درصد شیوع دیابت و فشار خون یزدی‌ها بالاتر از میانگین کشوری است

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد، گفت: درصد شیوع دیابت در استان ۱۶ درصد و فشار خون ۳۰ درصد است که بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

سید علی اکبر موسوی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: درصد شیوع دیابت در استان ۱۶/۲ درصد و فشار خون ۳۰/۷ درصد است این درحالی است که در کشور به ترتیب ۱۰/۹ و ۲۶/۴ است.

او افزود: ۷۶ درصد بار بیماری‌ها در کشور مربوط به بیماری‌های غیر واگیر مزمن قلبی عروقی، سرطان ها، دیابت و فشار خون است که عوامل خطر این بیماری‌ها تغذیه ناسالم، کم تحرکی، استعمال دخانیات و مصرف الکل است.

موسوی  ادامه داد: عمده‌ترین دلایل مرگ تا پاپان سال ۹۷ در شهرستان یزد، بیماری‌های قلبی و عروقی با فراوانی ۳۰ درصد بوده که منجر به فوت ۹۱۲ نفر شده است و پس آن سرطان‌ها با فراوانی ۱۷ درصد منجر به مرگ ۵۳۶ نفر شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: پرخطرترین استان‌های ایران در کل ده سرطان شایع در زنان که شامل سرطان پستان، روده بزرگ، تیرویید، خون و رحم یزد، خراسان رضوی و اصفهان است و همچمنین پرخطرترین استان‌های ایران در کل ده سرطان شایع در مردان یزد، زنجان و آذربایجان غربی است.

او ادامه داد: شیوع چاقی در یزد با رتبه ۱۱ و همچنین کم تحرکی با رتبه دوم بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار