آیت‌الله علوی گرگانی؛

رسالت مهم طلاب در زمینهٔ فراگیری علوم دینی

آیت الله علوی گرگانی گفت:عمر انسان بسیار مهم است و تکرار نمی‌شود، باید کمال علمی را به دست بیاورید و تقوای خدا را پیشه کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام کاظم (ع) بخش برزک کاشان که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) گفت: با یکدیگر دادوستد کرده و دست در دست یکدیگر داشته باشید و خوبی‌های خود را به یکدیگر منتقل کنید.

آیت الله علوی گرگانی افزود:طلاب باید قدر خود را بدانند و درزمینهٔ تحصیل اهتمام داشته باشند و زمان خود را صرف کار‌های بیهوده نکنند، چون وسایل سرگرمی زیاد شده است و رادیو و تلویزیون و شب‌نشینی‌ها عمر را از بین می‌رود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به رسالت مهم طلاب در زمینهٔ فراگیری علوم دینی بیان کرد: عمر انسان بسیار مهم است و تکرار نمی‌شود، باید کمال علمی را به دست بیاورید و تقوای خدا را پیشه کنید.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد:اگر طلاب زحمت‌کشیده و درس بخوانند به مقامی می‌رسند که از آن لذت می‌برند، چون علم بسیار لذت دارد، اگر به این موضوع برسیم دیگر حاضر نمی‌شویم چیز دیگر غیر علم فرابگیریم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قران کریم ادامه داد: موضوعی که خداوند دستور می‌دهد باید به آن عمل شود، خوشا به حال کسی که امر الهی را اطاعت کرده و در دل ترس خداوند داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت فراگیری علم تصریح کرد:نسل جوان تا می‌توانند باید درزمینهٔ علمی رشد کرده و مایه‌های علمی را جمع کنند و به پیشرفت برسند، هنگامی‌که انسان وارد اجتماع مردمی شود وقت مطالعه ندارد و باید پیش از آن زحمت‌کشیده و درس بخواند و با دست‌پر برای هدایت جامعه اقدام کند.

آیت الله علوی گرگانی یادآورشد:امام صادق (ع) تأکید کرد جوانی خود را قدر بدان پیش از آن‌که پیر شوی، انسانی که پیر شود نمی‌تواند اقدامی انجام دهد، طلاب باید قدر جوانی را بدانند و درزمینهٔ کسب علوم دینی اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار