در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

تصویب کلیات کدرشته‌های مراکز دانشگاهی علمی-کاربردی شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران با ۱۶ رأی موافق ۳۴ کدرشته دانشگاه‌های علمی-کاربردی شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

خبرنگار: پاینده/تصویب کلیات کدرشته‌های مراکز دانشگاهی علمی – کاربردی شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی لایحه شهردار تهران درباره تعیین رشته‌های تخصصی مراکز آموزش علمی-کاربردی شهرداری تهران در دستور کار یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور علی اعطا عضو شورای شهر تهران گفت: زمانی که این طرح مطرح شد من اعلام کردم که رشته‌ها باید به تصویب شورای شهر برسد و رشته‌هایی که در بیرون و در مکان دیگری تدریس نمی‌شود تنها ارائه شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری به عنوان یک سازمان چنین وظیفه‌ای ندارد که دانشجو تربیت کند و من زمانی که لیست ۳۴ رشته ارائه شده را نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که بسیاری از رشته‌ها هیچ توجیه و معیاری ندارند.

او تصریح کرد: برخی از رشته‌ها که در مقطع کاردانی ارائه شده است ما در سطح دکترا آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم و من در حال حاضر متوجه انطباق آن‌ها با مسائل داخلی شهرداری نمی‌شوم.

پس از اظهارنظر اعطا، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در موافقت با این طرح گفت: گزارش کمیسیون به کمیته ارسال شده است و من باید اعلام کنم مجموعه‌ای به مدیریت شهری ارث رسید که در آن ۹ دانشگاه علمی-کاربردی مشغول به فعالیت بود که ما توانستیم آن را به ۴ دانشکده تقلیل دهیم و همه می‌دانند که این اقدام کار دشواری بود.

او با تأکید بر اینکه نباید دانشجویان دچار سردرگمی شوند، گفت: در این مدت تلاش شد تا با تمام کمیسیون‌ها جلسه برگزار شود و به نظر شخصی من اعضای شورا با نظر کمیسیون‌های تخصصی باید موافقت کنند.

پس از اظهارنظر حق شناس، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، گفت: به عقیده من امکان جمع‌بندی این موضوع در جلسه شورای شهر نیست و باید بدانیم اگر بحثی مطرح می‌شود در آن بحث پیشنهاد‌هایی ارائه می‌شود که باید تک تک آن‌ها مورد بررسی قرار گیرند.

او ادامه داد: پیشنهاد من این است که موضوع به کمیسیون تلفیق با حضور کمیسیون‌های تخصصی برده شود و در آنجا با محوریت کمیسیون برنامه و بودجه تمام جوانب امر به شکل تلفیقی بررسی شود.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گزارش خود را درباره رشته‌های تخصصی دانشگاه جامع علمی-کاربردی به صورت مکتوب ارائه کرد و ما مخالف این موضوع هستیم که کاری کنیم مراکز تعطیل شود و به عبارت ساده اگر می‌خواهیم رشته‌ای را بگیریم و آن را حذف کنیم، بهتر است نهاد تعطیل شود.

حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: ما در کمیسیون برنامه و بودجه متقاضی ارجاع این لایحه نبودیم و این وظیفه را هیئت رئیسه به ما داد و ما نیز نظرات تخصصی کمیسیون‌ها را دریافت کردیم.

او ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که اینجا پایتخت کشور است و ما درباره شهر‌های دور افتاده صحبت و تصمیم‌گیری نمی‌کنیم و بخش قابل توجهی از رشته‌ها دارای بهترین ظرفیت در کشور هستند.

رسولی تصریح کرد: تصویب این کدرشته‌ها به معنی جذب دانشجو از داخل شهرداری با هدف ارتقای شغلی نیست و نکته این ماجرا این است که باید از سوی نهاد‌ها اعلام نیاز شود که به ما بگویند ما به کاردانی با این تخصص احتیاج داریم که اگر این اعلام نیاز انجام شود رشته‌ها دایر می‌شود و نکته دیگر این است که تنها یک مرحله مزایای ارتقای شغلی برای فرد در نظر گرفته می‌شود.

پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان بررسی لایحه شهردار تهران درباره تعیین رشته‌های تخصصی مراکز آموزشی علمی-کاربردی شهرداری تهران در صحن شورای شهر به رأی گذاشته شد و اعضای این شورا با ۱۶ رأی موافق کلیات آن را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار