله خرید و قدرت خرید دیگر مردم جامعه عقب افتاده‌اند.

او ادامه داد: وقتی که ما مشکلات معیشتی معلمان را حل نکنیم گفتمان غالب در فضای آموزشی تبدیل به گفتمان معیشت محور می‌شود و دیگر گفتمان تحول محور و رفتن به سوی آموزش و پرورش مترقی و متعالی معنا و مفهومی پیدا نمی کند. به طور مثال در برخی مدارس تعدادی از معلمان بیش از ۲ الی ۳ سال است که حقوق دریافت نکرده اند.

دانش اموزان

معاون اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه پایش و رصد عملکرد معلمان در مناطق صعب العبور برعهده راهبران آموزشی است، ادامه داد: این افراد چهار سال است که مطالباتشان پرداخت نشده است و به همین دلیل دیگر انگیزه‌ای ندارند.

او در ادامه گفت: معلمی که مشکل معیشتی دارد و به صورت دو شیفت کار می کند خود را خسته می‌کند و نمی‌توان با او در مورد روش‌های جدید آموزشی و یادگیری صحبت کرد.

سحر خیز با اشاره به اینکه امکانات آموزشی در مدارس محدود است و این مدارس در مناطق شهری دست در جیب مردم و با کمک های مالی مردم اداره می شوند، مطرح کرد: در مناطق روستایی خود مردم نیز با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی در تهیه لوازم التحریر هم با مشکل مواجه هستند.


او افزود: ۶۰ درصد از مدارس کشور خارج از نورم استاندارد است و تراکم دانش آموزان در کلاس ها بالاست که خود یکی دیگر از مشکلات عدیده معلمان خواهد بود.


بیشتر بخوانید: تراکم دانش آموزی مدارس ابتدایی کشور ۲۸ نفر است/ علل شلوغی برخی کلاس‌های درس چیست؟


سحر خیز بااشاره به بودجه این وزارت آموزش و پرورش گفت : این وزارتخانه ۱۴ هزار میلیارد تومان که البته الان به ۲۰ هزار میلیارد تومان هم رسیده است مطالبات زمین مانده دارد. بودجه دولت برای آموزش و پرورش پنجاه و هفت هزار میلیارد تومان است که با توجه به مشکلات معیشتی معلمان و خود این سازمان بعید است همه امور آموزش و پرورش اجرا شود.

اوبا بیان اینکه عمده تلاش مدیران عالی آموزشی حل کردن مشکلات مالی آموزش و پرورش است، ادامه داد: همین مسئله باعث شده تا ما نظام ارزشیابی را رها کنیم. مافیای کتاب کمک درسی کنکور اجازه نمی‌دهند ما نظام ارزشیابی را پیاده سازی کنیم.

سحرخیر در پایان گفت: وقتی نظام هدایت تحصیلی تغییر پیدا نکند، رتبه بندی نیز سودی ندارد و اگر اکثر معلمان از اجرای رتبه بندی خوشحال هستند به این دلیل است که به این بهانه اندکی حقوقشان افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گرامی نژاد
۱۷:۳۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام من یک معلم رسمی شاغل در تهران هستم فقط از شما یاخبرنگاران عزیز یا هر کسی که میتواند صدای ما باشد میخوام که بداند با حقوق ۴۵۰۰بعد بیست و نه سال خدمت و داشتن فرزند دانش آموز و دانشجو و اجاره خونه ماهی دومیلیون با این شرایط چطور میشه فقط زنده ماند.نه وام مسکن نه زمین نه خونه هیچ تسهیلات استفاده نکردم دیسک کمر عمل کردم دیسک گردن باید اورژانسی عمل کنم با کدام پول هیچ کار دیگری نمیتونم بکنم مث من هزاران معلم دیگر هست که هیچ راهی ندارند حقوق یک معلم در شهرستان خیلی نسبت به ما بهتره این تبعیض ه ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام. بنازم به این معلمین ایرانی که بدون های و هوی و فقط برای رضای خدا، پرچم جمهوری اسلامی ایران عزیز را در رتبه اول عدالت آموزشی دختران و پسران جهان،یعنی مهم ترین شان زندگی انسانی بالا بردند.خدا را شکر که اولین چراغ روشن جهش تولید را، در عرصه "فرهنگ" کشور می بینیم.
Iran (Islamic Republic of)
معلم مفت
۲۳:۲۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
با دلار 1300 حقوق بنده با 24 سال سنوات تازه شده سالانه 2500 دلار. برم خارج توالت تمیز کنم بیشتر از این بهم حقوق میدن. البته اگر زنده برسم اونجا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۴ دی ۱۳۹۸
آقا محمد فک نکن چون بچه شما تو خونه پنج شنبه جمعه نشسته تعطیل هست ،،و انگار ناراحتی از این موضوع

ولی محض اطلاع ،،بروید پرس جو کنید
اکثر معلمین اکثرا پنج شنبه جمعه ها به صورت اجبار ،باید در دوره ها آموزشی آموزش پرورش شرکت کنند،،

دانش آموز تعطیل هست معلم که بیشتر مواقع تعطیل نبست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۴ دی ۱۳۹۸
اگه معلم سه ماه تعطیل هست

جاهای دیگه هم یک ماه مرخصی دارند

تفاوت میشه دو ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۶ دی ۱۳۹۸
استادان دانشگاه هم در هفته 16 ساعت تدریس می کنند و 4 ماه از سال تعطیل هستن تازه حقوق و مزایاشون سه چهار برابر یک معلم با مدرک دکتری هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۴ دی ۱۳۹۸
مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۲ دی ۱۳۹۸
معلما وقت آزاد زیاد دارن و هر وقت بخوان به وضعشون اعتراض میکنن. کارگرای بیچاره صبح تا شب سر کارن و فرصتی برای اعتراض ندارن مگر اینکه بعد از اخراج شدن وقت داشته باشن. تازه معلما اعتراض میکنن مسئولین میگن چشم و نازشونو میکشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۲ دی ۱۳۹۸
چرا در مورد چیزی که نه بهت مربوط میشه نه اطلاع داری نظر میدی البته تاثیرش رو برادرت مدرسه ای و بچه و ...میذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
خب شما هم معلم میشدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
کی نازشونو کشیدن ؟؟حقشونو نمیدن چه برسه به ناز کشیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
تو رو خدا اگه تو هر ارگانی کار میکنی حقوقت به خاطر سابقه کم ،قراردادی ،شرکت نفتی پایین هست ،،،،نیا اینجا کلی توهین به شان معلم کن و بعد برو ،،،برو خودت را با استخدامی های ارکان و.وزارت خانه خودت مقایسه کن ،،

درشان معلم نیست این همه توهین شود
معلمها هم مثل شما شش روز سر کار میروند ،،پنج شنبه ها و گاها حتی جمعه ا اکثر،،،،اجباری باید در دوره های ،آموزشی ،پول بدهد و کلاس بگذراند،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۵ ۰۲ دی ۱۳۹۸
نکنه فکر کردز ما تو یه کشور دیگه ای زندگی میکنیم خودمون بچه مدرسه ای داریم یک روز در هفته بیکاری دارن پنج شنبه جمعه که بیکار تعطیلات عید بیشتراز هر ارگانی تعطیل ۳ ماه تابستون تعطیل روزهای کاری هم زودتر از هر کارمندی تو خونه هستین بسه دیگه مظلوم نمایی
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۵:۲۸ ۰۲ دی ۱۳۹۸
آقای محمد که نشناخته داری قضاوت میکنی.همه کارمندان تعطیلی دارند و خودت یه بچه خودت را جمع کن بعد بیا حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۵ ۰۲ دی ۱۳۹۸
بچه من نیاز به جمع شدن نداره نیاز به آموزش داره که معلمش به بهانه دانشگاه چند ساعت توهفته کلاس نمیاد و سرما زمستون تو حیاط میچرخن لابد بچه تو نیاز به جمع شدن داره اونم من مقصر نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
قبول داریم درآمد بعضی از دبیران نجومی هست

،ولی از هر هزار معلم ،،،یکی درآمد نجومی خارج از آموزش پرورش داره

همه اینطور نیستند که بنده خدا بیان کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
باشگاه خبرنگاران هدفش پیگیر وضعیت معیشتی معلمان هست
ولی پیگیری نکنید بیش از این به شان معلم توهین نشه

چون تا یک سایت میخواد از حق حقوق معلم دفاع کنه ،،فورا گروههای شاغل قرادی،یا شرکتی میان و از حق و حقوق کم خودشون گله و کلی بی احترامی به معلم میکند و میرود


بابا،اگه قراردادی یا شرکتی هر ارگان هستی ،،حقوق ،خودت را،،،با،استخدامی،همان،ارگان مقایسه کن ،،،چیکار حقوق یک معلم استخدامی داری؟؟؟
اگه شرکتی و قراردادی هستی و در شرکت نفت حقوق دو تومن می گیری ،،،،محص، اطلاع برو فیش های استخدامی شاغل و بازنشسته شرکت نفت،،،، که بالای هفت تومن میگرن مقایسه کن ،،،چرا خودت با معلم استخدامی مقایسه میکنی ،و توهین میکنی،،،،،،

اگه نظامی قراردادی،شرکتی هستی حقوقت کم هست ،و یا سابقه کم داری ،،،حقوقت کم هست ،،،،خودت، را با نظامی ارکان خودت مقایسه کن ،،،تازه ،،،،شاید همون بنده خدا هم شاید هم سابقه بالا داره ،اینقدر ،،حقوق میگیره ،،،، شاید این قدر با حقوق کم ساخته ،الان چون سابقه بالا شده حقوقش بالان


معلمها بستگی به سابقه داره ،،فرزند خواهر من به شش سال سابقه و استخدام رسمی ،،،،،یک میلیون ،هشتصد،،،،بیست سال سابقه ،دو میلیون پانصد ،،،،،سی سال سابقه با مدرک فوق لیسانس ،چهارمیلیون ،،،،،،تازه،بعد از کسورات میشه سه تومن و دوبست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
همه همینن
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۱:۰۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
همه بازنشستگان چه معلم چه غیر معلم باید در حقوق ها تجدید نظر شود شما معلمین که 3تومن میگیری ما الان 2تومن دریافتی مان هست با همان مدرک لیسانس معلمان 3تومن همه باید یکسان شوند نه معلمان
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۵:۲۶ ۰۲ دی ۱۳۹۸
معلم باید حداقل ماهی بیست میلیون دریافتی داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
میخوان با این حرفها معلم ها را هر طور شده پای صندوق های رای بیاورند و انتخابات را جمع کنند.
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۲۱:۰۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سلام یادتان هست اقای بطحایی وزیر سابق می خواست مشق شب و کنکور راحذف کند.برای داتش اموزان اتاق بازی درست کند.حقوق معلمان راسامان دهد.اما حرفی از شیر مدارس بخاری نفتی ،مدارس خشت وگلی سوخته شدن دانش اموزان نمی زد.بعد از دروغ و عوامفریبی برای مجلس استعفا داد وحالا در دانشگاه ازاد است.شرم بر این همه بی صداقتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۱ دی ۱۳۹۸
این اختلاف تنها شامل معلمان نیست // در این سال چند روز رفتید سر کار // همش تعطیله
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۰:۵۷ ۰۶ دی ۱۳۹۸
تعطیلی از شهرداری محیط زیست تاکسی رانی اتوبوسرانی و شرکت نفت ومسولان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۱ دی ۱۳۹۸
همه از سه ماه تعطیلی معلمان حرف میزنند
معلم اگه سه ماه تابستان تعطیل نباشه ،،اصلا مغزش برای سال جدید ریکاوری نمیشه

هر ثانیه سی ارباب رجوع حساس ،طلبکار ،کنجکاو،،دارد که باید کنترل کند ،،،،تازه بعد از کنترل تدریس هم باید بکند
یک روز سر کلاس بیاین تا بفهمین

همه جای دنیا معلمین به خاطر فشار روانی تعطیلات دارند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
اون کارمندی که شیف شب داره جمعه و پنج شنبه نداره تعطیلات عید پیش زن و بچش نیست با ۲۸ سال سابقه ۳ میلیون میگیره اون مغزش ریکاوری نمیخواد از یک جنس دیگه است واقعا که !!
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۵:۳۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
یه روز معلمی برابر با 30سال فعالیت در عسلویه است.کار فکری معلم ها واقعا بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۶ دی ۱۳۹۸
حقوق ما معلمان رو برسونن به 8میلیون مثل بانکی ها ما تابستون که چه عرض کنم شب ها هم می اییم درس میدیم. البته معلمان تابستونا تعطیل نیستن این دانش آموزان هستن که تعطیلن بچه های خودتوننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۱ دی ۱۳۹۸
ما که مهندسیم بیکاریم چیکار کنیم...حالا فقط معلما مهمن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۲ دی ۱۳۹۸
میتونستی،فقط قسمت اول بنویسی ،،
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۵:۳۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
برو سرکار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
این دبیرای دبیرستان حتی ابتدایی بعَضی هاشون با موسساتی که راه انداختن یا با کلاس خصوصی بیشتر از یه جراح مغز و اعصاب در آمد دارن حالا یه عده اشون هم حقوقشون مثل ارتش و سپاه و کارمندان علوم پزشکی و کارمندان کمیته امداد هست به فکر همه باشید پرستارها بعدش در نظر بگیرید زحمتی که برای رسیدن به بعَضی شغلاس ده برابره معلمیه معلمای لیسانس بالای ۴ میلیون میگیرن اونایی که حقوقشون کمه لابد رسمی نیستن اما معلمی شغل آسونی نیست سر وکله زدن با دانش آموزای امروزی وحشتناکه خودم تجربه دارم اما خوب حقوق شرکت نفتی ها و بعضی جاها خیلی بالاس چرا ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۵۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
الان با 29سابقه هرسال میگن حقوق فرهنگیان همتراز معیشت آنها خواهد شد
همه اینا تا به امروز بازی بوده .وغیر از این هم نخواهد بود.
فقط در دوره دولت قبلی حقوق ماهانه فرهنگیان برابر با 700دلار شده بود که الان دوباره برابر با 300دلار شده.
این را می گن همترازی معیشت فرهنگیان متناسب با حقوق دریافتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۱ دی ۱۳۹۸
امروز اول برج هست ک من معلم با ۲۷ سال خدمت فقط ۱۰۳ هزار تومان در حسابم ماتده خیلی دلم میخواد یک دیدار با رهبر و ریس جمهور کشورم داشته باشم وبه من را ه کار زندگی را یاد بدهند ببینم من بلد نیستم یا مملکت کارش درست نیست نه برای خانه گوشت گرفتم نه برنج نه لباس نه هیچ چی فقط یک میلیون بچه کنکوری دارم به اون دادم هشتصد هزار تومان قسط بانک ملی دادم ۲۵۰ هزار تومان قسط قلمچی دادم کمی هم میوه و شیرینی برای یلدا خریدم پول اجاره منزل و مانده و با مدرک فوق لیسانس شاغل در مدرسه خاص مانده ام بفرمایید جه کنم ؟؟؟بیمه تکمیلی و رتبه بندی و... تاثیری نداره ما را زنده زنده به والله کشتید من زتدگی نکردم بفرمایید چه کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۵:۲۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
دیشب در گفتگوهای شب یلدا متوجه شدم یکی از بستگان با مدرک دیپلم که در یکی ارز نیروگاه های کشور همزمان با من معلم که مدرک لیسانس دارم بازنشسته شده ماهی 5300000 تومان دریافت می کند و من 3300000تومان . تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
واقعا چند ساعت کار می کنند؟
چند ساعت مطالعه می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
abbasali
۱۷:۲۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
ساعت کاری یک معلم که طبق تعریف کار قانونی 22 ساعت در هفته باید باشد که در زمان جنگ تحمیلی به 24 ساعت افزایش یافت و این باقی ماند و معلمان اعتراضی هم نداشتند.این ساعت کاری موظف همه کارمندان دولت است و اگر می بینید کارمند دیگری در ارگان دیگری بیشتر کار می کند دستمزد غیرموظف خود را می گیرد.فکر نکن محض رضای خدا کارمندان دیگر بیشتر کار می کنند.در مورد مطالعه هم باید بگویم که بیشترین مطالعه را قشر فرهنگیان دارند چون باید به روز باشند و بتوانند با موضوعات جدید برای تدریس خود را وفق بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۱ دی ۱۳۹۸
شما این درنظر بگیرید ،معلم هر ثانیه سی ارباب رجوع دارد ،،سی ارباب رجوع کم طاقت ،،که والدین تحمل دو دقیقه ندارند
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۵:۳۲ ۰۲ دی ۱۳۹۸
معلم مظلوم واقع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سلام این کارشناس مثل اینکه فقط فیش حقوقی معلم رو دیده و بعد میگه حقوقش کمه، از حقوقش بیمه و... کم میشه پاداش نمیگیره و ..... که البته درست هم هست ولی احتمالا فیش کارمندای دیگه رو نمیگم احتمالا حتما ندیده بنده کارمند دانشکده ای زیر نظر علوم پزشکی هستم فیش حقوقی ما کمتر از معلم کسری که این کارشناس میگن هم از حقوق ما کم میشه پاداشی هم که فرمودند تو این 8 ده سال سابقه ای که داریم به ما نرسیده هنوز اون 20 درصد هم از حقوق ما در اخر ماه بابت بیمه و ... کم میشه تازه کل هفته رو هم میریم سر کار نه دو یا سه روز در هفته.... کارشناس محترم اول فیش حقوقی بقیه کارمندان رو نگاه کن بعد مقایسه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سالهاست این حرفها تکرار میشه...ولی کاری انجام نمیشه برای تغییر....معلم فقیر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
اینجا هم زحمت کشیدیم در دانشگاه سراسری از ارشد رشته مورد تدریس خودمون پذیرفته شدیم و تحصیل کردیم، دانش آموزان از مزایای مدرک استفاده می کنند ولي متاسفانه ما هنوز از مزایای آن که کمتر از دویست هزار تومان در ماه میشه بی بهره ایم.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۴۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سلام...والله دبیرای ماده ۲۸ که سال پیش در آزمون استخدامی قبول شدند و مهر ۹۸ وارد کار شدند الان ماهی یک میلیون و پانصد و هفتاد هزار حکم دادند که با کسر بیمه میشه یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار(با مدرک لیسانس)!!! به هر جا هم اعتراض می کنیم کسی پیگیر نمیشه بدبختانه! ای کاش این متن پیگیری می شد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۱ دی ۱۳۹۸
متاسفم بر معلما که نمیتونن حقشونو بگیرن اگه یه هفته معلما نرن سر کلاس که بهم میریزه و قدر معلمو میفهمن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
پروفسور همین الانم بچه که از مدرسه میاد یا خودت باید باهاش درسا کار کنی یا معلم خصوصی بگیری که خود معلم قبلا تمایل خودش رو برا کلاس خصوصی اعلام کرده. اگه اینطوره پس آتش نشانی پرستارا پلیس باید اعتصاب کنن یا معلما خونشون رنگینتره
Iran (Islamic Republic of)
باد
۱۴:۳۳ ۰۱ دی ۱۳۹۸
ما کارکنان جهاد از همه حقوقنون کمتره همه سال بای بریم سر کار ودایم با ارباب رجوع های مختلف سروکارداریم . همش معلم ها معلم ها نصف سال یاامتحان یا برف وباران یا آلودگی هواس یا تابستون یا عید یامیان ترمه .توروخدا یکی به داد مابرسه آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۱ دی ۱۳۹۸
جناب استاد یک هفته شغل معلم برابر است با یکسال کار وعلافی شما اگر مرد عملی دوروز بایک معلم شغلت را عوض کن وشما کل سال بیکار باش مرد ناحسابی کل سال بیکار باش با جیب خالی چه ارزشی دارد ؟جیب خالی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۲ ۰۲ دی ۱۳۹۸
آقای ناشناس چطوری حساب کردی به این نتیجه رسیدی هر روز نهارتو باخانواده میخوری در صورتی بعضی مشاغل باهمین حقوق کم هفته ای دوروز پیش خونواده هستن مطالعات بیشتری نیاز داری
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۴:۲۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
البته که کارمند تو ایران مظلومه چون حقوق ثابت داره و تورم افسار گسیخته دائما صعودی... شاید مقایسه وضعیت معلما با سایر کارمندا درست نباشه .. مسئله اصلی اینه که تو اکثر جوامع پیشرفته و جوامعی که میخوان پیشرفت کنن بنای توسعه رو آموزش میذارن و معمولا معلم تو این جوامع حقوق و مزایای خوبی داره مثلا در آلمان معلمی جزو مشاغل درجه 1 اون کشوره حتی در گذشته هم معلم در ایران ارزش و مقام بالایی داشت.. ما خودمون رو مقایسه نمیکنیم باشما. مسئله اینه که حکومت ایران برای آموزش پرورش به هیچ عنوان نمیخواد خرج کنه حتی چیزی که صراحتا تو قانون اومده که باید اموزش رایگان باشه امروز میبینیم که یک مدرسه حتی در طول سال هزار تومن هم بودجه نداره ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
من نمیدانم چرا انقدر به فکر معلم ها هستن، من خودم کارمند رسمی وزارت علوم هستم با مدرک لیسانس و 16 سال سابقه کل دریافتی بنده با اضافه کار حدود 3/5 میلیون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۸
