۱۱۱ هزار میلیون ریال اعتبار برای پلاک گذاری دام ها لازم است

رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر میزان تولیدات دامی استان کرمانشاه ۴۵۲ هزار و ۲۱۵ تن است.

 پلاک گذاری دام به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در نشست مشترک  دو استان کرمانشاه و کردستان با حضور مدیر کل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی با اشاره به ظرفیت های دامپروری استان و موضوع هویت گذاری دام های استان گفت : در حال حاضر میزان تولیدات دامی استان کرمانشاه ۴۵۲ هزار و ۲۱۵ تن است که شامل ۳۳۶ هزار ۵۰۰ تن شیر ،۳۶ هزار و ۴۵۰ تن گوشت قرمز و ۶۳ هزار ۸۵۰ تن گوشت مرغ و ۱۱ هزار ۱۶۰ تن تخم مرغ و ۴ هزار و ۲۶۵ تن عسل است.


 حاتمی افزود: با تلاشهای صورت گرفته و همکاری دستگاههای مرتبط خوشبختانه کمترین میزان قاچاق دام را در استان کرمانشاه شاهد هستیم و طرح پلاک گذاری دام ها نیز در استان کرمانشاه با جدیت دنبال می شود .


او میزان پلاک گذاری دام های استان را ۵۰۰ هزار راس اعلام کرد و گفت ؛ این میزان پلاک گذاری با توجه به آمار دام های موجود استان جای بیشتری برای کار می طلبد.

حاتمی سپس به محدودیت های اجرای طرح پلاک گذاری اشاره کرد و گفت: بزرگی پلاک و مشکل چرای دام،عدم امکان رهگیری پلاکها،مشکل در قرائت شماره ،احتمال افتادن پلاک ها از گوش دام ها،احتمال ایجاد عفونت در گوش دام ،عدم پلاک کوبی میش ها به دلیل احتمال سقط جنین،عدم دسترسی به سرور مرکزی از جمله محدودیت های اجرای این طرح می باشد.

حاتمی راهکار سازمان را برای مشکلات یاد شده هوشمند سازی طرح پلاک گذاری دام ها عنوان کرد و گفت : این قابلیت وجود دارد که با استفاده از سامانه هوشمند ظرف ۳ سال کلیه دام های استان هویت گذاری و پلاک کوبی الکترونیکی از طریق میکرو چیپ ها شود.

او میزان اعتبار مورد نیاز برای هویت گذاری الکترونیکی ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار راس دام را ۱۱۱ هزار میلیون ریال اعلام کرد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.