معاون پرستاری وزارت بهداشت مطرح کرد؛

نقش پرستاران در کاهش هزینه‌های سلامت

حضرتی گفت: پرستاران نقش موثری در کاهش هزینه های سلامت و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر دارند.

امیدوارم هر چه زودتر معوقات ۳ ماهه پرستاری پرداخت شودبه گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم حضرتی معاون پرستاری صبح امروز در مراسم جشن روز پرستار که در برج میلاد برگزار شد اظهار کرد: معاونت پرستاری در گام دوم سیاست‌های خوبی را اتخاذ کرده است تا بهترین امکانات برای پرستاران در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: سال ۲۰۲۰ به نام سال پرستار و ماما نام‌گذاری شده است و سازمان بهداشت جهانی از دولت‌ها خواسته سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی پرستاری و مامایی در زمینه گسترش پوشش سلامت انجام شود.

معاون پرستاری تأکید کرد: ایران در ۳۰ سال آینده کشور پیری خواهد شد و نیاز است خدمات مراقبتی از سالمندان بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

حضرتی با عنوان این مطلب که پرستاری در ۱۰ سال آینده جزو ۵ شغل برتر دنیا محسوب خواهد شد، گفت: پرستاران نقش مؤثری در کاهش هزینه‌های سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر دارند.


بیشتر بخوانید: گلایه‌های پرستاران از تبعیض‌ها در نظام سلامت/ مشکلات در سال جهانی پرستاری حل خواهد شد؟


معاون پرستاری گفت: وزارت بهداشت تلاش زیادی در زمینه استانداردسازی نیروی انسانی پرستاری کرده است و پیش نویس آیین‌نامه رتبه بندی پلکانی پرستاری در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد تا انگیزه دو چندان برای پرستاران ایجاد کند.

او ادامه داد: وزیر بهداشت دستور پیگیری مطالبات پرستاران داده است و امیدوارم هر چه زودتر معوقات ۳ ماهه پرستاری پرداخت شود.

حضرتی افزود: اصلاح نظام پرداخت و حذف طرح قاصدک از دیگر دستورات وزارت بهداشت برای پرستاران است.

کمبود پرستار ضربات مهلکی بر نظام سلامت

در ادامه مراسم محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: خوشبختانه باید بگویم که دولت، وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون بهداشت حمایت ویژه از پرستاران دارند.

او با اشاره به اینکه کمبود نیرو آسیب جدی بر پیکره نظام سلامت و جان بیماران وارد می‌کند، ادامه داد: طرح قاصدک ما را با معوقات ۲۲ ماهه مواجهه کرده است و امروزه بابد سالیانه ۱۰ هزار پرستار در کشور جذب شود.

میرزا بیگی افزود: نگاه ما به بیمار تقدس آمیز است و مشکلات پرستاران باید هرچه زودتر برطرف شود، زیرا در صف مقدم خدمت به بیماران هستند.

او ادامه داد: امیدوارم با حذف طرح چالش بر انگیز قاصدک معوقات پرستاری برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۲ دی ۱۳۹۸
معوقات 3 ماهه ی پرستاران سروصدا دارد اما طلب چندساله ی معلملان به چشم کسی نمی آید قابل توجه اونایی که مدام به معلمان گیر می دهند
آخرین اخبار