مرگ ۷ محصول فناوری در سال ۲۰۱۹

در این گزارش به معرفی ۷ محصول فناوری پرداخته شده است که در سال ۲۰۱۹ به پایان کار خود رسیدند.

فناوری به گزارش  حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با سرعت بالای نوآوری و رقابت که به طور دائم وارد استراتوسفر فناوری می‌شود، برخی محصولات نمی‌توانند همیشه ماندگار باشند. با پایان سال ۲۰۱۹، هفت محصول قابل توجه فناوری به کار خود پایان دادند.


پلتفرم google+

این پلتفرم در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد، اولین تلاش غول فناوری برای ایجاد یک شبکه اجتماعی، برای رقابت با امثال فیسبوک و توئیتر بود. این پلتفرم با Photos، Hangouts و حتی YouTube سازگاری خوبی دارد. در دوره‌ای کاربران موظف شدند برای اظهار نظر در مورد فیلم‌های YouTube یا ورود به Gmail، یک حساب کاربری تهیه کنند. این پلتفرم به دنبال تشخیص کارشناسان بر وجود اشکالی در API آن در نوامبر ۲۰۱۸ که موجب افشای اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر شد، مورد سوال قرار گرفت و سرانجام در ماه آوریل ۲۰۱۹ چهار ماه پیش از موعد پیش بینی شده به کار خود پایان داد.

پلتفرم Moviepass

این پلتفرم به مشترکین امکان خرید یک فیلم در روز با هزینه ماهانه تنها ۹.۹۵ دلار را فراهم می‌کرد. این شرکت بیش از یک سال تلاش کرد تا به فعالیت خود ادامه دهد به این منظور بار‌ها مدل اشتراکی جدیدی را برای کسب درآمد بیشتر ارائه داد، اما در نهایت در سپتامبر ۲۱۰۹ به پایان ناگهانی خود رسید.

برنامه iTunes برای Mac

اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهنده‌ها در ۲۰۱۹، خاتمه ابزار مدیریت موسیقی و رسانه‌ای ۱۸ ساله خود یعنی iTunes را برای مک اعلام کرد. اپل برای اولین بار در سال ۲۰۰۱، خاطرنشان کرد که می‌تواند این نرم افزار را با سه برنامه جداگانه و جدید Apple Music، Apple TV و Apple Podcasts جایگزین کند؛ این انتقال با آخرین به‌روزرسانی سیستم عامل اپل، macOS Catalina به پایان رسید. با این وجود کاربران Mac که هنوز از سیستم عامل Pre-Catalina استفاده می‌کنند، می‌توانند به iTunes قدیمی خود دسترسی داشته باشند.


بیشتر بخوانید: بازار محصولات فناورانه را چگونه می‌توان در کشور رونق بخشید؟


برنامه Inbox گوگل

این برنامه محبوب گوگل هم در آوریل ۲۰۱۹ با پایان خود رشید. برنامه فوق برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به منظور افزایش بهره‌وری از ایمیل راه‌اندازی شد و به کاربران امکان ایجاد بسته‌های الکترونیکی، تعویق ایمیل را فراهم می‌کرد. کاربران از زمان خاتمه کار این برنامه هشدار‌هایی را مبنی بر پایان کارش از طریق اطلاعیه‌هایی اطلاع رسانی شدند. گوگل به دنبال انقضای این برنامه کاربران را به استفاده از Gmail هدایت کرد.

پلتفرم AirPower Wireless Charging Mat اپل

پلتفرم شارژ بی‌سیم، اولین بار در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ رونمایی شد، اما هرگز به مرحله تولید نرسید. انتظار می‌رفت که این پلتفرم قدرت کافی برای شارژ همزمان چندین محصول اپل را داشته باشد. پس از گذشت بیش از یک سال تأخیر در عرضه، اپل این محصول را در ماه مارس ۲۰۱۹ به دلیل عدم توانایی در رعایت استاندارد‌های شرکت، به طور کامل از بازار خارج کرد.

فناوری Noise-masking Sleepbuds بوز

هدفون کوچک بی سیم شرکت بوز در ابتدا به عنوان عایق صوتی برای کمک به کاربران در خواب طراحی شد. اما ظرف مدت کوتاهی نارضایتی مشتریان را به دنبال داشت. نمونه اولیه این محصول اولین بار در سال ۲۰۱۷ در Indiegogo معرفی شد، اما اکنون به دلیل نقص و عدم عملکرد خوب باتری منسوخ شد. امروز پایان کار این محصول است.

پخش کننده‌های Blu-Ray سامسونگ

شرکت سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد مدل‌های جدید پخش کننده Blu-ray یا ۴K Blu-ray را در بازار آمریکا عرضه نخواهد کرد. با ظهور سرویس‌های جریان مانند Netflix و Hulu، تقاضا برای نسخه فیزیکی این محصول به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. اگرچه، هیچ پخش‌کننده جدید Blu-Ray در کار نیست، اما بسیاری از خرده فروشان همچنان مدل‌های قدیمی Blu-ray را عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری نانو ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار