کرزی: امیدوارم آمریکا به برجام بازگردد/ ایران تلاش زیادی برای امنیت و بازسازی افغانستان داشته است

رئیس جمهور پیشین افغانستان امروز در «مجمع گفتگوی تهران» تاکید کرد: ایران علیرغم حضور نظامی آمریکا در افغانستان طی 18 سال گذشته، رابطه بسیار خوبی با افغانستان داشته و به بازسازی افغانستان کمک کرده است.

 

کرزی: امیدوارم آمریکا به برجام بازگردد!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «مجمع گفتگوی تهران» امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر امور خارجه ایران و معاون وی، وزیر خارجه عمان و حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در این نشست با اشاره به شهادت سردار سلیمانی توسط نظامیان تروریست آمریکا گفت: امیدوار هستیم که دولت آمریکا راه معقولیت را در پیش بگیرد.

وی اظهار داشت: امیدوارم آمریکا به برجام بازگردد، امید داریم اتحادیه اروپا در مشارکت با روسیه و چین اقدامات موثر و گام‌های محکمی بردارد.

کرزی افزود: آرزوی ما صلح، برادری و سعادت در منطقه و سرافرازی و خوشبختی مردم ایران است.

وی گفت: ایران در سال ۲۰۰۱ با آنکه اختلاف نظر زیادی با آمریکا داشت، در کنفرانس بُن حضور یافت و برای ایجاد امنیت در افغانستان تلاش کرد.

رئیس جمهور سابق افغانستان اضافه کرد: ایران علیرغم حضور نظامی آمریکا در افغانستان طی ۱۸ سال گذشته، رابطه بسیار خوبی با افغانستان داشته و به بازسازی افغانستان کمک کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در راستای آموزش و پرورش در افغانستان اقداماتی را صورت داد.

رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد: زمان آن رسیده که منطقه با هم همکاری کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۷ دی ۱۳۹۸
متاسفیم برای کشورهای همسایه و منطقه که پاسخ خوبی های ایران رو اینگونه بی تفاوت میدهند به جای همکاری با ایران که جانش را برای همسایگان فدا کرد و اخراج نیروهای وحشی آمریکا خواستار سازش هستند این درس بزرگی برای ایران در قبال دفاع از همسایگان ضعیف النفس هستند اینان همیشه گرفتار خواهند بود