پرواز جنگنده‌های آمریکایی در آسمان مرز‌های عراق و سوریه

العربیه از پرواز جنگنده‌های آمریکایی در آسمان شهر «قائم» در استان الانبار عراق و مناطق مرزی میان این کشور و سوریه خبر داد.

جنگنده‌های آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، جنگنده‌های آمریکایی در آسمان شهر «قائم» در استان الانبار عراق و مناطق مرزی میان این کشور و سوریه به پرواز درآمدند.

این در حالی است که آمریکا روز یکشنبه مقر گردان‌های حزب الله عراق از زیرشاخه‌های الحشد الشعبی در شهرستان قائم در غرب عراق را بمباران کرد.

این تجاوز ۳ بار علیه پایگاه اصلی و تیپ ۴۵ و ۴۶ گردان‌های حزب الله در مرز عراق و سوریه انجام شده است.

وزارت دفاع آمریکا بلافاصله پس از این حمله، ضمن صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که یکی از زیر مجموعه‌های اصلی «الحشد الشعبی» یعنی مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق که در مرز عراق و سوریه قرار گرفته هدف حمله نیروی هوایی این کشور قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: وعده انتقام سخت حشد الشعبی از متجاوزان آمریکایی

نتانیاهو حملات هوایی آمریکا به پایگاه‌های حشدالشعبی را به پمپئو تبریک گفت


المیادین آخرین آمار شهدای حمله یکشنبه شب آمریکا به حشد الشعبی را ۳۰ نفر اعلام کرده است.

منابع آگاه عراقی اعلام کردند آمار زخمی‌ها این حمله نیز به بیش از ۵۰ نفر افزایش یافته است. با توجه به وخامت حال برخی از زخمی ها، امکان افزایش مجدد آمار شهدا وجود دارد.

دفتر آیت الله سیستانی با صدور یک بیانیه، حمله نظامی آمریکا به حشد الشعبی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: مرجعیت عالی دینی تجاوز آمریکا به نیرو‌های مردمی عراق (حشد الشعبی) که منجر به شهادت و مجروحیت شماری از این نیرو‌ها شد را محکوم می‌کند.

مرجعیت دینی بر حفظ تمامیت ارضی و عدم تجاوز به کشور تاکید دارد. دولت عراق باید مانع از وقوع اتفاقات مشابه در آینده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۷ ۱۰ دی ۱۳۹۸
کشورهای محورمقاومت هنوز با هم اتحاد نکرده اند تا مانند یک رزمایش عظیم و گسترده و منسجم با طراحی و برنامه ریزی بسیار دقیق علیه مواضع ارتش سنتکام آمریکا در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا عملیات تلافی جویانه کنند ولی همین حملات لفظی و دفاع از مواضع کشورهای محورمقاومت توسط فرماندهان رده عالی محورمقاومت کار خودش را کرد از قدیم گفته اند:""چوب را که بردارید گربه دزده حساب کار خودش را میکند....""حال حساب کنید اگر تمام کشورهای محورمقاومت با تمام امکانات داشته و نداشته خودشان با یک همت و اتحاد متحدالرویه درست مانند یک رزمایش عظیم بین المللی علیه مواضع دشمن مشترک خودشان اقدام تلافی جویانه کنند چه ها که نشود..........هیئت حاکمه آمریکا یا میدانسته و با علم به همین موضوع و آگاهانه دست به حمله در خاک اشغالی عراق علیه مواضع عراقی بنام حشدالشعبی زده یا ندانسته اینکار را کرده ولی هر طور که حساب کنید ارتش سنتکام آمریکا بدون برنامه ریزی و بدون طراحی عملیات نمیکند.......
آخرین اخبار