آغاز طرح بسیج ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم‌ در استان کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طرح بسیج ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم با پیام «الگوی غذایی سالم با جایگزین‌های غذایی سالم» از ۱۴ دی ماه در کشور آغاز شده و تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد.

 تغذیه سالم‌ به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طرح بسیج ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم با پیام «الگوی غذایی سالم با جایگزین‌های غذایی سالم» از ۱۴ دی ماه در کشور آغاز شده و تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد.


او گفت: یکی از ارکان اصلی خود مراقبتی توجه به تغذیه و الگوی مصرف غذایی توسط خود فرد است  به جای مصرف بی‌رویه آن دسته از موادغذایی که مصرف زیاد آنها یک عامل خطر مهم ابتلا به اشکال مختلف سوءتغذیه (چاقی، لاغری، کم وزنی و کوتاه قدی)، کمبود ریزمغذی‌ها، بیماری‌های‌های قلبی عروقی، دیابت و برخی سرطان‌ها به شمار می رود، باید از غذاهای سلامت محور با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده بیشتر استفاده شود.


او گفت: ذائقه کودکان را باید از اوایل زندگی به غذاهای کم چرب، کم نمک و کم شیرین عادت دهیم همچنین با اضافه کردن سبزیجات به غذای کودکان، آنها را با سبزیجات آشنا کنیم تا به مصرف آن عادت کنند.

او گفت: با کاهش مصرف قند و شکر، می توان طعم شیرین سلامتی را چشید. همچنین باید مصرف نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های شیرین را محدود کرد و مصرف سبزیجات متنوع را در وعده‌های غذایی روزانه نباید فراموش کرد و نصف بشقاب غذایتان رابه سبزی و سالاد اختصاص دهید.

او افزود: مردم باید با حبوبات آشتی کنند تا چاقی و سرطان به سراغشان نیاید و اگر همراه غلات مصرف شود، از جهت ارزش غذایی دارای پروتئین همسان با پروتئین گوشت می باشد، بااین تفاوت که فاقد کلسترول و دارای فیبر غذایی مناسب برای سلامت دستگاه گوارش است. بنابراین برای تامین پروتئین مورد نیاز بدنتان هرروز از حبوبات استفاده کنید.
انتهای  پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.