تقویت بخش گردشگری موجب افزایش اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت بخش گردشگری موجب افزایش اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم توجه بیشتر به حوزه گردشگری استان گفت: تقویت زیرساخت‌های بخش گردشگری در افزایش رونق حوزه‌های مختلف استان نقش مستقیم دارد و این زیرساخت‌ها باید تقویت شود.

او افزود: پیگیری جذب اعتبارات برای اجرای طرح‌های گردشگری استان در دستورکار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.

شهریارپور اضافه کرد: تقویت بخش گردشگری به عنوان یک ظرفیت مهم در چهارمحال و بختیاری می‌تواند روند افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استان را سرعت بخشد.

او ادامه داد: اختصاص ردیف‌های ملی اعتباری برای اجرای سریع‌تر طرح‌های مرتبط با ۱۴ منطقه نمونه گردشگری و طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری مصوب سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان در مرداد ۱۳۹۳ نیاز به پیگیری جدی تری دارد.

شهریارپور گفت: با توجه به کمبود شدید منابع اعتباری استانی، تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای برخی طرح‌های گردشگری مرتبط با توسعه شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری باید با همکاری مسئولان ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از طریق مسوولان ملی پیگیری شود.

او افزود: پیگیری برای افزایش سهمیه اعتبارات شهرستانی گردشگری از محل ۱۰ درصد اختیار فرمانداران شهرستان‌های استان می‌توان به رونق این حوزه کمک کند.

شهریارپور اضافه کرد: مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری برای بازدید و سرکشی از طرح‌های مرتبط با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آمادگی دارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.