من27 سال سابقه دارم3600 نمیگیرم اول تحقیق کن بعد حرف غلط بزن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۵ ۰۲ دی ۱۳۹۸
بهتره تو بیشتر مطاله کنی که با همین سابقه وسختی کار بیشتر خیلیا همین حقوق رو هم نمیگیرن به نظرم شما بیشتر از چیزایی که تدریس میکنی مطالعه نداری
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۰۳ ۰۱ دی ۱۳۹۸
یعنی فقط حقوق معلمین پائین هست ؟؟ بهتر بود حقوق مشاغل دیگم با همین کشورها مقایسه میکردید نه فقط معلمین !! الان ما حقوق 1 میلون و200 هزارتومانی کم نداریم . که فقط پول نون وآب و برق و گاز میشه ...! مستاجر که باشی و بچه و... که دیگه ...!
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۳:۵۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
با احترام به همه معلم ها. معلمی شغلی بسیار راحت است روز های زیادی از سال معلمان ایرانی تعطیل هستند حقوقی که دریافت می کنند بسیار منطقی و حتی گاه زیاد نیز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
با احترام به شمااگر راحته شماوجدان نداری اگه نیای ویک هفته در کلاس معلمی نکنی وحقوق راحت نگیری من مفت به جای شماسرکارتان می روم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
کاملا موافقم من معلمای زیادی دورو برم هستن که بخاطر وقت آزاد زیاد شغل دوم دارن با درآمد بالا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۵ ۰۲ دی ۱۳۹۸
من حاضرم جای شما بیام کلاس به اندازه کافی دوروبرم معلم هست وشرایطشون را دارم میبینم وجدان دارم بیشتراز معلمی که مخصوصا کم کاری میکنه که بعدا کلاس خصوصی بذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۱ دی ۱۳۹۸
با سلام به همه،من به شخصه برای معلمین عزیز خیلی احترام قایلم ولی نسبت به ساعات کاری که دارند حقوق معلمین بد نیست،بخواهیم درست حساب کنیم سالی 150 روز به مدرسه میروند.
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۳:۴۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
من معلم نیستم شغلمم ازاده ول۵ی واقعا راست میگه حقوق معلمین در برابر سایر ارگان ها خیلی کمه با اینکه مسئولیت بیشتری دارند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
خیلی از شغلای آزاد معلم هستناحتمالا شما از همونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
کو گوش شنوا ماکه سوختیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۲۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
لطفا در مورد طرح رتبه بندی که میخواهد اجرا شود و در حال ابلاغ دستور هست گزارش تهیه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
مرگ بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
حقوق معلمان کم است 24 ساعت در هفته کار می کنند.
حقوق استادان کم است 12 ساعت در هفته کار می کنند.
حقوق مدیران کم است 2 ساعت در هفته هم کار نمی کنند.
حقوق قانون کار زیاد است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
درست فرموده اند حقوق معلم خیلی کم است وبسیاری از دانش آموزان ازپذیرش شغل معلمی فراری هستند حقوق معلم را درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۸ ۰۱ دی ۱۳۹۸
تشکر میکنم از سایت شما بابت پرداختن به این موضوع مهم
در کشوری که کارمند وزارت نفت میانگین ۱۸ تومان دریافتی داره و معلم ۲تومان دریافتی، نمیشه از پیشرفت، تمدن و توسعه صحبت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
خوب نظامی ها هم ارتش هم سپاه حقوقشون خیلی کم تازه ارتشی های بیچاره هر سال منتقل شهرها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سپاهیان واقعا بالاست با کلیمزایا اما ارتش کم می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۱ دی ۱۳۹۸
تازه این موضوع رافهمیدید؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۱ دی ۱۳۹۸
چه خبره؟؟!! از اول تیر ماه تا آخر تابستان تعطیل.ده روز مونده به عید تا 15 روز اونور سال تعطیل .صبح از ساعت 8 تا ظهر کار میکنن..بعد ظهر تعطیل.ایام شهادت وغیره تعطیل.هوای خوب وبد تعطیل.لیسانس داشته باشی که الان جارو کش محل ما داره میتونه در هفته چند روز کار کنه وبقيه تعطیل.انواع بیمه دارن. بابا ما هم لیسانس داریم وتو شرکت کار میکنیم آیا خدای ما با شما فرق میکنه والا با نصفش ما راضی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
خداوکیلی درموردحقوق نظامی عزیزبنویس مخصوصاارتش وناجابنده هفده سال خدمت میکنم ازمناطق مرزی گرفته دراستانهای مختلف فکرمیکنیدبه مابیشترازمعلم حقوق میدن به والله من حاضرم فیش منتشرکنم نمیخوادحقوق من باترکیه مقایسه کنیدباارتش پاکستان مقایسه کنیدیه درجه دارساده ماهی ۵۵۰۰دلارحقوق میگیره خداوکیلی بااین سختی کاروماموریت مرزی ودورخانواده درشهرغریب بی انصافی به والله به عشق رهبری ومردم عزیزکشورم خدمت میکنیم وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
خیلی خوب تمام جوانب مشکلات معلمان را پوشش داده ولی گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۱ دی ۱۳۹۸
هیچ شغلی رراحت تر وبی دردسر ترازمعلمی نیست معلمهای امروزی البته یک سریهاشون ان طورکه باید وشاید تدریس نمیکنندنتیجش هم بچه ها اکثراازنظردرسی ضعیف هستدحالاهم که همش تعطیلی و.......خداعاقبت بچه هامونابخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۲:۳۸ ۰۱ دی ۱۳۹۸
. وضع معلم ها با توجه به تعطیلی های مکرر و بیشتر از دو سوم سال، خیلی هم خوبه. من بیهوشی خوندم تو آی سی یو کار میکنم. تا تقی به توقی می خوره مدارس تعطیل میشه و ما آماده باش میشیم. 26 روز مرخصی دارم. مرخصی بهم نمیدن میگن کمبود داریم. با 9سال سابقه پایه حقوقم دو و هفتصد هست . نه شب دارم نه روز. نه عید نه فروردین نه سیزده نه تابستون نه زمستون نه محرم نه عاشورا و تاسوعا/ یه بار قبلا از بخش دولتی بهاطر شراطی سخت کاری استعفا دادم. الان تو خصوصیم. حاضرم با همین وضعی که معلم ها ازش شاکی هستند کار کنم / آیا معلمی هست که بخواد جاشو با من عوض کنه؟ هیچ کدومشون حاضر نیستن از اون همه آسایش دل بکنن بیان جای ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۱ دی ۱۳۹۸
چون بی هوشی خوندی هنوزبیهوشی خبر ازوضع کلاسهاوحقوقهانداری تشریف بیارشماهم از این سفره ی باز اعیانی معلمان استفاده کن
-
ش
۱۲:۳۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
معلمانی با لیسانس و فوق لیسانس و حتی برخی دکترا و چندین سال سابقه کار و کلی مشکلات ماهی 3 میلیون تومان می گیرند اما یه کارمند معمولی و صفر و بیسواد با پارتی و به زحمت فراوان و با نمرات خیلی ضعیف مدرک دیپلم کشاورزی کاردانش از آموزش و پرورش گرفته که بعداً با پارتی بازی های فراوان شده رئیس اداره آب در یک شهرک کوچک استان قزوین 7 تا 8 میلیون تومان حقوق می گیره و مزایا و مخلفات دیگر بماند. آیا این عدالت و برابری و مساوات در جامعه اسلامی است؟ آیا اگر در زمان حضرت علی (ع) بودیم اینگونه مسئول انتخاب می کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۱۲:۰۲ ۰۱ دی ۱۳۹۸
تا معلم ها رو اونجور که باید تکریم نکنیم هیچ چیز درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۵۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
این رقم هارو از کجا آوردین؟!
الان یک معلم کم سابقه با لیسانس ۱۵۰۰ میگیره و با فوق لیسانس ۱۶۰۰
اگه میخواهید حکم هم براتون بفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
از اونجا که یک دانشجوی دانشگاه فرهنگیان که هنوز معلم نشده ۷۰۰ میگیره تو نزدیکان خودم هست الان رتبه های تک رقمی میرن دانشگاه فرهنگیان بسه دیگه
Germany
رسول
۱۱:۴۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
با سلام دوستان عزیز کسورات قانونی که از حقوق کسر میشه 22.5% که رقم خیلی بزرگی هست شما حساب کنید آقای ریس جمهور اعلام میکنه مثلا چهار میلون حقوق متوسط معلمین هست که در واقع 3100000 تومان دریافتی خالص هست که دولت بعد از کسر مالیات و صندوق بازنشستگی به یک معلم با سابقه ۲۹ سال و طبقه شغلی ۱۴ و رتبه عالی و مدرک لیسانس پرداخت میکنه شما حساب کنید که با این وضعیت گرانی و... چه انتظاری میشه داشت،دوستانی که اعتراض میکنن که ۳ میلیون برای سابقه ۲۹ سال زیاده همه جانبه نگاه کنن ۵ سال تدریس در روستا با حقوق کم یکی از شروط اولیه معلمی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
شاید باور نکنید اساتید دانشگاه به جز اساتید علوم پزشکی حدود معلم ها حقوق میگیرند اما کسی باور نمیکنه نسبت به درسی که خوندن حقوقشون خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
در عوض نیمی از سال تعطیل هستند وحقوق شان را هم می گیرند کدام شغل است که نیم سال سر کار نباشد و حقوق هم بگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۱ دی ۱۳۹۸
عزیزم معلم هر ثانیه سی تا چهل ارباب رجوع داره
ارباب رجوع حساس ،آسیب پذیر
ارباب رجوع که باید آموزش ببیند
ارباب رجوع که باید تربیت شود
،،،معلمین پنج شنبه ها تعطیل هستند ،،،ولی اکثرا باید اجباری در دوره های آموزشی آموزش پرورش شرکت کنند
در واقع پنج شنبه ها دانش آموزان تعطیل هستند نه معلمین


می ماند سه ماه تعطیلی
که معلم نه ماه با هر ثانیه با این حجم ارباب رجوع می گذراند اگر تعطیلی تابستان که نباشد به دیوانه خانه میررود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۱ دی ۱۳۹۸
عوض نصفه ی دیگر سال باسخت ترین شرایط کلاسی تدریس می کنند برخلاف تمام کارمندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
جواب: اساتید دانشگاه که در هفته فقط دو روز و نیم حدود ۲۰ ساعت در محل کار حاضر می شونذ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
واقعیت این است که قشر کارگر و برخی مشاغل آزاد بسیار وضع نابسامانی دارند و معلمان در مقایسه با آن ها رفاه بسیار بالایی دارند.
خیلی بهتر است که به این گروه های از یاد رفته که زبان گویایی در جایی ندارند پرداخته شود.
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۱:۲۴ ۰۱ دی ۱۳۹۸
حالا کدوم مشاغل تو کشور ما حقوقشون با یک کارمند درکشور ترکیه یا مکزیک برابری میکنه که برای فرهنگیان نمیشه. والا تمام مشاغل حقوقشون پایین هست فقط صدای معلم ها بلند تر هست. من هم خودم هم همسرم کارمند هستیم ولی حقوقمون از معلم ها پایین تر هست. با این تفاوت که ما ساعت 2 ونیم سرکار هستیم و شش روز هفته سرکاریم ولی فرهنگیان نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
معلم باید گرسنه بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
حقوق پایین باشه هم باز تکمیل هستن بیمه ، تکمیلی ، بن . مزایای دیگر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
مدرک معلم که بیشتر به نفع دانش آموزان است و صد هزار تومان در حقوق تاثیر داره اعمال نمیشه انتظار داری مثل ترکیه حقوق بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
حرف حق را بگویید هر چند به ضررتان باشد چرا
Iran (Islamic Republic of)
رئیس جمهور
۱۰:۴۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
ما حاضریم حقوق 6 سال قبل با همون تورم رو دریافت کنیم.. آخه این چه حرفیه!
-
علی
۱۰:۳۴ ۰۱ دی ۱۳۹۸
ددا 3600 دلار؟؟؟؟؟؟؟؟
کی؟
کجا؟
چطور؟
میدونی 3600 دلار چند تومن مشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
از ناچاری و بدشانسی معلم شدم.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۹:۵۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سلام بحث درآمد نیست ارزش پول کشورشون از ما بیشتره. اونا هم مشکلات خودشون رو دارن.واسه یک باک بنزین ۶۰۰ تا میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۱ دی ۱۳۹۸
بعد باقی اقشار جامعه کاملاً مثل ممالک دیگه دریافتی و هزینه دارند بله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
الان میاد اینجا مینویسه که ما معلمها حقوقمون کمه و ......
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۰۹:۳۰ ۰۱ دی ۱۳۹۸
شش ماه کار میکنن .همینه زیادشونه . همیشه هم که تعطیل هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
کارمندان فراموش شده و زحمت کش سازمان دامپزشکی کشور
-
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
بودجه سال آینده نشان می دهد که توجه به معلمان بیشتر شده سالی که نکوست از بهارش پیداست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۲ ۰۱ دی ۱۳۹۸
چرا همش از معلم ها میگید .چرا از کارکنان نیروهای مسلح حرف نمی زنید که تو شرایط بدتر دارن با حقوقی کمتر از یک کارگر در ماه کار میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۹:۰۴ ۰۱ دی ۱۳۹۸
یادتون هست قبلا می گفتند فرزند کمتر ، زندگی بهتر ، بعدا گفتند این حرف اشتباه بوده ، حالا کمک نکردن به آموزش و پرورش از سیاست فرزند کمتر به مراتب بدترخواهد بود و اثرات جبران ناپذیری بر جامعه خواهد گذاشت، حالا مسئولین خود دانید
آخرین اخبار