تصاویر خصوصی دستاویز اخاذی ۷۰ میلیونی

فردی که با تهدید به انتشار تصاویر زن جوان حدود ۷۰ میلیون ریال اخاذی کرده بود دستگیر شد.

تصاویر خصوصی زن جوان دستاویز اخاذی ۷۰ میلیونیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: فرد شیادی که با تهدید به انتشار تصاویر خانم جوان در فضای مجازی در حدود ۶۸ میلیون ریال از این فرد اخاذی کرده بود در تحقیقات کارشناسان پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ آنقی ضمن هشدار به مردم هنگام فعالیت در فضای مجازی افزود: شبکه‌های اجتماعی را با آلبوم‌های شخصی تان اشتباه نگیرید و مراقب جعل شدن هویتتان در شبکه‌های اجتماعی باشیدو از بارگذاری تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی اکیداً خودداری کنید.

او اضافه کرد: افراد فرصت‌طلب ممکن است با سوءاستفاده از محتوا و اطّلاعاتی که شما به صورت عمومی به اشتراک گذاشته‌اید، با نام و هویت جعلی شما و با راه‌اندازی صفحات مشابه دست به اخاذی، کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه بزنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در بیشتر موارد مجرمین عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و محرمانه شما را در شبکه‌های اجتماعی پس از سرقت با تهیه صفحات فیک (جعلی) و یا با فروش به سایت‌های مختلف وسیله تهدید قرار می‌دهند که انتشار این اطلاعات باعث هتک حرمت و حیثت فردی و اجتماعی شما را فراهم می‌کند؛ پس بهتر است اطلاعات شخصی محرمانه خود را به روی لوح فشرده یا حافظه‌های جانبی ذخیره کنید.

او تاکید کرد: اطلاعات شخصی و خانوادگی خود (اسناد-عکس-فیلم) که طبقه‌بندی محرمانه دارند را در فضای رایانه‌های متصل به اینترنت نگهداری نکنید، زیرا با اتصال به شبکه اینترنت برخی افراد فرصت‌طلب با استفاده از روش‌های هک و نفوذ بدون دخالت شما به سیستم و اطلاعات ذخیره شده آن دسترسی یافته و اطلاعات شما را به سرقت می‌برند.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: چنانچه اطلاعات شخصی و محرمانه خود را به روی حافظه‌های جانبی نگهداری می‌کنید از حمل کردن آن به بیرون از منزل و جابجایی مکرر آن خودداری کنید و حتی الامکان برای جابجایی موردی از حافظه جانبی دیگری استفاده کنید تا تمام اطلاعات شما جابجا نشود، زیرا در برخی موارد سرقت‌های سنتی (کیف قابی-سرقت وسایل داخل خودرو و...) باعث افشای اطلاعات شخصی می‌شوند.

او ادامه داد: تمامی شبکه‌های اجتماعی، ابزار‌هایی را در اختیار شما می‌گذارند که نسبت به تنظیم حوزه حریم خصوصی خود اقدام کنید، با استفاده از این ابزار‌ها می‌توانید با خیال راحت‌تر نسبت به اشتراک‌گذاری اطّلاعات با دوستان اقدام کنید و دسترسی دیگران را محدود کنید.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان گفت: اطلاعات شخصی و محرمانه خود مثل فیلم یا عکس را نه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و نه در اختیار هر فردی قرار بدهید و فراموش نکنید دوستان امروز شما می‌توانند دشمنان فردای شما باشند و از این اطلاعات علیه خودتان استفاده کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.