استاندار گیلان تاکید کرد؛

عملیات اجرایی راه آهن رشت -کاسپین- انزلی شتاب گیرد

استاندار گیلان در بازدید از عملیات اجرایی طرح راه آهن رشت-کاسپین-انزلی بر لزوم شتاب در عملیات اجرایی این طرح مهم ملی و منطقه‌ای تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،  ارسلان زارع، استاندار گیلان در پایان نشست بررسی طرح احداث راه آهن رشت -کاسپین- انزلی که مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور نیز حضور داشت، با بازدید از این طرح در محدوده پیربازار رشت در جمع خبرنگاران، به اهمیت و نقش این پروژه ملی و بین‌المللی برای توسعه استان و کشور اشاره کرد و گفت: این طرح که در ادامه راه آهن سراسری قزوین-رشت و برای تکمیل کریدور شمال-جنوب و اتصال به دریای خزر است، از سوی رئیس جمهوری در زمان افتتاح راه آهن رشت هدف گذاری شد.

او، با بیان اینکه امیدواریم مجموع ۳۶ کیلیومتر مسیر اجرای طرح راه آهن رشت-بندرکاسپین تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد، افزود: بررسی‌های امروز نشان می‌دهد که قطعه ۷ این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار بوده، اما در قطعه ۶ مشکلاتی در اجرای تعهدات پپیمانکار وجود داشته که در هفته‌های آینده، نسبت به جایگزینی پیمانکار اقدام خواهد شد.

استاندار گیلان، با اشاره به اینکه بخشی از این طرح با مشارکت منطقه آزاد انزلی صورت می‌گیرد که مقدمات اجرای آن فراهم شده، گفت: بخشی از مشکلات ناشی از تأمین مصالح موردنیاز بود که هماهنگی‌های لازم صورت گرفت تا دستگاه‌های اجرایی مرتبط در صدور مجوز‌ها با رعایت کامل قانون ضمن همکاری و همراهی، تسریع کنند.

زارع، با بیان اینکه این طرح مهم علاوه بر توسعه استان، نقش اثرگذاری در افزایش مبادلات تجاری و بازرگامی ایران با کشور‌های منطقه و اروپایی دارد، افزود: مسئولان استانی، فرمانداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی همکاری‌های لازم را با مجریان این پروژه با اهمیت داشته باشند.

او، همچنین از مردم شریف ساکن در حاشیه مسیر اجرای این طرح خواست تا با صبوری، در اجرای این طرح عمرانی مهم که ممکن است دشواری‌هایی برای آنان در تردد ماشین آلات داشته باشد، کمال همکاری را داشته باشند.

استاندار گیلان، به پیگیری‌های خود در سطح ملی به منظور تخصیص اعتبارات طرح‌های عمرانی به ویژه طرح راه آهن رشت-کاسپین-انزلی اشاره کرد و گفت: در نشست روز گذشته با نوبخت ، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به واسطه اهمیت این طرح، علی رغم محدودیت‌های دولت در تأمین منابع درآمدی قول مساعد در تخصیص اعتبارات داده شد.

ارسلان زارع، بر ضرورت همراهی محیط زیست در صدور مجوز‌ها با رعایت قانون همچون گذشته تأکید کرد و افزود: همانگونه که بار‌ها تأکید کرده‌ام نگاه ما در پیشرفت استان و کشور بر مبنای توسعه پایدار با حفظ محیط زیست است و تلاش می‌کنیم تا طرح‌های عمرانی با حفاظت و صیانت از مواهب طبیعی خدادادی به پیش رود.

او تصریح کرد: اجرای طرح راه آهن رشت-آستارا نیز در اولویت است تا پایان دولت، پیشرفت خوبی را در آن هم شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.