بازتاب شهادت سردار سلیمانی در رسانه‌های منطقه؛ واکنش مقامات و گروه‌های مقاومت

ترور سردار سلیمانی از سوی نیرو‌های تروریست آمریکایی، واکنش مقامات و گروه‌های مقاومت در منطقه‌ را به دنبال داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترور سردار سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا واکنش مقامات و شخصیت‌های عراقی و منطقه‌ای را برانگیخت.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله بالگرد‌های آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای خبر شهادت سردار سلیمانی را تایید کرد.

واکنش مقامات و گروه‌های عراقی به ترور سردار قاسم سلیمانی

حیدر العبادی، نخست‌وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف پارلمانی نصر با صدر بیانیه‌ای عملیات تروریستی آمریکا را نقض فاحش حاکمیت عراق دانست و سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را رزمندگان شجاع مبارزه با داعش نامید.

حیدر العبادی گفت: سلیمانی و المهندس رزمندگان شجاع مبارزه با داعش بودند.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در تماس تلفنی با حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، ترور سردار قاسم سلیمانی را محکوم کرد.

محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق اعلام کرد: همزمان با محکوم کردن این تجاوز، درباره پیامد‌های آن هشدار می‌دهیم و خواستار خویشتنداری و حفظ وحدت هستیم.

رئیس مجلس عراق افزود: از دولت عراق می‌خواهیم در این شرایط حساس تدابیر سیاسی، حقوقی و امنیتی لازم را برای متوقف کردن این تجاوز‌ها صورت دهد. هر نوع عملیات نظامی در خاک عراق باید با موافقت دولت صورت گیرد.

محمد الحلبوسی گفت: هدف قرار دادن یک فرمانده نظامی از نیرو‌های مسلح عراق، نقض آشکار حاکمیت ملی و نقض قوانین بین المللی است. با تاسف و ناراحتی شدید از خبر شهادت ابومهدی المهندس و دستیارانش که نقش برجسته‌ای در نبرد‌ها برای آزادسازی در برابر داعش داشتند، اطلاع پیدا کردیم.

حزب الدعوه عراق با تروریستی توصیف کردن عملیات شهادت سردار سلیمانی، از دولت این کشور خواست در روابط خود با واشنگتن تجدیدنظر کند.

حزب الدعوه عراق در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار المسله قرار گرفت از دولت عراق خواست اقدامات لازم را برای برخورد با اتفاق خطرناک شهادت سردار قاسم سلیمانی اتخاذ کند.

در بیانیه الدعوه آمده است: در زمانیکه منطقه در شرایط امنیتی نگران کننده‌ای به سر می‌برد، نیرو‌های آمریکایی به دستور کاخ سفید به حماقتی بزرگ و جنایتی حساب نشده دست زدند و قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و گروهی از مجاهدین الحشد الشعبی را ترور کردند. این اقدام زشت آشکارا تکبر استکباری را نشان می‌دهد که سیاست آمریکا در اجرای بلند پروازی‌ها و طرح سلطه طلبانه اش آن را در پیش گرفته است.

گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد: جنایت بزرگترین کشور تروریستی، عراق و دنیا را وارد مرحله‌ای خطرناک کرد. آمریکا و رژیم صهیونیستی بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد: تردیدی نیست که این جنایت، سرآغاز پایان حضور آمریکا در عراق و منطقه خواهد بود. آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها تاوان سنگینی برای این جنایت پرداخت خواهند کرد. جنایت فرودگاه بغداد و القائم ثابت کرد آمریکا اشغالگری جدیدی علیه آمریکا به راه انداخته است.

 دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای به جنایت جدید آمریکا در این کشور واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: تجاوزی که بامداد امروز رخ داد و تعدادی از فرماندهان امنیتی را هدف قرار داد پیامد‌هایی امنیتی در عراق و منطقه به دنبال دارد.

این بیانیه افزود: از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن داری کنند و عقل‌گرایی، حکمت‌ورزی و منافع ملی را بر هر چیزی ترجیح دهند. وظیفه داریم وحدت خود را حفظ و برای حمایت از منافع عالی ملی از اختلافات عبور کنیم.

برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق نیز  شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس را محکوم  کرد و آن اقدامی تجاوزکارنه خواند و از همه طرف‌ها خواست خویشتندار باشند.

شیخ مهدی کربلائی، خطیب جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کربلا اعلام کرد: آنچه بامداد امروز نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد رخ داد تجاوزی وحشیانه و نقض حاکمیت عراق بود. خواستار خویشتنداری و اقدام حکیمانه هستیم تا شر اشرار از ملت عراق دفع شود.

شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل نجباء عراق در این خصوص گفت: آمریکا باید بداند مرتکب حماقتی شده که از آن پشیمان خواهد شد.

فرمانده نظامی جنبش نجباء عراق در بیانیه‌ای شدید اللحن از آمادگی نیرو‌های این جنبش برای پاسخ به آمریکا به دنبال شهادت سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی به دست نظامیان تروریست این کشور در حمله هوایی روز جمعه خبر داد.

کانال تلگرانی جنبش النجباء عراق اعلام کرد: قافله جهادی که این دو شهید بزرگ آن را فرماندهی کردند، با هجرتشان متوقف نخواهد شد؛ چرا که هدف آن در راستای زوال پایگاه‌های شوم شما و دست‌نشانده‌ی شما اسرائیل، ثابت خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: خون این دو شهید بزرگ آتشی در دل‌مان را شعله‌ور کرد که جز با به‌خاک کشیدن بینی‌تان بر زمین آرام نخواهد گرفت. انتقام خون شهیدان سلیمانی و المهندس را خواهیم گرفت.

نجباء عراق تأکید کرد: چگونگی و زمان پاسخ به آمریکا را ما تعیین می‌کنیم و شما جز جهنمی که ما برایتان مهیا می‌کنیم، راهی نخواهید داشت. از این رو موشک‌ها آماده شده و سلاح‌ها مسلح شده و نیرو‌ها در آماده باش به سر می‌برند تا فرمان صادر شود و جهنمی برایتان به پا کنیم که سرباز‌های اشغالگرتان قبل از دوزخ در آن گداخته شوند.

النجباء اعلام کرد: زمانی که شهید سلیمانی در میان ما بود دسیسه‌های شوم شما را ناکام گذاشتیم، اما اینک پس از شهادت او زمان از بین بردن فتنه‌گر فرا رسیده است. خون شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس کابوسی برای آمریکا خواهد بود.

جنبش النجباء عراق خطاب به مقامات آمریکایی گفت: شما اشتباه کردید و این اشتباه برایتان گران تمام می‌شود.

«ریّان الکلدانی» فرمانده مقاومت مسیحی عراق در واکنش به ترور سردار سلیمانی و شماری از نیروهای الحشد الشعبی اعلام کرد: ما برای شما مرثیه‌سرایی نمی‌کنیم چرا که شما به ما آموختید که به استقبال شهادت برویم. خون شما، دینی به گردن ماست و ارکان کسانی که این اقدام را انجام داده‌اند به لرزه درخواهد آمد. ما به سوی انتقام گرفتن و پیروزی گام برمی‌داریم.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

شیخ «قیس الخزعلی»‌ دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی در عراق، اعلام کرد تاوان خونی که آمریکایی‌ها از او ریختند، «زوال اسرائیل» است.

سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پی شهادت سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد به دست متجاوزان آمریکایی بیانیه صادر کرد.

مقتدی صدر در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهادت مجاهد حاج قاسم سلیمانی و همراهان مومن وی را به خودم، مرجعیت، رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گویم. مشخص است که هدف قرار دادن او توسط استکبار جهانی، هدف قراردادن جهاد، معارضه و روحیه انقلابی بین المللی است. اما آن‌ها نمی‌توانند در عزم ما و جهاد ما خللی ایجاد کنند. از خداوند می‌خواهم که منطقه را از خطر دور کند، عراق عزیز ما را از خطرات و بلا‌ها دور کند، از همه می‌خواهیم که حکیمانه و هوشمندانه عمل کنند. من به عنوان مسئول مقاومت ملی عراق به مجاهدان و به ویژه جیش المهدی و تیپ‌های «الیوم الموعود» فرمان آماده باش می‌دهم. گروه‌های ملی و قانونمندی که تحت فرمان ما هستند، باید برای حمایت از عراق در آمادگی کامل باشند.

نوری المالکی، دبیرکل حزب الدعوه اسلامی عراق بیانیه‌ای درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: بعد از سال‌ها جهاد و تحمل مرارت در راه خدا و تلاش برای اعتلای کلمه الله و تلاش برای آزادسازی سرزمین‌ها از سلطه طاغوت ها‏، فرمانده بی همتا جمال جعفر (ابو مهدی المهندس) معاون رئیس سازمان بسیج مردمی عراق و سرلشکر قاسم سلیمانی مهمان عراق‏ که مجاهدان پایبند به دین و عقیده خود و رهرو سیدالشهدا علیه السلام بودند به همراه شش نفر دیگر از مجاهدان‏، در حمله هوایی بی شرمانه و بزدلانه آمریکا که آسمان عراق و زمین آن را جولانگاه موشک‌های خود کرده است، به کاروان شهدای عقیده پیوستند.

این مصیبت بزرگ را به امام زمان و مراجع عظام و مردم صبور عراق و ملت برادر ایران و کل امت اسلامی تسلیت می‌گوییم و ضمن محکوم کردن شدید این اقدام خائنانه که شماری از مردان قهرمان عراق و میهمانان بزرگوار عراق را هدف قرار داد، از دولت عراق می‌خواهیم هرگونه تدابیر لازم حقوقی و سیاسی و دیپلماتیک و... را برای احقاق حقوق شهدا و جلوگیری از تکرار این اقدام شنیع اتخاذ کنند.
خداوند شهدای آزاده ما را با شهدای بدر و شهدای کربلا محشور بدارد.


بیشتر بخوانید: واکنش مقامات و رسانه‌های آمریکایی به ترور سردار قاسم سلیمانی


واکنش یمنی‌ها به حمله ددمنشانه آمریکا به کاروان الحشد الشعبی و شهادت سردار سلیمانی

محمدعلی الحوثی، رئیس شورای عالی انقلاب یمن ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیرو‌های سپاه قدس اعلام کرد واکنش سریع و مستقیم به ترور سلیمانی در پایگاه‌های آمریکایی که در منطقه گسترش یافته است، گزینه اصلی است.

«حمید رزق» روزنامه‌نگار یمنی در چندین توئیت با ابراز تاسف از شهادت سردار قاسم سلیمانی نوشت: متولی مبارزه با تروریسم و داعش در منطقه سردار قاسم سلیمانی بود و ناراحتی آمریکا از او اساسا به سبب نقشی بود که در شکست داعش و از بین بردن طرح آن در سوریه و عراق ایفا کرد.

وی در توئیت دیگری نوشت: در‌های جهنم بر روی شیخ‌نشینان خائن خلیج‌فارس باز شد. تمجید از ترامپ و احساس خوشحالی بعد از این جنایت، دوامی نخواهد داشت. آمریکا یک پیروزی موقت کسب کرد، اما سوال این است که بعدش چه رخ خواهد داد؟ مطمئن هستم که خود آمریکایی‌ها پاسخ این سوال را نمی‌دانند.

رزق در توئیتی دیگر نوشت: منطقه وارد مرحله جدیدی شده و ساعات آتی سرنوشت‌ساز است. آمریکایی‌ها باید بند و بساط خود را جمع کنند و از عراق بروند، حماقت اخیر آن، پایان حضورش را در منطقه رقم زد. خون‌های پاکی که در عراق ریخته می‌شود، به آتشفشان‌های خشم تبدیل خواهد شد که زمین را زیرپای آمریکایی‌ها به لرزه در می‌آورد و تجربه اشغالگران با مقاومت عراق همچنان در یاد پنتاگون هست.

جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای تجاوز اخیر آمریکا در عراق و شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفته و تاکید کرد که آمریکا به خاطر ترور سردار سلیمانی و فرمانده ابو مهدی المهندس به شدت پشیمان خواهد شد.

توفیق الحمیری، مشاور وزیر اطلاع رسانی یمن گفت محور مقاومت از جمله یمن برای پاسخ به تجاوزگری آشکار آمریکا و به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی آمادگی دارد.

توفیق الحمیری گفت: بدون تردید، عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل جنبش انصارالله یمن از مدت‌ها پیش ضمن اعلام آمادگی، گفت ما از طرف‌های موثر در محور مقاومت هستیم و آمریکا باید پیامد‌های تجاوزگری آشکار و علنی خود را بپذیرد. این کار بسیار خطرناک بود. امکان ندارد عراق تحت اشغال و حضور نظامی آمریکا بماند. بهای خون شهدا کمتر از آزادسازی عراق از اشغال آمریکا نیست. آمریکا در منطقه در معرض تهدید است. همگان باید از این موضوع آگاه باشند. از این تجاوزگری آمریکا نخواهیم گذشت.

البخیتی: عراقی‌ها از تجربه یمنی‌ها استفاده و سفیر و نظامیان آمریکایی را اخراج کنند

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد ملت عراق نیز باید از تجربه یمنی‌ها استفاده و سفیر آمریکا و نیرو‌های این کشور را از عراق اخراج کنند چرا که آمریکا شیطان بزرگ و دشمن همه مسلمانان است.

محمد البخیتی اعلام کرد: حمله آمریکایی‌ها به کاروان سردار سلیمانی صرفا حمله به نیرو‌های بسیج مردمی عراق یا نیروی قدس ایران نبوده است بلکه این حمله، تجاوز به عراق، ایران و کشور‌های عربی و به طور کلی امت اسلامی به شمار می‌آید.

گروه‌های فلسطینی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند

گروه‌های مقاومت فلسطین حمله جنایتکارانه بامداد امروز جمعه آمریکا به بغداد را که به شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد، به شدت محکوم کردند.

پایگاه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جنبش حماس شهادت سردار قاسم سلیمانی یکی از برجسته‌ترین فرماندهان نظامی ایران که در حمایت از مقاومت فلسطین در زمینه‌های مختلف نقش مهمی ایفا کرد، به رهبری و ملت ایران تسلیت عرض می‌کند.

جنبش حماس این عربده کشی و جنایت‌های مستمر آمریکا را در ایجاد تنش در منطقه، آن هم در خدمت به دشمن صهیونیست جنایتکار محکوم می‌کند. آمریکا مسئول ریخته شدن خون‌هایی است که در کشور‌های عربی ریخته می‌شود. به ویژه اینکه آمریکا با رفتار خصمانه خود، به درگیری‌ها دامن می‌زند؛ بی آنکه به منافع ملت ها، آزادی و ثبات آن‌ها توجه کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به حمله تجاوزکارانه آمریکا به کاروان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد واکنش نشان داد و اعلام کرد: ما با هم به مقابله این تجاوز خواهیم رفت. در مسیر آزادسازی [قدس] شکست و پس رفتی نیست.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی، تاکید کرد امت اسلامی پرچم مبارزه علیه متجاوزان را به دست گرفته و اعلام می‌کند که تحت هیچ شرایطی از مسیر خود به سمت آزادی بازنمی‌ایستد.

یکی از فرماندهان بارز گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و همراهانش، تاکید کرد که محور مقاومت یکی از فرماندهان شجاع خود را که فلسطین هر لحظه در قلب و ذهنش جای داشت، از دست داد.

از سوی دیگر، جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی، عنوان کرد که او همیشه حامی مقاومت در تمامی کشور‌ها از جمله فلسطین و لبنان بود.

ابو احمد فواد، معاون دبیرکل جبهه خلق در گفتگو با المیادین اظهار داشت که هدف همیشگی سردار سلیمانی، قدس و آزادسازی سرتاسر فلسطین بود و او لحظه‌ای میدان جهاد و مبارزه را ترک نکرد.

فواد تاکید کرد که آمریکا با شهادت سردار سلیمانی، در‌های جهنم را به روی خود باز کرد و نه تنها ایران، بلکه کل جریان مقاومت به دنبال گرفتن انتقام خون شهید سردار سلیمانی خواهند بود، زیرا ترور او ضربه به کل جریان مقاومت بود.

جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین هم در بیانیه‌ تسلیت خود تاکید کرد که ترور شهید سردار سلیمانی هرگز محور مقاومت را از مقابله با پروژه‌های آمریکایی اسرائیلی در منطقه بازنمی‌دارد.

در این بیانیه آمده که تلاش‌های دشمن صهیونیستی، دولت جنایتکار ترامپ و نظام‌های حامی عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها برای نابودی مقاومت در فلسطین، عراق، سوریه و یمن به جایی نرسید و آن‌ها با این جنایت بزدلانه، شکست خود در برابر صلابت و همبستگی مقاومت را نشان دادند.

گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس در فلسطین در واکنش به جنایت جدید آمریکا اعلام کرد: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که به دست جنایتکاران در بامداد امروز انجام شد را تسلیت می‌گوییم.

در بیانیه این گردان‌ها آمره است: سردار سلیمانی نقش بزرگی را در حمایت از مسئله فلسطین و مقاومت ایفا کرد و تلاش خود را بر نابودی اسرائیل متمرکز کرده بود. سردار سلیمانی انواع و اقسام حمایت‌ها را از مقاومت به عمل آورد و تردیدی نیست که نقش وی در این راه بود که آمریکا و اسرائیل را به ترور او واداشت.

 عزالدین القسام افزود: به عنوان محور مقاومت در فلسطین این اطمینان را به امت عربی و اسلامی می‌دهیم که به راه خود در مقابله با دشمن صهیونیستی ادامه خواهیم داد. ما یقین داریم که خون سردار سلیمانی لعنتی است که دامن آمریکا و رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.

ابومجاهد، سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین گفت: به رهبر معظم ایران شهادت فرمانده قاسم سلیمانی را تسلیت می‌گوییم.

ابومجاهد افزود: سلیمانی از مقاومت فلسطین حمایت کرد و ما راه او را ادامه خواهیم داد. پس از شهادت سلیمانی همانند پیش از شهادت او نخواهد بود و جبهه مقاومت برای پاسخ به این جنایت باید متحد شود.

جنبش ابتکار ملی فلسطین اعلام کرد: ترور سردار سلیمانی و المهندس در خاک عراق از سوی آمریکا، تجاوزی خطرناک و اقدامی احمقانه به شمار می‌رود که امنیت کل منطقه را تهدید می‌کند.

این جمبش افزود: ابراز شادی حاکمان اسرائیل از این ترور بیانگر این است که آن‌ها برای کشاندن منطقه به جنگ جدید در راستای تأمین منافع توسعه طلبانه خود تلاش می‌کنند.

واکنش رسانه‌های سوریه به شهادت سردار سلیمانی

رسانه‌های سوریه امروز خبر شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی را در صدر اخبار خود قرار دادند. خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، پیام مقام معظم رهبری درپی شهادت سردار پر افتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و جمعی از یارانش را خبر اول صفحه اینترنتی خود قرارداد و تأکید کرد که آمریکا باید در انتظار پاسخ سنگین، قدرتمند و قاطع جمهوری اسلامی ایران باشد.

تلویزیون رسمی سوریه و شبکه الاخباریه، رسانه های اصلی دیداری سوریه نیز با اعلام خبر شهادت قهرمان مبارزه با تروریسم، در مصاحبه های حضوری و تلفنی با کارشناسان به ابعاد این جنایت تروریستی آمریکایی ها در عرصه های منطقه ای و بین المللی پرداختند.

«تحسین الحلبی» کارشناس ارشد سیاسی در تماس تلفنی با شبکه الاخباریه گفت که ترامپ دست به حماقتی زده است که برای آمریکا تاوان سنگینی در پی خواهد داشت.

الاخباریه در ویژه برنامه خود درباره شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، اقدام گستاخانه آمریکا را تقبیح و آن را جنایتی شنیع توصیف کرد و گفت هم اکنون همه گزینه ها برای پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران محتمل است.

تلویزیون سوریه همچنین از ساعت هشت صبح به وقت محلی و پس از پایان ویژه برنامه خود برای بررسی ابعاد شهادت فرمانده مقاومت در منطقه، برنامه های عادی خود را قطع و به پخش برنامه مستند مذهبی پرداخت.

پیام تسلیت بشار اسد به رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سردار سلیمانی

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

در پیام تسلیت خود خطاب به آیت الله خامنه‌ای، ترهبر انقلاب گفت: خبر شهادت ستاره‌ای از فرماندهان مقاومت که در راس آن‌ها سردار سلیمانی بود را با حزن و اندوه دریافت کردیم.

رئیس‌جمهور سوریه گفت: اطمینان داریم این جنایت، باعث تقویت اراده محور مقاومت برای ایستادگی در برابر سیاست‌های ویرانگر آمریکا در منطقه خواهد شد. این جنایت دولت آمریکا، خط مشی مستمر آن در حمایت از تروریسم را ثابت می‌کند.

وی افزود: ملت سوریه، قاسم سلیمانی و ایستادگی او در کنار ارتش سوریه برای دفاع از خاک سوریه را فراموش نخواهد کرد. یاد قاسم سلیمانی در ذهن ملت سوریه زنده باقی خواهد ماند.

شهادت سردار سلیمانی، برنامه اصلی شبکه‌های خبری ترکیه

خبر شهادت سردار سلیمانی، تیتر اصلی تمامی شبکه‌های خبری ترکیه شد. شبکه‌های خبری تلویزیونی ترکیه با قطع برنامه‌ها و اخبار روزانه، خبر شهادت سردار سلیمانی را پوشش دادند.

سید حسن نصرالله شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان  در واکنش به شهادت سردار سلیمانی گفت: به این شهادت بزرگ غبطه می‌خورم؛ ما که باقی مانده‌ایم راه او را تکمیل خواهیم کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «قاتلان آمریکایی با این جنایت بزرگ، به هیچ یک از اهدافشان نخواهند رسید...اهداف حاج قاسم به دلیل روح باعظمت و خون او و به دست برادران و فرزندان مقاومش، محقق خواهد شد».

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز با ارسال پیام‌هایی به مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

او در این باره گفت: شخصیتی را از دست دادیم که هم پیروزی و هم شهادت را به دست آورد. یکی از فرزندان وفادار به انقلاب اسلامی و یکی از فرماندهان پیشتاز در مقاومت در برابر رژیم اشغالگر را از دست دادیم.

جنبش امل لبنان نیز ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس تاکید کرد: پروژه سوء استفاده از خون شهدا برای نجات ترامپ شکست خورده است.

سلیمان افرنجیه رئیس جریان المرده لبنان در پیامی توئیتری نوشت: شهید قاسم سلیمانی مرد برزگی بود که تا آخرین لحظه از اعتقادات خود دفاع کرد. حق را یاری کرد و پیروز شد. به مردم ایران، حضرت امام خامنه ای، حزب الله، سید حسن نصرالله و گروه های مقاومت تسلیت می‌گوییم.

امیل لحود از نمایندگان سابق پارلمان لبنان نیز ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و همراهان او گفت: اگر سردار سلیمانی، الحشد الشعبی، ارتش سوریه و مقاوت نبود،ند قطعا داعش و امثال آن اکنون بر تمام منطقه حکومت می کردند. آمریکا یکبار دیگر ثابت کرد که رأس تروریسم در جهان است.

جنبش خلق لبنان با محکوم کردن جنایت آمریکا و به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد این اقدام فقط علیه ایران نبود.

نجاح واکیم، رئیس جنبش خلق لبنان اعلام کرد جنایت پلیدی که آمریکا و رژیم صهیونیستی مرتکب شدند و به شهادت سردار قاسم سلیمانی و برخی فرماندهان بسیج مردمی انجامید، فقط علیه ایران نبود بلکه علیه همه نیرو‌های آزادی خواه ملی گرا در منطقه به خصوص در عراق، سوریه، فلسطین و لبنان بود. پاسخ به این جنایت با هدف قرار دادن عاملان و تصمیم گیرندگان آن مسئولیت همه این نیروهاست از فلسطین و لبنان گرفته تا سوریه و عراق.

حزب شورای وحدت مسلمانان پاکستان با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس به محضر امام زمان (عج) و رهبر معظم ایران تاکید کرد: این اقدام جنایتکارانه آمریکا اراده ملت‌های آزاده برای پایداری و مقابله با طمع ورزی‌های آمریکا را تقویت می‌کند. سردار سلیمانی عاشق شهادت بود، اما با خردورزی محور مقاومت را فرماندهی کرد. اکنون تنها زمان اندوه نیست بلکه مرحله پایداری هم هست.

ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین هم در بیانیه‌ای شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس را به محضر آیت الله خامنه‌ای تسلیت گفت و اعلام کرد که انتقام بزرگی در انتظار دشمنان اسلام و در رأس همه شیطان بزرگ آمریکاست.

شیخ دعموش: شهید سلیمانی نقطه اتکای مهم گروه‌های مقاومت بود

شیخ علی دعموش، نایب رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: شهید سلیمانی در مقابله با رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از جنبش‌های مقاومت در منطقه سهم بسزایی داشت.

شیخ علی دعموش گفت: شهید سردار سلیمانی از سال‌ها پیش که از این جبهه به آن جبهه و از این محور به آن محور تردد می‌کرد در انتظار چنین شهادتی بود. وی در جنگ تحمیلی صدام علیه ایران جنگ آوری دلاور بود که از جمهوری اسلامی دفاع می‌کرد. وی همواره در برابر اسرائیل و آمریکا و داعش که توسط آن‌ها ایجاد شده بود حاضر بود و پشتیبان قوی جنبش‌ها و گروه‌های مقاومت بود. میادین مقاومت و عرصه‌های مختلف در لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و یمن شاهدی بر این موضوع است.

مجمع علمای جبل عامل لبنان دربیانیه‌ای شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت

مجمع علمای جبل عامل لبنان در بیانیه‌ای شهادت حاج قاسم سلیمانی پرچمدار مقاومت و آزادیخواهان در سراسر جهان را به آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مجاهدان و آزادیخواهان تسلیت گفت.

مجمع علمای جبل عامل لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی عراق، قدرت محور مقاومت را بیشتر خواهد کرد.

وزارت خارجه لبنان شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

وزارت امور خارجه لبنان، ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به ایران و عراق تسلیت گفت.

این وزارتخانه افزود: این ترور را محکوم می‌کنیم و آن را نقض حاکمیت ملی عراق و تنش آفرینی خطرناک علیه ایران می‌دانیم.

مفتی جعفری لبنان: شهادت سردار سلیمانی ثبات ما را بیشتر می‌کند

شیخ احمد قبلان، مفتی عالی جعفری لبنان در خطبه‌های نمازجمعه امروز در مسجد امام حسین علیه السلام در منطقه برج البراجنه گفت: شهادت قاسم سلیمانی برقدرت و ثبات ما می‌افزاید و آمریکا باید پیامد اقدام خود را بپذیرد.

شیخ احمد قبلان گفت: شهادت قاسم سلیمانی و برادران او قدرت و ثبات ما را بیشتر می‌کند و آمریکا باید پیامد‌های جنایت خود را بپذیرد، زیرا این اقدام زشت، آتش جبهه‌ها را شعله ور خواهد کرد. وی شهادت آزاده بزرگ، انقلابی الهام بخش در محور مقاومت را خدمت امام مهدی (عج)، آیت الله خامنه‌ای، علی سیستانی و همه گروه‌های جهادی به ویژه مقاومت، سید مقاومت و همه آزادگان جهان تبریک و تسلیت گفت. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تشکیل هرچه سریعتر دولت لبنان را خواستار شد.

رای‌الیوم: ترامپ بهای سنگینی را پس از ترور سلیمانی پرداخت خواهد کرد

عبدالباری العطوان، سردبیر روزنامه رای‌الیوم طی پیامی در حسابی توئیتری خود نوشت: «ترامپ روش ترور اسرائیلی را برای نجات خود از انزوا اتخاذ کرده، ترامپ و کشورش و همینطور کشورهای اشغالگر بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد. پاسخ به ترور سلیمانی و ابومهدی ‌المهندس ناگزیر فراخواهد رسید».

مجری مشهور شبکه الجزیره: قاسم سلیمانی فراتر از یک سردار ایرانی بود

 فیصل قاسم، مجری مشهور شبکه الجزیره در توئیتی نوشت: «قاسم سلیمانی تنها یک سردار ایرانی نبود... ابدا.. او بسیار فراتر از این بود... وی نماد قدرت سیاسی، نظامی و مذهبی ایران در خاورمیانه بود تا جایی که همه او را نخستین نماد ایران می‌دانستند... از این رو می‌توان گفت که ترور او، یک تصمیم استراتژیک از سوی آمریکا بود نه صرفا پاسخی به حمله به سفارتخانه در بغداد.»

واکنش جریان‌های سیاسی و مردمی افغانستان به شهادت سردار سلیمانی

جریان‌های سیاسی و مردمی افغانستان حمله تروریستی آمریکا و به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی را محکوم کردند.

حزب حرکت اسلامی افغانستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهادت سردار بزرگ و رشید دنیای اسلام اسطوره‌ی تکرار ناشدنی، مردی که دشمن و استکبار از نامش هراس داشت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به محضر حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری دام ظله العالی و همه مسلمانان دنیا و آزادگان جهان تسلیت عرض می‌کنم.

شهادت این سرداران سرافراز نویدبخش شکست و زبونی دشمنان، عزت، سربلندی و اقتدار بیشتر اسلام و مسلمانان در منطقه خواهد بود.

سید ناصر عطایی، رئیس شورای ملیت سادات افغانستان نیز در پیامی اعلام کرد: خبر شهادت شمشیر بُرنده اسلام، مالک اشتر زمان، سردار شهید الحاج قاسم سلیمانی میلیون‌ها قلب را داغ دار کرد و به درد آورد، این ضایعه‌ی بزرگ و جبران ناپذیر را به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و ملت بزرگ و پرافتخار جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

محمد ناطقی، از فعالان سیاسی افغانستان نیز نوشت: حوادث ناگواری در منطقه در حال وقوع است و امیدواریم سران کشور‌ها اوضاع در مدیریت خود قرار دهند و ما خواستار کاهش تنش و تقابل هستیم هرچند اختلافات ایران و آمریکا بسیار عمیق است.

حامد کرزای به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی را به شدت محکوم کرد

حامد کرزای، رئیس‌جمهور سابق افغانستان حمله تروریستی آمریکا را که به شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی منجر شد به شدت محکوم کرد.

دفتر مطبوعاتی حامد کرزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این عمل خلاف اصول و موازین بین المللی و صلح و ثبات در منطقه است و این اقدام سبب افزایش تنش‌ها و خصومت‌های بیشتر در منطقه ما شده و به ثبات و صلح بیش از پیش آسیب می‌رساند.

وی ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده سردار سلیمانی، دولت و ملت برادر جمهوری اسلامی ایران، شهید سلیمانی را شخصیتی با وقار و خواستار صلح و ثبات در افغانستان دانست و از بارگاه خداوند لایزال برای این شهید، بهشت برین استدعا دارد.

حامد کرزی افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود حضور نظامی آمریکا در افغانستان با کشور ما روابط حسنه داشته و در امر باز‌سازی کشور ما همکاری صمیمانه داشته است.

دفتر علامه زکزاکی، دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه در پیامی توئیتری ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد

دفتر علامه زکزاکی، دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: راهپیمایی هفتگی با عنوان "زکزاکی را آزاد کنید" با حضور حامیان علامه ابراهیم زکزاکی برپا شد و حامیان زاکزاکی حمله هوایی آمریکا به عراق که به شهادت سردار ایرانی و رهبر شبه نظامیان عراقی منجر شد را محکوم کردند.

حامیان زکزاکی در این راهپیمایی عکس‌هایی از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را دردست داشتند.

پاکستان: ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا تهدیدی جدی برای امنیت منطقه است

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد اقدام آمریکا برای به ترور سردار قاسم سلیمانی به طور جدی صلح و امنیت در منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت دفاع روسیه: ترور سردار سلیمانی به بی ثباتی در خاورمیانه می‌انجامد

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای در واکنش اعلام کرد ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا به بی ثباتی در خاورمیانه می‌انجامد.

در این بیانیه آمده است: اقدام کوته بینانه آمریکا درخصوص قتل ژنرال قاسم سلیمانی، سبب افزایش کم سابقه تشنج در وضعیت سیاسی و نظامی خاورمیانه شده و پیامد‌های منفی جدی برای کل امنیت بین المللی به دنبال خواهد داشت.

همچنین سفیر روسیه در عراق نیز اعلام کرد: شهید ابومهدی المهندس به منزله نماد پیروزی ملت عراق علیه گروه تروریستی داعش محسوب می‌شود. حمله وقیحانه آمریکا موجب اتحاد عراقی‌ها برای حمایت از امنیت و حاکمیت کشورشان خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با امانوئل مکرون همتای فرانسوی اش، درباره پیامد‌های ترور قاسم سلیمانی ابراز نگرانی کرد.

کاخ ریاست جمهور روسیه: پوتین تاکید کرد قتل سلیمانی باعث تشدید جدی تنش در منطقه خواهد شد.

حزب اسلام جمهوری آذربایجان شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفت

حزب اسلام جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار قاسم سلیمانی را به پیشگاه امام زمان (عج) و رهبر مسلمانان جهان، حضرت آیت الله خامنه‌ای تسلیت گفت.

در بیانیه حزب اسلام جمهوری آذربایجان آمده است: سردمداران جلاد آمریکا و این قطعه‌ی شر که در پی تسلیم کردن دنیای اسلام در مقابل منافع استراتژی - سیاسی خود هستند آخرین ترور دولتی خود را انجام دادند و فرمانده شکست ناپذیر سپاه قدس ایران، چهره محبوب دنیای اسلام و عاشقان اهل بیت (ع)، منجی و پناه مظلومان، قهرمان ابدی جبهه‌ی مبارزه با اشغالگران در جهان اسلام سردار قاسم سلیمانی را مورد هدف قرار دادند و سردار رشید اسلام در این ترور ناجوانمردانه به قله‌ی رفیع شهادت نائل شد.

در این بیانیه از سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان سردار نظامی در جبهه‌های نبرد ایران بر علیه دشمنان یاد شده که دلاوری‌های و جلو‌هایی بزرگ و فراموش نشدنی از شجاعت و جسارت را از خود به یادگار گذاشت و دشمنان در مقابل شجاعت، مقاومت و اقتدار ایشان عاجز ماندند.

حزب اسلام جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه سردار سپهبد شهید " قاسم سلیمانی" بزرگ شده مکتب اسلام با شهادتش مسیر غلبه بر دشمن را روشن ساخت، افزوده است: مطمئن هستیم که خون وی بر زمین نخواهد ماند و کسانی که این ترور را انجام داده اند پاسخ خود را خواهند گرفت و بی شک انتقام شهادت این سردار رشید اسلام برای متجاوزان و تروریست‌ها بسیار سخت و کشنده خواهد بود و این آخرین ترور آمریکا خواهد بود.

این حزب با اعلام اینکه در میان آزادیخواهان فلسطین، سوریه، یمن، عراق و لبنان صد‌ها هزار، میلیون‌ها پیرو راستین قاسم سلیمانی هست، افزوده است: حزب اسلام جمهوری آذربایجان، انسان‌های آزادیخواه جهان را در مقابل تجاوزگری‌های دشمنان اسلام به جنگ تمام عیار با تجاوزگران دعوت می‌کند و در پایان با دلی اندوهگین شهادت فرزند قهرمان مردم ایران را به پیشگاه امام زمان (عج) و رهبر مسلمانان جهان، حضرت آیت الله خامنه‌ای، عاشقان اهل بیت و همه مردم ایران اسلامی تسلیت می‌گوییم. خداوند رحمتش کند.

تظاهرات مردمی و شعار «مرگ بر آمریکا» در هند/ مسدود شدن کنسولگری آمریکا

مردم منطقه لداخ هند در تظاهراتی ضمن سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

مردم کشمیر هند نیز در اعتراض به ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کارگیل هند تظاهرات کردند.

همچنین صد‌ها نفر از مردم هند در واکنش به خبر شهادت سردار سلیمانی، کنسولگری آمریکا در شهر چنای این کشور را مسدود کردند.

جبهه ترقی خواه عربی: شهادت سردار سلیمانی، نیازمند پاسخ مناسب از سوی محور مقاومت است

جبهه ترقی خواه عربی جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به شدت محکوم کرد و این جنایت را تشدید خطرناک تنش‌ها از سوی ائتلاف متجاوز آمریکایی دانست که نیازمند پاسخ مناسب از سوی محور مقاومت است.

جبهه ترقی خواه عربی شامل گروهی از نیرو‌های سیاسی عربی از جمله جنبش الشعب و المرابطون لبنان، جبهه مردمی فلسطین، جریان مردمی در تونس و موریتانی و گروهی از شخصیت‌های سیاسی از اردن و کشور‌های مغرب عربی است.

جنبش جبهه مردمی اردن شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را تسلیت گفت

جنبش مردمی اردن ضمن تسلیت صمیمانه شهادت جمعی از فرماندهان مجاهد به ایران و الحشدالشعبی اعلام کرد: مقابله با تجاوز مستمر ائتلاف آمریکایی و شکست آن, جز با قدرت مقاومت میسر نخواهدبود.

این جنبش افزود: خون شهدا، آتشی را شعله ور خواهد کرد که قطعا مستکبران و سلطه جویی دشمنان امت را خواهد سوزاند.

پیام تسلیت حزب پیشتاز سوسیال دموکرات مغرب به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و المهندس

حزب پیشتاز سوسیال دموکرات مغرب در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اعلام کرد: آمریکا، سلیمانی و المهندس را ترور کرد آنگونه که پیشتر "پاتریس لومومبا" و "چه گوارا" را ترور کرده بود.

این حزب اعلام کرد: ما این جنایت جدید آمریکا را در حق دو فرمانده بزرگ محکوم کرده و تسلیت گرم خود را به رهبری و ملت ایران و عراق اعلام می‌کنیم.

حزب پیشتاز سوسیال دموکرات مغرب افزود: از همه نیرو‌های آزادی خواه جهان درخواست می‌کنیم برای مقابله با محور امپریالیستی متحد باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۴۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
انتقام و پاسخ به ترور شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان و یاران سردار دلهای سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و تمامی آزاد اندیشان تشنه عدالت و انسانیت این نبود عین الاسد این فقط و فقط یک سیلی کوچک بود نه انتقام و نه پاسخ بود این سیلی فقط برای این بوده که تمامی هیمنه و غرور پوشالی آمریکاییهای تروریست غاصب یرای چندمین بار در منطقه شکسته شود و هشداری بود که کلا از منطقه سر تا سر جهان اسلام کاسه کوزشون رو جمع کنند و فرار کنند قبل از آنی که نابود شوند و جنازه هاشون هم به کشورشون نرسد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
من موندم این آدمها ی احمق ایرانی فاز شون از توهین به سردار سلیمانی چیه؟ حتما باید کارشون به مردم فلسطین بکشه تا بفهمن لحظه لحظه ی زندگی شون رو مدیون سردار سلیمانی و امثال سردار هستن؟ ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۴ دی ۱۳۹۸
آمریکا ویتنام دیگری تجربه خواهد کرد . انتقامی بگیریم که عبرت تاریخ شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۱۴ دی ۱۳۹۸
نمیخوام احساسی صحبت کنم و بگم که باید هرچه موشک داریم بر سر اسرائیل بریزیم
تا قبل شنیدن این خبر ذهنم بیشر درگیر مشکلات اقتصادی خانوادم و شکوه و گلایه از این مشکلات بود
ولی الان بخدا قسم هیچ چیز برام مهم نیست حتی اگر تا آخر عمر لقمه ام یک برگ نان خشک باشه، فقط انتقامی که دلم را کمی آرام کنه همین....
Iraq
سید
۰۰:۱۲ ۱۴ دی ۱۳۹۸
شهادت سلیمانی یعنی مرگ آمریکا در منطقه
Netherlands
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۳ دی ۱۳۹۸
سردار شهادتت مبارک
عزیز دل همه
چه کنیم بدون تو.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۳ دی ۱۳۹۸
#مرگ ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد صمدی نارمکی
۱۸:۴۷ ۱۳ دی ۱۳۹۸
دیگه باید جدی جدی آمریکا گورخودشوبکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۳ دی ۱۳۹۸
امروز انقدر ناراحت بودم که مامانم با اینکه خودش هم ناراحت بود هی میگفت بزرگترین آرزوش شهادتش بود ولی جگرم از این میسوزه دستور شهادتش از طرف یک ... بود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
سردار ....شهادت مبارک
United States of America
ن
۱۷:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
مرگ براسراییل ومرگ بز امریکای کثیف وجهانخوار درود بر شهدای اسلام
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۲۱ ۱۳ دی ۱۳۹۸
ترامپ ننگت باد.مرگ بر تو و تمام طرفدارانت .بهای قطره قطره خون پاک شهید سردار سلیمانی را باید بپردازی. ایران و ایرانی انتقام سختی از تو خواهند گرفت.اگر تا دیروز از وجود سردار سلیمانی به خود می‌لرزی ...امروز باید از تک تک مردم ایران بترسی.خواب خوش نخواهی داشت ترسو
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۶:۱۴ ۱۳ دی ۱۳۹۸
ترامپ پاره پارپاره شی الهی جلوزن بچت الهی تکیه تکیه بچهاتوبزارن جلویه رویت اگه پیشم بودی قطره قطره خونتو میخوردم تاانتقام خون سردار لر مونوازت بگفتمی الهی ترامپ امشبوبه صبح نرسونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۳ دی ۱۳۹۸
زمان پایین کشید ن پرچم آمریکا در منطقه فرا رسیده
Iraq
سید
۱۵:۴۴ ۱۳ دی ۱۳۹۸
انتقام انتقام
Iran (Islamic Republic of)
کلاه کج ,ظ(بهمئی)
۱۵:۰۳ ۱۳ دی ۱۳۹۸
منتظر امر هستیم خانه شیاطین آمریکا واسرائیل را ویران کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۳ دی ۱۳۹۸
ترامپ واسراییل قبرخودراآماده کنند
Iran (Islamic Republic of)
کسرا
۱۴:۴۶ ۱۳ دی ۱۳۹۸
لعنت به این آمریکای نامرد خدایا این سردار مارا در آن دنیا نیز سرداری کن
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد نظری
۱۴:۴۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
باید حق سردارسلیمانی رابگیرن وامروز به آمریکا حمله کنند
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۱۴:۱۰ ۱۳ دی ۱۳۹۸
خوابه سعادتش
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۳:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
ترک کردن صحنه تحصن در سفارت امریکا اشتباه بود.باید همونجا کارو تموم میکردیم. مجددا به سفارت امریکا حمله میکنیم و آتیشش میزنیم بعد از مراسم حاج قاسم آماده باشید.وعده ی ما بغداد منطقه سبز محوطه سفارت امریکا...بلیط هاتونو رزو کتین.
Germany
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
وقتی که بمب اتمی رو حرام اعلام میکنین همین میشه دیگه. چرا امریکا جرات نداره به کره شمالی چپ نگاه کنه. وقتی ضعیف باشی اینجوری تو سرت میزنن و فقط باید بگی ما انتقام خواهیم گرفت و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۳ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۳ دی ۱۳۹۸
(بکشید مارا ملت ما بیدارتر میشود) ما ملت ایران انتقام خون این سردار حق را میخواهیم این انتقام مثل نماز بر شما و ملت واجب .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۳ دی ۱۳۹۸
باید خانه شیطان رو ویران کرد. باید سفارت 750 میلیون دلاری امریکا توی عراق رو ویران و نابود کرد تا از شر خباثت های شیطان خلاص شدو باید امریکا رو از عراق و منطقه خارج کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۳ دی ۱۳۹۸
از مسولین منظور فقط رهبری و همراهان خواهان انتقام هستیم از دولت که بخاری بلند نمیشه الان روحانی میگه بریم مذاکره کنیم اما سپاه عزیز خواسته ما مردم انتقام هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۳ دی ۱۳۹۸
بعد جنایت چند روز پیش در بمباران مواضع حزب الله عراق و شهادت جمع زیادی از رزمندگان اسلام این امید بود از طریق سیاسی آمریکایی ها رو از عراق اخراج کرد اما الآن با این کار آمریکایی های تروریست در شهادت سردار سلیمانی(که به آرزوش رسید) باید با قدرت نظامی و کشتار آمریکایی ها و اسرایلی ها اونها رو از خاورمیانه انداخت بیرون و بهشون فهموند قدرت نظامی و نظامی کری یعنی چه و باد غرور و تکبر نظامی آمریکایی ها رو باید خابوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ دی ۱۳۹۸
خدایا ظهور آقا رو برسون.
Iran (Islamic Republic of)
رض
۱۱:۳۲ ۱۳ دی ۱۳۹۸
ما را بکشید زنده تر خواهیمشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۳۱ ۱۳ دی ۱۳۹۸
شهادت مردان خدا چراغ راه امت های آزاده است .آمریکابه زودی در خون جوشان جهان غرق خواهد شد.ایران پر است از شاگردان شهید سر افراز اسلام سردار سلیمانی.به گفته امام خمینی عزیز ما را بکشید ملت ما آگاه تر میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ دی ۱۳۹۸
منتظره پاسخ باش آمریکا .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۳ دی ۱۳۹۸
قلبم شدیدا در فشار است اما دست انتقام بلند است.فدای دل تنگت سردار فکری،دعایی برای دلهای خون ما بکن شهادت مبارک.
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۰:۵۷ ۱۳ دی ۱۳۹۸
ایران نباید از خونش بگذره چرا به امریکا حمله نمیکنیم چرا ما که توان مقابله باهاشو داریم .کاش من مرد بودم ومیتونستم در مقابل نامردان امریکایی بجنگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۳ دی ۱۳۹۸
عمق حماقت ترامپ تا کجاس ؟؟؟؟
Germany
علی
۰۰:۰۱ ۱۴ دی ۱۳۹۸
سردار با شهادتت خانه ی ظالمان وخائنان رانابودخواهی کرد
آخرین اخبار