در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آلودگی هوا در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۵ هزار نفر را راهی اورژانس کرد

خالدی گفت: با افزایش ذرات معلق هوا تعداد ۵ هزار و ۸۷۰ نفر به اورژانس پیش بیمارستانی مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

آلودگی هوا در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۵ هزار نفر را راهی اورژانس کردمجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین میزان مراجعه مردم به اورژانس پیش بیمارستانی به دلیل بروز آلودگی هوا، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعته گذشته تعداد ۸۰۷ نفر به دلیل مشکلات تنفسی و ۱۳۸۸ نفر به دلیل مسائل قلبی و عروقی به اورژانس پیش بیمارستانی مراکز درمانی ۸ استان کشور مراجعه کرده‌اند. به طور کلی ۲۱۹۵ نفر به اورژانس پیش بیمارستانی مراجعه داشته‌اند.

او ادامه داد: در شهر تهران نیز ۱۱۳۲ نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی به اورژانس پیش بیمارستانی مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، که از این تعداد مراجعه ۴۲۸ نفر به دلیل مشکلات تنفسی و ۷۰۴ نفر به علت مشکلات قلبی بوده است.

سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد: با افزایش ذرات معلق هوا تعداد ۵ هزار و ۸۷۰ نفر  در ۷۲ ساعت گذشته به اورژانس پیش بیمارستانی مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

خالدی گفت: در حال حاضر ۸ استان اصفهان، البرز، تهران، مرکزی، قزوین، قم، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی درگیر آلودگی هوا هستند.


بیشتر بخوانید: آلودگی هوا قصه تکراری روزهای سرد سال/ افزایش افسردگی ارمغان روزهای آلوده


او گفت: در هنگام بروز آلودگی هوا، گروه‌های پر خطر مانند کودکان، سالمندان و زنان باردار از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر پرهیز کنند و پس از بازگشت از محیط بیرون حتما دوش بگیرند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور یادآوری کرد: مصرف سبزی و میوه تازه در هنگام بروز آلودگی هوا بسیار مؤثر است؛ به مردم توصیه می‌شود که از خوردن لبنیات به خصوص شیر در این روز‌ها غافل نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
ای مسؤلین محترم چی کارکردیدکه این شدوضعیت هواوآب ونان ومعیشت.دست مریزاد.
آخرین اخبار