انهدام باند ۱۵ نفره حرفه‌ ای زمین خواری در یزد/ جلوگیری از تصاحب قریب ۲۴۰ پلاک بزرگ ثبتی

رئیس کل دادگستری استان یزد از شناسایی و انهدام باند ۱۵ نفره حرفه‌ ای زمین‌ خواری با ارزش بیش از چند صد میلیارد تومان خبر داد.

زمین خواری به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد  گفت: با کار گسترده اداره اطلاعات استان یزد، حفاظت اطلاعات دادگستری و پلیس آگاهی زیر نظر دادسرای مرکز استان یزد پرونده زمین‌ خواری باند ۱۵ نفره تشکیل شد .

او افزود: رؤسای واحد‌های حقوقی و املاک ۳ دستگاه مهم متولی انفال به همراه تعدادی دلال و کارشناس ثبتی و یک کارمند ثبت اسناد و یک وکیل و چند بنگاه در این پرونده زمین‌خواری دخیل بوده‌اند.

این مقام قضایی تصریح کرد: در این پرونده با سوءاستفاده از اطلاعات موجود در دستگاه‌های مربوطه، جعل سند، تبانی جهت طرح دعوای واهی و پرداخت رشوه و انجام معاملات صوری، صد‌ها هکتار زمین مورد تصرف و تصاحب قرار گرفته بود.

دهشیری بیان داشت : قسمتی از این اراضی متعلق به اشخاص و قسمتی از آن متعلق به دولت و قسمتی از انفال بود. خارج کردن برخی اوراق و اطلاعات از دستگاه‌های مربوطه و شفاف نبودن در واگذاری‌ها و فروش‌ها در این پرونده زمینه‌ساز این سوءاستفاده‌ها بود.

او تصریح کرد: از یکی از این افراد هزاران متر زمین در مشهد، یک واحد آپارتمان در تهران، چند ملک در یزد و مناطق ییلاقی کشف و توقیف شده است.

دهشیری گفت: یکی از دلال‌های زمین‌خوار در این پرونده، جوان ۳۱ ساله‌ای است که زمین به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان را با ۶۰۰ میلیون تومان از یک نهاد خریداری کرده و پس از حساسیت نهاد‌های نظارتی و دادسرا سعی کرده با قرارداد الحاقی موضوع را مشروع جلوه دهد. اموال نامشروع تمام متهمین توقیف و ادامه مراحل رسیدگی این پرونده با جدیت دنبال خواهد شد.

او تصریح کرد : در این پرونده علاوه بر پرسنل خاطی، حتی مدیرانی که با نظارت نکردن زمینه ساز این مفاسد شده‌اند، توسط دادستانی یزد مورد بازخواست قرار گرفته و از تصاحب قریب ۲۴۰ پلاک بزرگ ثبتی توسط این باند جلوگیری شد.

منبع:میزان

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار