کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان:

۹۰ درصد شکایات انتخاباتی در مهلت تعیین شده بررسی می شوند

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان گفت: ممکن است ۹۰ درصد شکایات انتخاباتی در ۱۵ روزی که برای این کار تعیین شده بررسی شوند.

۹۰ درصد شکایات انتخاباتی در مهلت تعیین شده بررسی می شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که طبقه بندی شکایات حدود ۱۵ ولایت تکمیل شده و کار بررسی آن آغاز شده است و احتمال دارد تا پایان امروز یا فردا شکایات تمام ولایات طبقه بندی شده و بررسی‌ها آغاز شوند.

قاسم الیاسی، منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان امروز در جمع خبرنگاران گفت: «ممکن است ۹۰ درصد شکایات انتخاباتی در ۱۵ روزی که برای این کار تعیین شده بررسی شوند.»

الیاسی افزود: «تنها در کابل از ۲ هزار و ۲۳۱ شکایت، ۱ هزار و ۲۰۰ شکایت آن بررسی شده و یکی از دلایل زمان‌گیر شدن کارها، ثبت تمامی شکایت‌های مربوط به انتخابات در کابل بوده و اگر کار طبقه‌بندی شکایات در ولایت ها انجام می‌شد،  این کار تاکنون ختم شده بود.»

وی شکایات ثبت شده در کمیسیون انتخاباتی را شامل جرایم، تخلفات و تخطی‌های انتخاباتی خواند و تاکید کرد: کسانی که مرتکب جرایم انتخاباتی شده‌اند، شناسایی و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

گفتنی است که روند ثبت شکایات مربوط به نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲ جدی/ دی ماه پس از اعلان این نتایج، برای مدت سه روز آغاز شد. در این مدت بیش از ۱۶ هزار شکایت ثبت شد.

مطابق قانون، کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان باید در مدت ۱۵ روز بعد از ثبت شکایات، نتایج بررسی‌های خود را منتشر کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.