۱۵۰ میلیون یورو سهم منابع طبیعی کشور از صندوق توسعه ملی در بودجه پیشنهادی سال ۹۹

سرتسهیلگر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در بودجه پیشنهادی سال برای سال ۹۹ نیز از محل صندوق توسعه ملی ۱۵۰ میلیون یورو به منابع طبیعی کشور اختصاص یافته است.

سهم منابع طبیعی کشور از صندوق توسعه ملی در بودجه پیشنهادی سال ۹۹، ۱۵۰ میلیون یوروبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،جعفر یعقوبی سرتسهیلگر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به این که در چند دهه گذشته در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیز داری به مسائل فنی تاکید می‌شد گفت: این روند در مواردی با مشکلاتی رو به رو می‌شد.

او افزود: اکنون تجربه علمی در کشور‌های توسعه یافته و حتی کشور ایران نشان می‌دهد در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری بایستی به بخش فرهنگی و اجتماعی آن نیز بها داد.

یعقوبی جوامع محلی را که به عنوان ذینفعان اصلی پروژه‌ها دانست و گفت: با جذب مشارکت‌های مردمی می‌توان موفقیت در اجرا و بهره برداری از پروژه‌ها را رقم زد.

سرتسهیلگر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی فرصت مغتنمی است که طی دو سال اخیر با تزریق اعتبار از این محل پروژه‌ها روند اجرایی مطلوب و رو به رشدی را داشته اند.

او همچنین گفت: ۱۵۰ میلیون یورو برای سال ۹۹ در بودجه پیشنهادی قرارداده اند.

به گفته‌ی این مقام مسئول با اضافه شدن بخش فرهنگی و اجتماعی در اجرای پروژه‌های آبخیزداری، تعارضات و چالش‌های پیش روی این حوزه کاهش یافته است.

یعقوبی از واسپاری فعالیت‌های اجرایی مرتبط با پروژه‌ها خبر داد و افزود: در روستا‌هایی که طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حال اجرا است تشکل‌هایی نیز تشکیل شده است.

او همچنین با بیان این که تیم تسهیلگری به منظور تسهیل، هماهنگی و اجرای بهینه پروژه­ها فعالیت دارند تاکید کرد: آموزش کارکنان، فراگیران و بهره برداران را از اهداف اصلی برنامه‌های تسهیلگری اعلام کرد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.