قیس الخزعلی: به کمتر از خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق راضی نمی‌شویم

رهبر عصائب اهل الحق عراق با تاکید بر اینکه انتقام خون شهدا را خواهند گرفت گفت مردم عراق به کمتر از خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق راضی نمی‌شوند.

شیخ قیس الخزعلیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، شیخ قیس الخزعلی، رهبر عصائب اهل الحق عراق گفت: «انتقام خون حاج ابو مهدی مهندس و دوستان وی را خواهیم گرفت و به کمتر از اخراج نیرو‌های آمریکایی راضی نخواهیم شد.»

شیخ قیس الخزعلی افزود: «تصمیم امروز پارلمان عراق مهمترین تصمیم تاریخ این پارلمان است. به آمریکایی‌ها می‌گوئیم که ترامپ احمق جز باعث کشته شدن و آسیب رسیدن بیشتر به سربازان آمریکایی نخواهد شد.»

رهبر عصائب اهل العراق تاکید کرد: «نیرو‌های آمریکایی باید فورا از عراق خارج شوند و چنانجه تاخیر کنند آن‌ها را اشغالگر محسوب کرده و بر همین اساس با آن‌ها برخورد می‌کنیم. اسرائیل جز با ایجاد درگیری و جنگ داخلی در عراق آرام نمی‌گیرد.»

دیروز (یکشنبه) طرحی در پارلمان عراق تصویب شد، که بر لزوم اقدام دولت برای پایان دادن به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق تاکید می‌کند.

پارلمان عراق خواستار اقدام برای پایان دادن به حضور تمام نیروهای خارجی در خاک عراق، لغو درخواست کمک‌ از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، منع استفاده نیروهای خارجی از حریم هوایی عراق به هر دلیلی، شکایت از آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز انحصار تسلیحات در دست دولت عراق شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار