طرح غربالگری چشم در ۶۰۰ پایگاه لرستان اجرا شد

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: طرح غربالگری چشم در ۶۰۰ پایگاه بر روی کودکان این استان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، ابتسام داشی معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: طرح غربالگری چشم در ۶۰۰ پایگاه بر روی کودکان ۳ تا ۶ سال این استان در حال انجام است.

ابتسام داشی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: تعهد امسال بهزیستی استان برای غربالگری چشم ۸۹ هزار نفر است که در صورت تأمین اعتبار تا ۱۰۰ هزار نفر غربالگری می‌شود.

به گفته او سال گذشته از ۶۹ هزار کودکی که تحت پوشش این طرح قرار گرفت ۲ هزار نفر مشکل بینایی داشتند.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه انجام طرح غربالگری چشم هزینه‌بر بوده و نیازمند تأمین اعتبار است، عنوان کرد: چنانچه اعتبار لازم تأمین شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر را غربالگری خواهیم کرد در غیر این‌صورت فقط می‌توانیم به تعهدمان عمل کنیم.

داشی بیان کرد: این طرح امسال در ۶۰۰ پایگاه در حال انجام بوده و این درحالیست که سال‌گذشته در ۵۵۵ پایگاه طرح غربالگری چشم انجام شده است.

تنبلی چشم یا آمبلیوپی در واقع به نوعی اختلال بینایی گفته می‌شود که در صورت عدم پیشگیری و معالجه حتی ممکن است که به از دست رفتن بینایی فرد منجر شود از سوی دیگر اگر به‌موقع تشخیص داده شود به آسانی قابل درمان است و هیچ مشکلی را به وجود نخواهد آورد.

در حدود ۳ درصد از افراد، آمبلیوپی زمانی رخ می‌دهد که چشم آن‌ها در دوره کودکی دید طبیعی نداشته باشد این اختلال معمولا در یک چشم دیده می‌شود و ممکن است که چشم تنبل بر اثر عوامل مختلفی به کم‌بینی دچار شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار