معرفی کتاب؛

کتابی که کودکان را به فکر کردن وادار می‌کند

«قصه‌ها، حکایت‌ها و داستان‌های پلیسی» نوشته گاستون موژه تلاش می‌کند کودکان را به اندیشیدن و تفکر وادارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «قصه‌ها، حکایت‌ها و داستان‌های پلیسی» از آن دست کتاب‌هایی است که علاوه بر سرگرم کردن کودکان و نوجوانان آن‌ها را به فکر وا می‌دارد.

نویسنده کتاب تلاش می‌کند تا کودکان را از طریق داستان به تمرکز و اندیشه دعوت کند. در این کتاب داستان‌های کوتاه پلیسی بدون اینکه پایانی داشته باشند، بیان می‌شوند و نویسنده از مخاطبان می‌خواهد بر اساس حکایتی که مطرح شده، پایان آن را حدس بزنند؛ سپس به پایان کتاب مراجعه کنند و پایان آن را بخوانند تا متوجه شوند آیا توانسته‌اند درست حدس بزنند یا خیر.

در بخش دیگر این کتاب، نویسنده به حکایت‌های طنزآمیز و آموزنده‌ای اشاره می‌کند که خواندنش برای مخاطب جالب است. علاوه بر این در پایان هر داستان، لطیفه‌ای نوشته شده که به جذابیت بیشتر کتاب کمک می‌کند. به گفته مترجم، کتاب «قصه‌ها، حکایت‌ها و داستان‌های پلیسی»، برگردان کتابچه‌ای است که اصل آن به زبان فرانسه است. این نسخه از مجموعه کتاب‌هایی است که به فرانسه آسان شهرت دارند.

در این مجموعه که دربردارنده ۱۳ داستان است، هر داستان مربوط به کشوری ویژه است و در نوع خود مجموعه متنوعی را تشکیل می‌دهد. در این کتابچه هم داستان‌های قدیمی و هم جدید آورده شده‌اند که یا واقعی هستند یا تخیلی. در پایان هر داستان هم لطیفه‌ای آمده است که افزون بر نکته‌های آموزنده‌ای که دارد، بر جذابیت کتاب می‌افزاید.

گفتنی است کتاب «قصه‌ها، حکایت‌ها و داستان‌های پلیسی» نوشته گاستون موژه با ترجمه علی‌اصغر سرحدی در قالب ۱۱۰ صفحه مصور با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۱ هزارتومان توسط انتشارات امیرکبیر (کتاب‌های شکوفه) منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار