امروز در جلسه شورای شهر تهران؛

یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح فرآیند رسیدگی به گزارش‌های فساد تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران با ۱۵ رأی موافق یک فوریت طرح الزام شهرداری به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارش‌های شهروندان درباره فساد را به تصویب رساندند.

یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح فرآیند رسیدگی به گزارش‌های فساد تصویب شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارش‌های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران در دستور کار یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در بررسی این دستور مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران گفت: موضوع مقابله و مبارزه با فساد یکی از مطالبات جدی اعضای شورای شهر تهران است و کار‌های مهمی نیز تا به امروز انجام شده و ما به طور جدی این هدف را دنبال می‌کنیم.

او افزود: برای مقابله با فساد اگر بخواهیم تنها به گزارش حسابرسی و دستگاه‌های امنیتی و قضایی اکتفا کنیم، دستاوردی نخواهیم داشت و اهمیت این موضوع از این جهت است که اصلی‌ترین ابزار برای کشف فساد گزارشگری مردم است.

پس از اظهارنظر فراهانی بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت در مخالفت با این طرح گفت: من با متن طرح مخالفتی ندارم، اما باید اعلام کنم پیش از این شورای شهر تهران لایحه‌ای را مصوب کرد که بر اساس ماده ۱۶ آن کار مقابله و مبارزه با فساد پیگیری می‌شود.

او با تأکید بر نقش ماده ۱۶ لایحه تعارض منافع گفت: اگر ما پیش‌تر این مصوبه را گذراندیم باید بدانیم که کار‌ها با ماده ۱۶ با سرعت بیشتری جلو می‌رود.

پس از اظهارنظر آروین، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در موافقت با این طرح گفت: اگر ما شهرداری را مأمور کردیم که لایحه ارائه کند، این بدین معنی نیست که حق ما از مبارزه با فساد از بین می‌رود و به طور حتم لایحه شهرداری تهران نیز می‌تواند در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

او تأکید کرد: هیچ ایراد قانونی وجود ندارد که بخواهیم این طرح را به تصویب برسانیم.

پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارش‌های شهروندان درباره فساد در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و اعضای این شورا با ۱۵ رأی موافق یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۱ دی ۱۳۹۸
ذوق مرگ شدم
آخرین اخبار