پلاک گذاری ۶۰ هزار دام در استان همدان

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان گفت: تاکنون ۶۰ هزار دام در این استان هویت گذاری شده است.

هویت گذاری ۶۰ هزار دام در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم رستمی، مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان گفت: ما به دنبال اصلاح نژادی و بهبود مدیریت گله‌های گاو شیری هستیم.

رستمی با بیان اینکه هویت گذاری دام را در استان نیز آغاز شده است ادامه داد: تاکنون ۶۰ هزار دام در استان همدان هویت گذاری شده است.

او با اشاره به اینکه برای ۷ هزار رأس دام سبک و سنگین بیمه انجام شده است، ادامه داد: در حوزه اصلاح نژاد و تغذیه نیز اقدامات مشاوره‌ای از سوی اتحادیه دامداران استان انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار رأس دام را پشتیبانی می‌کنیم، افزود: شیر این دام‌ها را با اخذ آزمایش‌های لازم از نظر کیفیت بررسی می‌کنیم که تاکنون ۲۱ مورد آزمایش برای هر گاو صورت گرفته و نتایج آن به دامداران برای مدیریت بهتر ارسال شده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان با بیان اینکه این آزمایش‌ها با موضوع حجم شیر، بار میکروبی شیر، پروتئین، چربی، نسبت پروتئین به چربی انجام می‌شود، گفت: این نتایج به دامداران منتقل می‌شود تا بتوانند در آینده بهترین برنامه ریزی را انجام دهند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان از توزیع نهاده‌هایی، چون ذرت، جو، سویا، کنستانتره و مکمل‌ها بین دامداران خبر داد و گفت: مکمل‌های معدنی، مکمل‌های ویتامینه، پودر چربی و مکمل‌های دیگر توزیع می‌شود.

رستمی با بیان اینکه نهاده‌ها را به تعاونی تحویل داده و در نهایت به دامدار می‌رسد، افزود: در میدان دام نیز عملیات بازرگانی انجام و حدود یک‌هزار رأس دام معامله می‌شود بنابراین هر قشری که نیاز به دام داشته باشد می‌تواند به این مکان مراجعه کند.

او با اشاره به ایجاد ۶ ایستگاه جمع‌آوری شیر افزود: دامداران شیر خود را به این ایستگاه تحویل می‌دهند و از آنجا به کارخانه‌ها ارسال می‌شود به طوری که روزانه حدود ۲ تا ۳ تن شیر در هر ایستگاه جمع آوری می‎شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان با بیان اینکه با سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و صندوق کارآفرینی امید همکاری می‌کنیم بیان کرد: هر فردی که متقاضی ساخت و یا توسعه دامداری است نیز از ما مشاوره دریافت می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.