نمکی مطرح کرد؛

تلاش وزارت بهداشت برای دور زدن تحریم‌ها

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت در زمینه تأمین دارو تمام تلاش خود را برای دور زدن تحریم‌ها و تهیه داروی مورد نیاز بیماران انجام می‌دهد.

تلاش وزارت بهداشت برای دور زدن تحریم‌هابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه مراسم جشن روز پرستار که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال به دلیل زحمات فراوان پرستاران سعی کرده‌ایم که جشن روز پرستاری را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنیم به همین دلیل روز گذشته با حضور گسترده پرستاران محضر رهبر معظم انقلاب بودیم. همچنین رئیس جمهور با حضور در بیمارستان سوانح سوختگی اردبیل از پرستاران تقدیر کرده است.

تلاش می‌کنیم مطالبات پرستاران را به روز پرداخت کنیم

وزیر بهداشت ادامه داد: تمام سعی ما این است که معوقات پرستاران در سال ۹۸ به بیش از ۳ ماه نرسد همچنین تلاش می‌کنیم که در سال آینده مطالبات را به روز پرداخت کنیم.

نمکی ادامه داد: تعرفه پرستاری در منزل تصویب و پوشش بیمه‌ای این طرح انجام می‌شود پرستاران بار اصلی نظام سلامت را بر دوش می‌کشند و تصویب تعرفه درآمدی برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

او با اشاره به استخدام ۹ هزار پرستار گفت: کارهای اجرایی استخدام ۴ هزار و ۵۰۰ پرستار در حال انجام است و در مرحله دوم تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در اسفند جذب می‌شوند. برای سال آینده نیز برنامه‌ای در زمینه اخذ مجوز جدید برای استخدام پرستاران خواهیم داشت.

وزیر بهداشت افزود: طرح تبییض آمیز قاصدک حذف و با بررسی کارشناسان طرح و سامانه جدید در آینده‌ای نزدیک در سراسر کشور اجرا می‌شود به طوری که این طرح عدالت بیشتری را ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: در خصوص اجرای تعرفه پرستاری در بیمارستان‌ها کارشناسان ذی‌ربط در حال بررسی هستند تا این طرح به زودی انجام شود و امیدوارم با بررسی جدید و کار کارشناسی تعرفه پرستاری در بیمارستان‌ها در آینده نزدیک انجام شود.


بیشتر بخوانید: معوقه بیش از ۳ ماه نخواهیم داشت


لزوم اجرای نظام پرداخت DRG

نمکی اضافه کرد: باید نظام پرداخت‌ها به سمت DRG برود، زیرا طرح‌هایی مانند قاصدک ما را دچار چالش‌های جدی کرده است.

نمکی ادامه داد: سال ۲۰۲۰ از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان سال پرستاری و مامایی عنوان شده است البته من باید همینجا اعلام کنم که هر روز از نظر ما روز پرستاری و مامایی است و معتقدم که پرستاران دارای استعداد‌های هویتی هستند.

وزیر بهداشت در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی گفت: تأمین دارو و تجهیزات پزشکی برای همه بیماران به شدت و سخت تهیه می‌شود، اما باید بگویم که کمبود‌های ما حداکثر یک سوم مدت مشابه در سال گذشته است و وزارت بهداشت تلاش خود را برای دور زدن تحریم جهت تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران انجام می‌دهد.

او گفت: اقدام آمریکایی‌ها یک جنایت علیه بشریت است، اما وظیفه ما این است که دارو و تجهیزات پزشکی را برای مردم از هر راهی تهیه کنیم و سازمان‌های جهانی و افراد صلح طلب نیز به ما کمک می‌کنند، اما باید بگویم که قدرت آن‌ها نیز محدود است.

وزیر بهداشت یادآوری کرد: ترامپ با قلدری حتی قطعنامه‌های محیط زیستی را یک جانبه پاره می‌کند، اما این مسئله بدین معنی نیست که سازمان‌های بین‌المللی تلاشی در زمینه کمک به ما نداشته باشند، البته این سازمان‌ها از محدودیت‌هایی برخوردارند.

نمکی در پایان خصوص کمبود داروی دو بیماری خاص گفت: وزارت بهداشت در زمینه تأمین دارو تمام تلاش خود را برای دور زدن تحریم‌ها و تهیه داروی مورد نیاز بیماران انجام می‌دهد و در همین زمینه من نامه‌ای به رئیس سازمان بهداشت جهانی ارسال کرده‌ام.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار