دیده‌بان حقوق بشر: امارات نزدیکان زندانیان را آزار می‌دهد

سازمان دیده‌بان حقوق بشر امارات را به آزار و اذیت نزدیکان زندانیان از طریق تدابیری مانند سلب تابعیت یا ممنوعیت خروج از کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایکل پیج، سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بخش شمال آفریقا و خاورمیانه روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد دولت امارات ۱۹ عضو خانواده ۲ مخالف را از تابعیت اماراتی سلب کرده و دستکم ۳۰ نفر از والدین ۶ نفر از زندانیان در این کشور را نیز از خارج شدن از امارات منع کرده است.

این منبع اعلام کرد بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹، نزدیکان این ۸ مخالف از محدودیت‌های شغلی و ادامه تحصیلات عالی رنج بردند و نتوانستند مدارک شناسایی خود را تمدید کنند. دیده‌بان حقوق بشر هویت این ۸ نفر را مشخص نکرده است.

معاون دیده‌بان حقوق بشر گفت: «عزم مقامات اماراتی برای از بین بردن هرگونه مخالفت، سبب شده است به دستگاه‌های امنیتی خود اجازه دهند از قدرت تقریبا غیرقابل کنترل خود برای تحریم خانواده‌های فعالان، زندانیان یا آن‌هایی که در خارج از کشور هستند استفاده کنند.»

وی گفت: «مقامات اماراتی باید به این حملات که معادل مجازات جمعی است پایان دهند.»


بیشتر بخوانید: عادی‌سازی روابط شیخ‌نشین‌ها با اسرائیل

حکم ۱۰ سال حبس برای ۲ جوان فعال بحرینی


بنابر اعلام دیده‌بان حقوق بشر، ابوظبی از سال ۲۰۱۱ «تبلیغاتی پایدار را علیه آزادی بیان و آزادی اجتماع» آغاز کرده است.

این منبع اعلام کرد «شوکه کننده‌ترین این آزار و اذیت‌ها بازداشت‌های خودسرانه و شکنجه است.»

احمد منصور فعال حقوق بشر اماراتی شناخته شده‌ترین زندانی است که در سال ۲۰۱۸، به گفته مقامات، به جرم انتقاد از قدرت حاکم و لکه دار کردن چهره کشورش در شبکه‌های اجتماعی به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار