لزوم اقدام به موقع شرکت های بیمه در پرداخت خسارات به منظور کاهش اطاله دادرسی

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خواستار اقدام به موقع شرکت های بیمه در پرداخت خسارات به منظور کاهش اطاله دادرسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خواستار اقدام به موقع شرکت های بیمه در پرداخت خسارات به منظور کاهش اطاله دادرسی شد.

صالحی در دیدار مديرعامل صندوق تامين خسارت هاي بدنیکشور افزود: ضرورت دارد با اقدام به موقع شرکت های بیمه در پرداخت دیه مصدومین و خسارات آسیب دیدگان در حوادث و غیره از اطاله دادرسی در این حوزه جلوگیری شود.

او گفت: شرکت های بيمه با پرداخت خسارت و مديريت ريسک، نقش تاثیرگذاری در تأمين امنيت و پيشگيری از آسيب های اجتماعی ایفاء می نمایند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به این که ارائه اطلاعات صحیح و به موقع در خصوص رسیدگی به این قبیل پرونده ها موجب تسریع در رسیدگی ها می شود ،افزود:ضرورت دارد با اقدام به موقع شرکت های بیمه در پرداخت دیه مصدومین و خسارات آسیب دیدگان در حوادث و غیره از اطاله دادرسی در این حوزه جلوگیری شود.

صالحی خواستار رفع موانع موجود، پرداخت هزينه ها در موعد مقرر و عمل به قوانين از سوی بیمه ها شد و گفت : ضرورت دارد در راستای حفظ حقوق بیت المال شرکت های بیمه با در نظر گرفتن مدت زمان قانونی در پرداخت ازتحمیل خسارات و آسیب های بعدی پیشگیری کنند .

او افزود: چنانچه به حکم مرجع قضائی اثبات شود، عواملی نظیر نقص راه، نبودن یا نقص علائم رانندگی و نقص تجهیزات مربوط یا عیب ذاتی وسیله نقلیه، یا ایجاد مانع توسط دستگاه های اجرایی یا هر شخص حقیقی یا حقوقی دیگر در وقوع حادثه مؤثر بوده است، صندوق پس از پرداخت خسارت زیان‌دیده می‌تواند برای بازیافت به نسبت درجه تقصیر که درصد آن در حکم دادگاه مشخص می‌شود به مسببان ذی‌ربط مراجعه کند.

دکتر علی جباری مديرعامل صندوق تامين خسارت هاي بدني کشور نیز در جریان این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های این صندوق با اشاره به همکاری تنگاتنگ صنعت بیمه و دستگاه قضایی کشور گفت : صندوق تامين خسارت های بدنی آمادگی دارد در خصوص مسائل مرتبط با دستگاه قضایی تشریک مساعی نماید.

دکتر علی جباری مديرعامل صندوق تامين خسارت های بدنی کشور و هیأت همراه ضمن حضور در ستاد دادگستری کل استان، با دکتر علی صالحی رئیس دستگاه قضایی هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.