مشمولان وظیفه غایب از مزایای اجتماعی محروم می شوند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: افرادی که از خدمت وظیفه عمومی امتناع می کنند،از بسیاری مزایای اجتماعی محروم خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ علی مجیدی در نشست خبری با تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تبریک انتقام کوبنده سپاه از استکبار جهانی گفت: مشمولان غایبی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند برابر مواد ۵۸ و ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی با تشدید محدودیت و محرومیت‌های اجتماعی، عدم برخورداری از هرگونه تسهیلات دولتی و اشتغال در سازمان‌ها و کارگاه‌های دولتی و خصوصی مواجه خواهند شد.

وی افزود: براساس ماده ۱۰ قانون وظیفه عمومی هرگونه استفاده از تسهیلات دولتی مانند دریافت وام، کسب پروانه کار، کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، قراردادی، روزمزد) مشروط به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی مشمولان است.

سرهنگ مجیدی تاکید کرد: در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان، کارخانجات، کارگاه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها، تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی برابر ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، متخلفان برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: براساس ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی مجازات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد، برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز به مبلغ حدود ۱۳۰ میلیون ریال و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز محاسبه و اخذ می‌شود.

وی با اشاره به شایعاتی که در فضای مجازی و برخی محافل درباره افزایش سن اعزام به خدمت سربازی مطرح می‌شود، گفت: چنین مساله‌ای صحت ندارد و مشمولان می‌توانند از سامانه گویای ۰۹۶۴۸۰ تمام قوانین خدمت وظیفه را به درستی جویا شوند.
سرهنگ مجیدی با بیان اینکه خرید خدمت سربازی منتفی شده است، اضافه کرد: افرادی که در حال حاضر مشمول این طرح می‌شوند، قبلا برای خرید خدمت سربازی اقدام کرده‌اند.

وی طلاق‌های صوری والدین برای معافیت از خدمت وظیفه را واقعیتی در حال رواج برشمرد و افزود: نظارت و کنترل لازم با تحقیقات و بررسی جامع از سوی کلانتری‌ها، اطلاعات ناجا و پاسگاه‌ها درباره خانواده‌هایی که اقدام به طلاق کرده‌اند، انجام می‌گیرد تا وقوع طلاق صوری برای معافیت از خدمت کمتر شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان اظهار داشت: قوانین مربوط به این مساله هم محدودتر می‌شود و احتمال دارد زمان طلاق از ۳۶ ماه فعلی بیشتر شود.

سرهنگ مجیدی بیشترین معافیت‌های سربازی را معافیت پزشکی برشمرد و یادآور شد: از آنجا که کفالت هم شاکل این بخش می‌شود، بیشترین معافیت‌ها مربوط به معافیت پزشکی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.