در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مراجعه بیش از ۲۹۸ هزار نفر برای اهدای خون در ۹ ماهه اول سال

طباطبایی گفت: طی ۹ ماه اول سال تعداد ۲۹۸ هزار و ۹۶۷ نفر به مراکز انتقال خون سطح استان تهران مراجعه کرده‌اند.

اهدای خونسید مرتضی طباطبایی مدیر کل سابق انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار مراجعه مردم جهت اهدای خون در استان تهران اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان پاییز تعداد ۲۹۸ هزار و ۹۶۷ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سطح استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴۱ هزار و ۸۱ واحد خون و فرآورده‌های خونی اهدا شده است.
 
مدیر کل سابق انتقال خون استان تهران ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۴۱ هزار ۶۸۷ نفر برای اولین بار در سطح استان تهران اقدام به اهدای خون کرده‌اند.
 
طباطبایی تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان پاییز ۴۵ درصد از مراجعه کنندگان جزء اهدا کنندگان مستمر محسوب می‌شوند. سهم بانوان از اهدای خون در این ۹ ماهه ۴ درصد است و تا پایان پاییز ۹ هزار و ۶۶۴ زن با مراجعه به مراکز انتقال خون اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

اهدای بیش از هشت هزار واحد پلاکت

او گفت: طی ۹ ماهه اول سال ۸ هزار و ۲۴۶ واحد پلاکت و ۱۳ هزار ۸۸۶ واحد پلاسما در سطح مراکز انتقال خون استان تهران اهدا شده است.
 
مدیر کل سابق انتقال خون استان تهران گفت: از ابتدای سال تا پایان پاییز ۲۷ هزار ۶۷۵ نفر با گروه خونی منفی اقدام به اهدای خون در سطح استان تهران کرده اند.

بیشتر بخوانید: قطره‌های خون زیباترین هدیه به شکرانه سلامتی
طباطبایی یادآوری کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه خون و فرآورده‌های خونی وجود ندارد و میزان ذخایر خونی در حدود ۷ روز است، اما به طورکلی با آغاز فصل سرما میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کاهش پیدا می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.