شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد؛

فرانسه همچنان روزهای پرتنشی را سپری می‌کند

روز گذشته به دعوت بسیاری از اتحادیه‌ها، سراسر فرانسه شاهد برگزاری تظاهرات گسترده‌ای بود که به خشونت کشیده شد.

فرانسه همچنان روزهای پرتنشی را سپری می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد روز شنبه در بیست و چهارمین روز اعتصاب در فرانسه در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی، معترضان به نظام سرمایه‌داری نیز به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوستند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، روز گذشته به دعوت بسیاری از اتحادیه‌ها سراسر فرانسه شاهد برگزاری تظاهرات گسترده‌ای بود. معترضان به نظام سرمایه‌داری نیز در برخی شهر‌ها در تجمع‌های اعتصاب‌کنندگان شرکت کردند.

ناتالی پرز (Nathalie Pérez) خبرنگار شبکه در گزارش خود گفت: اعتصاب‌کنندگان در پاریس اوایل بعدازظهر روز گذشته تظاهرات خود را از ایستگاه راه آهن «گار دو نور» Gare du Nord (ایستگاه شمالی) آغاز کردند. به گفته فرمانداری پاریس حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر در تظاهرات روز گذشته شرکت کردند. همه اتحادیه‌ها در این تظاهرات شرکت کرده بودند. کارکنان راه آهن و پرسنل بخش حمل و نقل عمومی پاریس و حومه (RATP) در بیست و چهارمین روز اعتصاب در صفوف نخست این تظاهرات به چشم می‌خوردند. تظاهرات کنندگاه همچنان همان خواسته قبلی را دارند؛ یعنی صرف نظر دولت از اصلاح نظام بازنشستگی.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: ما از دولت می‌خواهیم از این طرح صرف نظر کند. ما به خاطر فرزندانمان و افرادی که قرار است در بخش خصوصی به کار گرفته شوند تظاهرات می‌کنیم. در واقع ما به خاطر همه مردم اعتصاب می‌کنیم.

معترضان به نظام سرمایه‌داری تلاش کردند موانعی ایجاد کنند، اما تلاش آن‌ها بیهوده بود. در پی بروز تنش میان نیرو‌های پلیس ملی فرانسه (CRS) و معترضان که به بازداشت شش نفر منجر شد، تظاهرات حدود ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی پایان یافت و آرامش در پایتخت فرانسه برقرار شد.

مردم فرانسه روز گذشته در سراسر کشور از جمله در نانسی تظاهرات کردند. معترضان این شهر جنوبی فرانسه نیز برای ادامه تظاهرات مصمم هستند.

در استراسبورگ نیز صد‌ها نفر به خیابان‌ها آمدند.

در شهر بزیه هم جامعه معلمان و اساتید به جمع کارکنان معترض بخش راه آهن پیوستند.

تا زمان ازسرگیری گفتگو میان دولت و نمایندگان اتحادیه‌ها که قرار است اوایل ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شود، اعتراض شدید اعتصاب‌کنندگان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار