تحصیل ۳ هزار دانشجو در دانشگاه دریانوردی چابهار

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: ۳ هزار دانشجو در این دانشگاه به عنوان مهمترین و تخصصی‌ترین دانشگاه کشور در حوزه دریانوردی و علوم دریایی مشغول به تحصیل‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: ۳ هزار دانشجو در این دانشگاه به عنوان مهمترین و تخصصی‌ترین دانشگاه کشور در حوزه دریانوردی و علوم دریایی در سه دانشکده مهندسی دریا، مدیریت و علوم انسانی و علوم دریایی مشغول به تحصیل‌اند.

دکتر محمود نصیری اظهار داشت: دانشجویان در ۴۲ رشته تحصیلی در تمامی مقاطع در حال تحصیل‌اند و این دانشگاه منطبق با استاندارد‌های سازمان جهانی دریانوردی (IMO) و الزمات آموزشی دریانوردان (STCW ۷۸) بوده و دارای گواهینامه اروپاست.

او بیان کرد: حدود ۹۰۰ دانشجو در رشته مهندسی دریانوردی و ۴۵۰ نفر مهندسی کشتی تا کنون از این دانشگاه دانش آموخته شده‌اند و ۱۰۹ استاد نیز آموزش به دانشجویان را بر عهده دارند.

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: امسال در نشستی که با حضور مدیران سازمان ملی استاندارد کشور در راستای تدوین استاندارد‌های بین‌المللی برگزار شد، این دانشگاه موفق شد در بین دانشگاه‌های برتر کشور مجوز تاسیس کمیته‌های فنی‌الکترونیک دریایی (TC ۸۰) و مخابرات دریایی (TC ۱۸) را کسب کند.

او ادامه داد: سازمان ملی استاندارد کشور ۱۲ زیر کمیته فنی متناظر از کمیته‌های فنی TC ۸و TC ۱۸۸ را به دلیل وجود توانمندی‌های زیر ساختی و سطح علمی بسیار بالای اعضای هیات علمی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به این دانشگاه تخصصی واگذار شد.

نصیری تصریح کرد: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار زیر نظر IMO و منطبق با استاندارد STCW ۲۰۱۰ بوده و دارای گواهینامه ISO از مؤسسه TUV NORD اروپاست.

او اظهار داشت: این دانشگاه در سال ۱۳۵۵ با همکاری دانشگاه سات هامپتون انگلستان و دانشگاه سیستان و بلوچستان (تحت عنوان دانشکده دریانوردی و علوم دریایی چابهار) جهت تربیت نیروی متخصص ناوگان دریایی کشور تاسیس شد و مدیریت و راهبری آن توسط کارکنان و مدرسان انگلیسی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت:در سال ۱۳۵۷ با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تمامی کارکنان خارجی، دانشگاه را ترک کردند.

 

انتهای پیام/گ

برچسب ها: دانشجو ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار