سهم بیشتری از بازار صادرات کشور‌های حاشیه خزر کسب شود

باید با تلاش مستمر، سهم بیشتری از بازار صادراتی کشور‌های حاشیه دریای خزر کسب شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، با تبریک این روز گفت: جای خوشحالی است که استان گیلان به همت صنعتگران و تولیدکنندگان توانسته جایگاه خوبی را در بخش صادرات بدست آورد.

وی با بیان اینکه تحقق هدف گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در صادرات طی امسال نیازمند عزم جدی تولیدکنندگان و صنعتگران است، افزود: صادرات کلید تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که منجر به ارزآوری، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی می‌شود.

دکتر زارع اضافه کرد: صادرات بخش مهمی از اقتصاد کشور و نبض تپنده پویایی آن محسوب می‌شود از این رو باید همه منابع و شرایط برای رشد صادرات و اثرگذاری آن در عرصه اقتصادی را مدنظر قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: راهبرد امروز توسعه کشور مبتنی بر شرایط موجود در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهوری است که از رویکرد‌های اصلی آن توجه به توانمندی و ظرفیت‌های درونی است.

وی خاطرنشان کرد: بازار‌های اقتصادی فرصت خوبی برای حرکت در مسیر توسعه اقتصادی کشور و گامی در مسیر درخشان اعتلای ایران اسلامی هستند.

استاندار گیلان یادآور شد: گیلان از دیرباز به عنوان دروازه اروپا بوده و توسعه زیر ساخت‌های آن از جمله بندر و منطقه آزاد انزلی و نیز منطقه ویژه اقتصادی آستارا و همچنین استفاده از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا، می‌تواند صادرات غیر نفتی را تقویت کند.

به گفته دکتر زارع؛ در این مسیر دولت تدبیر و امید نگاه حمایتی و همراه با فعالان اقتصادی و صادرکنندگان دارد.

وی ادامه داد: الکترونیکی شدن فرایند صادراتی در جهت تسهیل ارز کالا به دیگر کشور‌ها به ویژه کشور‌های همجوار نقش موثری دارد.

استاندار گیلان با بیان انجام صحیح‌تر امور، افزایش دقت و کیفیت خدمات رسانی باید در اولویت کارکرد‌های اقتصادی قرار گیرد، گفت: طی هفته‌های اخیر از گمرکات کشور خواستیم که گمرکات گیلان به عنوان گمرک تخصصی صادرات دو محصول چای و برنج تعیین، و صادرات این کالا‌ها صرفاً از مبادی خروجی استان انجام شود.

دکتر زارع تصریح کرد: صادرات محصولات گیلان با برند‌های تعریف شده به کشور‌های حاشیه دریای خزر دنبال شود که البته این امر نیازمند بسترسازی و سرمایه‌گذاری بیشتر به ویژه در صنایع تبدیلی است.

وی افزود: نگاه ما این است که تمهیداتی همچون پایانه انحصاری محصولات کشاورزی ایجاد شود که مقدمات آن طی هفته گذشته فراهم شده است.

استاندار گیلان صادرات غیر نفتی را از مهمترین پیشران‌های اقتصادی دانست چراکه با توسعه آن اشتغالزایی رونق می‌گیرد و ابراز امیدواری کرد که صادرات محصولات داخلی در ارزآوری اثرگذار باشد.

دکتر زارع در خاتمه سخنانش ضمن تقدیر از همه فعالان حوزه صنعت و صادرات، تاکید کرد که همگان با همت و تلاش نسبت به تحقق هدف گذاری صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری گیلان در سال جاری اهتمام ورزند.

در پایان این مراسم از شماری از صادرکنندگان نمونه استان تجلیل و از کتاب آشنایی با مفاهیم کارآفرینی تجلیل شد.

گفتنی است فرهاد نوری سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران مهمان این مراسم بود.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: صادرات ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.