کرزی: انتخابات در دست افغان ها نیست/ آمریکا و برخی کشورها به شدت در انتخابات افغانستان دخالت می کنند

رئیس جمهوری سابق افغانستان تاکید کرد که معاملات خارجی ها در انتخابات های این کشور نقش پر رنگی دارد.

 

کرزی: انتخابات در دست افغان ها نیست/ آمریکا و برخی کشورهای دیگر به شدت در انتخابات افغانستان دخالت می کنند.به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حامد کرزی»، رئیس جمهوری سابق افغانستان گفت انتخابات ریاست جمهوری این کشور در دست افغان ها نبوده و مطابق معاملات خارجی ها برگزار شده است.

رئیس جمهور سابق افغانستان در سخنانی بی سابقه اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ میلادی که من نیز نامزد انتخابات بودم انتخابات در دست ما نبود، انتخابات ۲۰۱۴ و انتخابات امسال نیز به همین شکل.

وی افزود: نه تنها آمریکا، بلکه برخی کشورهای دیگر نیز به خاطر منافعشان، در انتخابات افغانستان به شدت دخیل هستند.

حامد کرزی تاکید کرد: انتخابات زمانی در اختیار افغان ها خواهد بود که کنترل و وسایل انتخابات متعلق به خود افغان‌ها بوده و در افغانستان صلح تامین شده باشد.

وی بیان داشت: آمریکا یا دولت افغانستان نباید به بهانه آتش بس روند مذاکرات صلح را به تعویق بیندازند و یا آن را تخریب کنند.

گفتنی است که انتخابات های افغانستان در دو دهه اخیر همواره جنجالی و بحران زا بوده و انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور نیز چشم اندازی خطرناک پیش رو دارد. بسیاری از تحلیلگران افغانستان هم عقیده با «حامد کرزی» معتقدند آمریکا به شدت در انتخابات های افغانستان دخالت کرده و احترامی برای اراده مردم افغانستان قائل نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار