اشتراک یافته‌های علمی محقق ارشد دانشگاه ملبورن با محققان شیرازی

محقق ارشد دانشگاه ملبورن استرالیا، در کارگاه علمی Bionic Eye یافته‌های علمی خود درباره تازه‌های چشم پزشکی را در شیراز به اشتراک گذاشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهمن تحیری محقق ارشد دانشگاه ملبورن استرالیا، با معرفی اندام‌های تحریک پذیر مصنوعی و چگونگی طراحی و عملکرد آن به شبکیه مصنوعی به عنوان یکی از جدیدترین اندام‌های مصنوعی پرداخت و توضیحاتی درباره استراتژی تحریک الکتریکی شبکیه و مدل‌های مرتبط با آن توضیح ارایه داد.

پروتز‌های بینایی که اغلب به عنوان چشم بیونیک نامیده می‌شوند، یک دستگاه بینایی تجربی می‌باشد که برای بازگرداندن دید عملکردی در افراد مبتلا به نابینایی جزئی یا کامل در نظر گرفته شده است. در بسیاری از دستگاه‌های توسعه یافته که در کاشت حلزونی یا دستگاه‌های بیونیک گوش کاربرد دارند، از پروتز‌های عصبی استفاده می‌شود.

توانایی دادن بینایی به یک فرد نابینا از طریق چشم بیونیکی، بستگی به موقعیت محل از دست دادن بینایی دارد. در مورد پروتز‌های شبکیه که رایجترین پروتز‌های بینایی در حال توسعه هستند به علت سهولت دسترسی به شبکیه، بیماران مبتلا به ضایعات بینایی، در صورتی که علت بیماری آن‌ها انحطاط سلول‌های گیرنده نور در چشم باشد، بهترین نامزد برای درمان هستند.

نصراله عرفانی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کارگاه علمی Bionic Eye با بیان اینکه این کارگاه در قالب برنامه همکاری با دانشمندان و نخبگان ایرانی غیرمقیم در دانشگاه برگزار شده، بر آمادگی این معاونت برای حمایت مالی و فرآیندی از حضور دانشمندان، پزشکان و نخبگان ایرانی مقیم خارج کشور در دانشگاه تاکید کرد و افزود: گروه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید از فرصت موجود برای افزایش تعاملات بین المللی استفاده کنند.

عرفانی ادامه داد: علاوه بر ایرانیان مقیم خارج کشور، این معاونت آمادگی دارد درخواست‌های گروه‌های آموزشی، مراکز آموزشی درمانی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه را در خصوص حضور دانشمندان غیرایرانی با تخصص‌های مرتبط به فعالیت هر مرکز مورد حمایت قرار دهد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار