رئیس شورای شهر خرمشهر؛

اعتراض شورای شهر خرمشهر به حکم دوم دیوان عالی اداری

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: به ‌حکم جدید دیوان عالی اداری درباره شهردار سابق خرمشهر ایراداتی وارد است و روند رسمی اعتراض به‌ حکم آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،موسی مطور جزیره رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر شامگاه گذشته در حاشیه نشست شورای شهر خرمشهر که به علت به حد نصاب نرسیدن اعضا لغو شد، در جمع خبرنگاران گفت: صدور حکم اول دیوان عالی اداری در رد صلاحیت شهردار سابق خرمشهر برای تصدی این سمت که در ۲۶ آذر صادر و حکم دوم در تأیید آن فرد بدون ابطال حکم قبلی به تازگی صادر شد که نوعی سردرگمی و بلاتکلیفی در مردم ایجاد کرده است.

او افزود: تصویر منتشر شده در فضای مجازی تنها تصویر حکم دیوان عالی اداری است که هنوز به استانداری و فرمانداری ابلاغ نشده است و همچنان مشخص نیست دارابی به صورت حکم موقت، شهردار خرمشهر خواهد بود و یا تصمیمی دیگر أخذ شده است.

رئیس شورای شهر خرمشهر بابیان اینکه «شورای اسلامی شهر» یک نهاد نظارتی است و رسیدگی به شکایات علیه نهادهای اجرایی در شرح وظایف دیوان عالی اداری تعریف شده است، شکایت از شورا به این مرجع قضائی را یک ایراد دانست.

مطور جزیره از اعتراض شورای شهر خرمشهر به حکم دوم دیوان عالی اداری خبر داد و گفت: به آخرین حکم صادرشده اعتراض داریم و وکیلی برای پیگیری قضایا در تهران تعیین‌شده است؛ با این حال شورا به‌حکم نهایی صادرشده، هر چه که باشِد تمکین می‌کند.

مطور جزیره بر لزوم رسیدگی خارج از نوبت به پرونده شهردار خرمشهر تأکید کرد و افزود: با ادامه رویه بلاتکلیفی انتخاب شهردار به طور قطع شهر خرمشهر گرفتار بی برنامگی خواهد شد.

او در ادامه سخنانش به پایان مهلت قانونی «ساعدی» سرپرست فعلی شهرداری خرمشهر برای ادامه این مسئولیت هم اشاره کرد و از انتخابات سرپرست جدید در طی دو روز آینده خبر داد.

رئیس شورای شهر خرمشهر در رابطه به تکرار لغو جلسات شورای شهر به اعضای شورا هشدار نیز داد و گفت: زمان شورا ارزشمند است و انتظار می‌رود با توجه به بحث تعیین بودجه ۹۹ که قرار است انقباضی و طبق برنامه دقیق از پیش تعیین شده باشد، جلسات شورا مرتب و فشرده برگزار شود.

مطور جزیره افزود: غیبت اعضا قابل پذیرش نیست و از این لحظه تمام مرخصی‌ها لغو و عذری برای غیبت اعضا قابل پذیرش نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در ادامه به بحث آسفالت خیابان‌های خرمشهر نیز پرداخت و وضعیت فعلی آسفالت را اسفناک خواند و گفت: سهمیه قیر رایگان به خرمشهر اختصاص نیافته و طی دو هفته گذشته همچنان موضوع از سوی شورا و نماینده شهر دنبال می‌شد.

او از اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر و آسفالت ۱۶ منطقه خرمشهر از محل اعتبارات تملک دارایی خبر داد.

داود دارابی توسط شورای شهر به دلیل احراز عدم سکونت برکنار شد و با رأی قاطع اعضای شورای شهر «محمود دلف لویمی» به عنوان جایگزین وی انتخاب شد.

در پی صدور حکم دیوان عالی اداری بر برکناری دارابی روز گذشته حکمی جدید با مظنون متضاد در فضای مجازی منتشر شد تا سرنوشت تصدی مسئولیت شهرداری خرمشهر را در هاله‌ای از ابهام باقی بگذارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.