هفدهمین نشست خبری اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در هفدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: سالروز حماسه ۹ دی، روز بصیرت مردم ایران اسلامی را تبریک می‌گویم؛ در این روز مردم فتنه دشمن را خاموش کردند.

وی افزود: فوت دو کولبر کردستانی به نام‌های فرهاد و آزاد را به مردم کردستان و خانواده آن‌ها تسلیت می‌گویم؛ امیدوارم این حادثه آخرین حادثه باشد، برای اینکه سخت‌ترین کار و کم مزدترین آن را دارند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان بدانند که آتش اجرای عدالت دامن آن‌ها را می‌گیرد و علاوه بر آتش کشیدن اموال کشف شده، خودشان هم مجازات می‌شوند؛ بار‌ها گفته ایم نحوه تخصیص ارز یکی از دلایل قاچاق است.

ملاقات‌های مردم با مسئولان قضائی صد دردصد افزایش یافته است

وی ادامه داد: امروز و در دوره تحول خدمت رسانی به مردم و فرهنگ کار جهادی و خدمت بی ادعا شعار اصلی قوه قضائیه است.

اسماعیلی گفت: این کار تنها شعار نیست و بازدید رئیس قوه قضائیه از دادگستری پیشوا نشان داد که آلودگی هوا و خورشیدگرفتگی و بیانیه‌ها از رسیدگی به کار مردم جلوگیری نمی‌کند و می‌شود نماز آیت را در یک مرکز درمانی خواند و به کار مردم رسیدگی کرد.

وی اظهار کرد: دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوقه روز گذشته از سوی رئیس قوه قضائیه به استان‌ها ابلاغ شد.

سخنگوی دستگاه قضا  تاکید کرد: در ۹ ماهه امسال ۸۳ هزار ملاقات مردمی انجام شد و مردم توانستند مشکلات خود را چهره به چهره با مسئولان قضایی مطرح کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: این ملاقات‌های مردمی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، در حالی که تعداد کارکنان و مسئولان قوه قضاییه تغییری نکرده است.

شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس محکوم شد

وی گفت: شبنم نعمت زاده و احمد لشکری پور هرکدام به تحمل ۲۰ سال حبس و ۷۰ ضربه شلاق و محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: ما بیشترین کشف جرم را از طریق نهاد‌های برون سازمانی داشتیم که باید این موضوع برعکس باشد و گزارش‌ها درون سازمانی باشند.

  اسماعیلی اظهار کرد: رسیدگی به فساد در درون دستگاه قضایی و نظارت درون سازمانی ایجاد شده است و ما به این موضوع اعتقاد نداریم که به دستگاه‌های دیگر جوالدوز و به خودمان سوزن بزنیم.

وی گفت: ما اعتقاد داریم اگر در درون قوه با فساد و غده چرکین روبرو شدیم باید به آن نیشتر بزنیم و این غده را از جای بکنیم.

محکومیت ۳۰۲ سردفتر و دفتریار متخلف به انفصال/بازداشت ۳۰ پرسنل ثبت اسناد در تهران

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۲۷ هزار بازرسی از دفاتر اسناد رسمی انجام شد؛ این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه در اثر این بازرسی‌ها ۳۰۲ نفر از سردفتران و دفتریاران به انفصال موقت محکوم شدند، بیان کرد: ۳۳ نفر سلب صلاحیت و ۵۱۷ نفر به جزای نقدی محکوم شدند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ پرونده دیگر در حال رسیدگی است که پیشنهاد شده این‌ها نیز سلب صلاحیت شوند، گفت: فقط در استان تهران ۳۰ نفر از اداره کل ثبت اسناد و املاک تهران بازداشت شدند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه حکم پرونده دیگری هم در شعبه مفاسد اقتصادی صادر شد، بیان کرد: علی زرنانی به ۱۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد. اخوت نیز به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

اسماعیلی با بیان اینکه جنت مکان هم به ۵ سال حبس محکوم شد، افزود: وی می‌گوید من یک کارگر ساده بودم و با فردی به نام زرنانی آشنا شدم که برایم کت و شلوار خرید و حساب بانکی باز کرد؛  زرنانی بعدها من را مدیرعامل شرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه نوروزخواه هم می‌گوید من معتاد بودم و زرنانی در ازای دریافت مدارک شناسایی‌ام ۵۰ هزار تومان پول داد، بیان کرد: زرنانی برای شرکت طرح و نقشه پناهی حساب بانکی باز کرد و این شرکت ارز دولتی ۴ هزار ۲۰۰ تومانی گرفت.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که رئیس قوه قضائیه اعلام کرده کسانی که مفاسد را اعلام کنند تشویق می‌شوند، آیا تاکنون این اتفاق رخ داده است،گفت: این کار چند بخش داشت که ابتدا باید راهکاری برای ارائه گزارش‌های مردمی ایجاد می‌شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سازمان بازرسی کل کشور سامانه‌ای به صورت الکترونیکی ایجاد شد و مردم تاکنون از ما تشویق مالی نخواسته‌اند.

وی ادامه داد:گزارش‌ها باید بررسی و صحت‌شان اثبات شود و بعد از اثبات آن‌ها گزارش دهندگان مورد تشویق قرار بگیرند.

هشدار سخنگوی قوه قضائیه به شهرداران و اعضای شورای شهر

سخنگوی دستگاه قضا در مورد فساد در شهرداری پاکدشت اظهار کرد: ما شاهد فساد در شورا و شهرداری پاکدشت بودیم که بیش از ۲۵ نفر از اعضای شورا و شهرداری پاکدشت بازداشت شدند.

وی ادامه داد: جای تاسف است افرادی که با رای مردم انتخاب شدند به جای اینکه کار مطلوب انجام دهند، تخلف می‌کنند.

اسماعیلی بیان کرد: به شهرداران و اعضای شورا تذکر می‌دهم که رسیدگی به امور آن‌ها از وظایف دستگاه قضایی است.

وی گفت: تا امروز حدود ۲۰ شهردار و ۵۰ عضو شورای شهر و ۱۰۰ کارمند شهرداری در شهر‌های مختلف تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند و بازداشت شده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: در پاکدشت ۴۰۰ پیمانکار گزارش دادند که شورا و شهرداری از ما پول و رشوه درخواست کردند.

آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری

سخنگوی دستگاه قضا گفت: پرونده مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور به دادگاه رفته و چند جلسه دادگاه هم تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه رئیس دادگاه نواقصی گرفته که دادگاه یا دادستانی آن‌ها را حل می‌کند و روند رسیدگی ادامه دارد، اظهار کرد: تشخیص علنی بودن و غیر علنی بودن دادگاه با قاضی است.

اسماعیلی در مورد آلودگی هوا و کم کاری دستگاه‌های مربوطه گفت: این سطح از آلایندگی برای مردم و جامعه قابل قبول نیست و مردم و مسئولین باید تلاش کنند این مشکل حل شود.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: اعتقاد داریم مشکل آلودگی هوا قابل حل است و دستگاه‌هایی مانند وزارت نفت و شهرداری‌ها باید به وظایف خود عمل کنند؛ البته اگر آن‌ها تاکنون به وظایف خود عمل می‌کردند شاهد این سطح از آلودگی هوا نبودیم.

اسماعیلی اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید به مردم گزارش دهند که برای کاهش آلودگی هوا چه کار کرده اند.

وی گفت: در سال‌های قبل سازمان بازرسی کل کشور در مورد وظایف دستگاه‌هایی که متولی کاهش آلودگی هو ا بودند گزارش‌هایی داد که در حد پیشنهاد بودند و برخورد قضایی انجام نشده است.

اسماعیلی افزود: در حال حاضر رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی دستور داده که گزارش جدیدی تهیه کند و اگر قصوری رخ داده باشد مقصرین به دادستانی معرفی می‌شوند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در سیلاب‌های اخیر دستور داده شد به پرونده مدیرانی که در گذشته قصور داشتند رسیدگی شود، اظهار کرد: تا کنون تعدادی از مقامات در سیل شیراز و خوزستان احضار و توضیحات گرفته شدند.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور هم به این مسائل ورود پیدا کرده است، گفت: برای جبران خسارت سیل وجوهی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه به اکثر پرونده‌های حوادث آبان ماه رسیدگی شد و بیشتر افراد آزاد و رفع اتهام شدند، گفت: برای افرادی که مجرم شناخته شدند کیفرخواست صادر شد و در برخی از شهر‌ها دادگاه افراد هم تشکیل شد.

وی اظهار کرد: حکم افرادی که در آتش زدن اموال عمومی نقش داشتند را بعد از اتمام روند رسیدگی اطلاع رسانی می‌کنیم.

بازداشت سه قاضی در ارتباط با پرونده طبری

اسماعیلی در مورد بازداشت بازپرس دادسرای کارکنان دولت در ارتباط با پرونده طبری گفت: ما این خبر را تائید می‌کنیم و تاکنون ۳ قاضی و چند نفر دیگر هم در ارتباط با این پرونده بازداشت شدند.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی در مورد تضعیع حقوق ادیان در ایران گفت: قومیت‌ها و ادیان مختلف به صورت برادرانه در کشور ما حضور دارند و حقوقشان به رسمیت شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه حتی در محاکم تاکید شده است که به پرونده ایرانیان دیگر ادیان با توجه به مذهب آن‌ها رسیدگی شود، گفت: در انتخابات نیز ادیان مختلف حضور دارند و هیچ جای جهان چنین موضوعی وجود ندارد.

اسماعیلی با اشاره به گزارش‌های خبرگزاری‌های خارجی درباره کشته‌شدگان حوادث اخیر بیان کرد: ما شاهد دروغ سازی و جعل اخبار رسانه‌های خارجی درباره کشته شدگان حوادث اخیر هستیم و این خبرگزاری‌ها متخصص جعل اخبار هستند.

وی افزود: گفته می‌شود قوه قضائیه و دادستانی‌ها باید گزارش جانباختگان حوادث اخیر را اعلام کنند که درست نیست، و این موضوع وظیفه شورای امنیت کشور است.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه این افراد توسط اسلحه‌های غیر سازمانی کشته شده اند، خاطرنشان کرد: در یک مورد فقط ۱۲۰ قبضه اسلحه در اصفهان کشف شد که ساخت آمریکا بود.

ادعای ضرب و شتم «نرگس محمدی» را با سند تکذیب می‌کنیم

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: درباره اینکه ادعا شده نرگس محمدی در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته هم اداره کل زندان‌ها پاسخ داد و هم بنده با تعدادی از افرادی که در صحنه حضور داشتند صحبت کردم.

وی افزود: در بند زنان، تمام ماموران زن هستند و برای کار انتقال متهم تعدادی ازماموران وزارت اطلاعات حضور داشتند.

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: اگر این صحبت‌ها را تکذیب می‌کنیم با سند و مدرک است، نه براساس ادعای یک فرد.

اسماعیلی گفت: زندان مقررات دارد و بخشی از جامعه ما است و همان گونه که باید مقررات جامعه را رعایت کنیم کسی هم که به زندان می‌رود باید مقررات آنجا را رعایت کند؛ افرادی که مقررات را رعایت می‌کنند از امتیازاتی مانند مرخصی برخوردار می‌شوند.

وی در مورد گزارش سازمان پایش هوای سازمان محیط زیست که اعلام کرد بیشتر بنزین مصرفی استاندارد نیست و گوگرد بالایی دارد، گفت: من قاضی و سخنگوی قوه قضاییه هستم و متخصص آلودگی هوا نیستم.

اسماعیلی با بیان اینکه بعد از گزارش سازمان بازرسی کل کشور به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم، افزود: اگر سازمان محیط زیست گزارش‌های محکمی دارد برای ما ارسال کند؛ کارشناسان هم به ما کمک می‌کنند تا ما رای قضایی را صادر کنیم.

پرونده سیف به دادسرا ارسال شده است

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی اظهار کرد: این پرونده از دادگاه به دادسرا ارسال شده است؛ میزان وجوه ارزی در این پرونده بعد از گزارش دادستانی اعلام می‌شود.

اسماعیلی درباره بازداشت کارگران مستند اختاپوس اظهار کرد: این مستند دارای شاکی خصوص است.گفته شده این مستند دارای توهین و افترا است که دستور داده شد به این موارد رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: دستور جلب و بازداشت صادر نشده بود و کسی هم در این رابطه بازداشت نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد بدهکاران بانکی اظهار کرد: حساب تمام بانک‌ها در اختیار ما نیست؛ ما کمک می‌کنیم بدهی بانکی پرداخت شود و هرجا پرونده‌ای به دست ما برسد به آن رسیدگی می‌کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: ما آمادگی داریم به وصول مطالبات بانک‌ها کمک کنیم و تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات بانکی از طریق سازمان ثبت اسناد وصول شده است.

وی درباره انتصاب آقای باقری کنی در ستاد حقوق بشر و شایعه تغییرات دیگر مدیران قوه قضائیه گفت: ما هر جایی که تغییرات داشته باشیم شفاف اعلام می کنیم و فردا هم تودیع و معارفه در این ستاد انجام می شود.

اسماعیلی اظهار کرد: رئیس ستاد حقوق بشر معاون رییس قوه قضائیه است و با همکاری وزارت امور خارجه این معاونت پیگیر مسائل کشور است.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه برخی از شایعات مطرح در خصوص تغییر مدیران ارشد قوه قضائیه را قویا تکذیب می‌کنم، گفت: این اخبار ناشی از بی خبری از درون دستگاه قضایی است.

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص ابتلای تعدادی از اهالی چنارمحمودی از توابع لردگان به ایدز

وی در خصوص ابتلای تعدادی از اهالی چنارمحمودی از توابع لردگان به ایدز اظهار کرد: از افراد نمونه گیری شد و موارد منفی و مثبت مشخص شده است. پزشکی قانونی اعلام کرده است که به چند آزمایش تخصصی نیاز دارد که خودش تجهیزات آن را ندارد.

اسماعیلی تاکید کرد: لازم است این آزمایش‌ها توسط وزارت بهداشت انجام شود و بعد از اعلام نتایج گزارش‌ها اعلام می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا درباره بازداشت خانواده پویا بختیاری بیان کرد: ما کاری به خانواده افراد نداریم، زمانی که اقدامات مجرمانه به خارج از کشور وصل می‌شود و امنیت مردم را تهدید می‌کند ورود پیدا می‌کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه شورای تامین استان گزارش داد که نقش ضد انقلاب روشن است و قوه قضائیه به این گزارش اعتماد کرد، افزود: مردم در ۵ دی ماه به فراخوان ضد انقلاب توجه نکردند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده سپرده گذاری ۲ میلیارد دلاری در خارج از کشور اظهار کرد: پرونده به دادسرای تهران ارسال شده و اصل پرونده به گذشته باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه باید روشن شود اصل سپرده گذاری درست بوده است، بیان کرد: بخشی از این سپرده گذاری در دولت قبل و بخش زیادی در دولت فعلی بوده که باید در دادسرا بررسی شود.

۱۸ دی دادگاه پرونده سکه ثامن تشکیل می‌شود

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن اظهار کرد: پرونده سکه ثامن تعیین وقت شده و روز ۱۸ دی ماه دادگاه تشکیل می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه پرونده سکه ثامن ۳ هزار ۲۵۰ شاکی دارد، خاطرنشان کرد: این پرونده هزار و ۸۱۲ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۴۴۰ ریال مطالبه دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۶۱۳ نفر از شاکیان مطالبات خود را به صورت ۱۰۰ درصد دریافت کردند، گفت: مابقی نیز ۳۰ درصد بدهی را دریافت کردند.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص بازداشت چند نوجوان در حوادث اخیر اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم فقط ۲ تا ۳ نوجوان در کانون اصلاح و تربیت بازداشت بودند؛ بعید می‌دانم تا امروز کسی در بازداشت باقی مانده باشند و همگی آزاد شدند.

هر مدیری که روی کار می آید باید در سامانه «ثبت اموال مسئولان» ثبت نام کند

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره سامانه ثبت اموال مسئولان گفت: آماری از تعداد ثبت نامی‌ها ندارم، اما استقبال از این سامانه خوب بوده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام‌ها ادامه دارد و سامانه بسته نشده نمی‌شود، گفت: اطلاعات در این سامانه محرمانه است و هنوز اطلاعات بازگذاری شده پایش نشده است.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اینکه هر مدیری که روی کار می‌آید باید در سامانه ثبت نام کند، اظهار کرد: رئیس جدید ستاد حقوق بشر هم باید در آن ثبت نام کند و این روند ادامه دارد.

رئیس قوه قضائیه روز پنج‌شنبه به استان البرز سفر می‌کند

اسماعیلی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه روز پنج‌شنبه به استان البرز سفر می‌کند، اظهار کرد: به زودی بر تعداد شعب دادگاه‌های رسیدگی کننده به مبارزه با مفاسد اقتصادی و اخلال گران در نظام اقتصادی افزوده خواهد شد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در یکی از پرونده‌های دیگر اخلال در نظام اقتصادی که در مشهد رسیدگی شد، موضوعاتی در حوزه اخلال در نظام اقتصادی شبکه ای، پولشویی و رشوه مطرح بود.

وی افزود: محمود میرشکار، غلام سنتوری و حمید خالقی هر کدام به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
واقعا ددر این کشور چه خبر است ؟؟؟؟ لعنت بر باعث و بانیش ،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۱ دی ۱۳۹۸
آقا فکرنمیکیند 20سال زندان برای خانم نعمت زاده زیاد باشه،بنده خدا حوصله اش سر میره توی زندان ،آخه اون تو چیکارکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۱ دی ۱۳۹۸
جون هرکی دوست دارین این سیف رو اعدام کنید به خدا بیچارمون کرد با سیاستهای بانکیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۱ دی ۱۳۹۸
جدى نظر بنويسيد جون هركي دوست دارين را كنار بگذاريد اگر در دوران زندگى محمد (ص) و على (ع) كسانى مثل سيف ( بيت المال به باد داده ) و معاونش عراقچى ( از بيت المال خورده ) مرتكب اين
جرايم ميشدند با آنها را چگونه مجازات ميكردند؟ حالا هم بايد همان مجازات ها را در اجرايى كنند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۲۷ ۱۱ دی ۱۳۹۸
خدا حافظتون باشه و یاریتون کنه . تو این اوضاع در هم و بر هم یه نفر پیدا شد که عملا کارهایی بکنه بر خلاف خیلیا . .واقعا خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۰ دی ۱۳۹۸
طبق دقیق ترین آمار ده نفر بیشتر نمرده اند که آن ها هم به دست آشوب گران کشته شده اند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۹ ۱۰ دی ۱۳۹۸
اقا پس این یارانه بنزین چیشد من اعتراض کرده بودم
و اجازه دادم تمام حسابهای بانکی و غیره برسی بشه چرا هیچ جوابی نمیاد و من ساکن پرند هستم و تمام سرمایه من با خونه و غیره به 150 میلیون نمیرسه.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۲۲:۲۶ ۱۰ دی ۱۳۹۸
برای جناب رییسی و تیم همراه آرزوی صحت و سلامتی می کنیم امیدواریم همین طور با قدرت و قوت به پاکسازی فساد در بدنه نظام و هر یک از مسئولینی که از جایگاه خود سو استفاده کرده اند رسیدگی شود.
خداقوت، خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۰ دی ۱۳۹۸
متاسفانه اظهارات قابل پذیرشی از ایشون ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۰ دی ۱۳۹۸
اقاى اسماعيلى خيلى شفاف سخن ميگويند قدردانى ميشود
Iran (Islamic Republic of)
محمود توسل پناه
۱۳:۳۵ ۱۱ دی ۱۳۹۸
و اما بعد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۰ دی ۱۳۹۸
جرمشان کمتر از سلاطین سکه قیر برنج بود....اعدام نشدندن
قیر وسکه با جان مردم بازی نکرده اعدام کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۰ دی ۱۳۹۸
لطفا به تخلفاتی که در بنیاد تعاون زندانیان وابسته به قوه قضاییه هم هست رسیدگی فرمایید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۸
واقعا در این کشور چه خبر است؟
Netherlands
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۰ دی ۱۳۹۸
قوه قضائیه به حقوق های نجومی هم رسیدگی کند .آنهم از نوع میلیاردی.به گفته سازمان بازرسی کل کشور.
Germany
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۰ دی ۱۳۹۸
انشالله که قوه قضاییه موفق باشند .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۱۶ ۱۰ دی ۱۳۹۸
درود بر شما انشاالله خداوند پشت وپناه شما باشد

فساد باعث فقر
و ریشه کنی آن رونق کشور خواهد شد
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۰ دی ۱۳۹۸
کم کردن تورم بهتر از افزایش حقوقه جانم
تورم کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۸ ۱۰ دی ۱۳۹۸
ممنون از ابراهیم بت شکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۰ دی ۱۳۹۸
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۰ دی ۱۳۹۸
خودروووووووووسازااااااااااااااااان
اینا رو اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۵:۱۱ ۱۰ دی ۱۳۹۸
سلام و خدا قوت به رئیس محترم قوه قضائیه و همکارانش
خواهش میکنم حرف ما رو به آقای رئیسی برسانید یه سری به بازار خودرو و خودرو سازان بزند انتظار ما از سید عزیز این است که ورود کنن و این قیمت های کاذب و رنج آور رو بیارن پایین
Indonesia
سینا
۱۳:۱۸ ۱۰ دی ۱۳۹۸
رئیسی یعنی نمیتونم چه جوری ازت تشکر کنم فقط میتونم بگم خدا حفظت کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین حیدری
۱۳:۱۳ ۱۰ دی ۱۳۹۸
با سلام قوه قضائیه بااین حرکت جهادی کشور را از شر مفسدان زالو صفت و ازخدا بی خبر انشاالله نجات داده ودل مردم را شاد و به آینده امیدوارتر و دشمنان رامأیوس وذلیل خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۲:۱۳ ۱۰ دی ۱۳۹۸
با سلام یه سری هم به خودرو سازان وبازار خودرو بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
واقعا درخواست همه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۰ دی ۱۳۹۸
در مورد آلودگی هوا مقصر بنزین هست
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۰ دی ۱۳۹۸
همیشه بوده
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۵:۳۶ ۱۰ دی ۱۳۹۸
خیر مقصر ماشینهای درپیتی ایران خودرو و سایپا هستش
آخرین اخبار