آغاز طرح مشاوره حقوقی «هر مسجد یک حقوقدان» در استان کردستان

طرح مشاوره حقوقی «هر مسجد یک حقوقدان» امروز در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان کردستان برگزار شد.

آغاز طرح مشاوره حقوقی «هر مسجد یک حقوقدان» در استان کردستان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، صبح امروز و با حضور مسئولین دستگاه‌های قضایی و فرهنگی استان کردستان اولین جلسه شورای راهبری طرح هر مسجد یک حقوقدان در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان کردستان برگزار شد.

عبدالله دهقان معاون فرهنگی دادگستری استان کردستان در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت شهادت سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: بی تردید راه پرفروغ این بزرگ مرد تاریخ معاصر جهان ادامه دارد و شهادت او پیام مظلومیت ایران و رسوایی متجاوزانی شد که به هیچ یک از قواعد بین‌المللی و حقوق کشور‌ها و ملت‌ها پایبند نیستند.

وی افزود: حسب نظر رئیس محترم قوه قضائیه و در اجرای این طرح بر اساس سند تحول دستگاه قضایی، موضوع توسعه و در دسترس قرار دادن خدمات مشاوره حقوقی برای عموم جامعه با رویکرد کاهش مشکلات قضایی مردم و پرونده‌های دستگاه قضایی در اولویت برنامه‌های فرهنگی قوه قضاییه قرار گرفته است.

دهقان گفت : مسئولیت اجرای این طرح که با عنوان شورای راهبردی مرکزی مشاوره حقوقی مساجد است به معاونت فرهنگی دادگستری محول شده است که لازم است اعضای این شورا جهت هر چه بهتر برگزار شدن طرح همکاری لازم را با این معاونت داشته باشند.

معاون فرهنگی دادگستری استان کردستان هدف از برگزاری این طرح را رشد و ارتقاء فرهنگ حقوقی مردم و آشنا کردن آنان با حقوق و مسئولیت‌های شهروندی، ارتقای فرهنگ قانون گرایی، برخورد کریمانه در جامعه، ارتقاء کارکرد اجتماعی و نقش آفرینی مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و منازعات، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات و دعاوی، افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی، کاهش حجم پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی و زمینه سازی برای تحکیم بنیادن خانواده و کاهش طلاق برشمرد.

وی تاکید کرد: دادگستری استان کردستان با همکاری سازمان بسیج حقوقدانان استان، این طرح را رسما آغاز نموده و از این پس به صورت منظم در مساجد همه حوزه‌های قضایی استان برگزار خواهد شد.

دهقان طرح هر مسجد یک حقوقدان را محدود به زمان خاصی ندانست و گفت: مقرر است از ظرفیت تمامی حقوق دانان استان استفاده شود و در این راستا، بهترین مکان برای ارائه مشاوره حقوقی و قضایی، مساجد هستند.

در این جلسه که نمایندگانی از دستگاه‌های متولی این طرح حضور داشتند به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص اجرای هرچه بهتر این طرح پرداختند.

برچسب ها: دستگاه قضایی ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.