یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

همکاری دورادور طراحان بوئینگ با ایران برای بررسی سانحه سقوط هواپیما

رضایی فر گفت: کمیته ایمنی حمل و نقل آمریکا فردی را برای حضور در جلسات سقوط هواپیمای اوکراینی معرفی کرده که دورادور همکاری کنند.

همکاری دورادور طراحان بوئینگ با ایران برای بررسی سانحه سقوط هواپیما / تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیما فعلا رد شده استحسن رضایی فر رئیس دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تروریستی بودن سقوط هواپیما به صورت کامل رد شده است گفت: تیم تخصصی بررسی به این  سانحه و تروریستی بودن آن برگزار شده و با بررسی تمامی جوانب تاکنون تروریستی بودن سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی به صورت کامل رد شده است.

رئیس دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این که شب گذشته اولین جلسه برای نتیجه‌گیری سقوط هواپیمای اوکراینی با هدایت عابدزاده مدیر عامل سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد گفت: در این جلسه سفیر اوکراین، دادستان، تیم بررسی ایرانی، تیم مدیریت بحران اوکراین و ایران حضور داشتند و اطلاعات اولیه در این جلسه ارائه شد و نتیجه اولیه آن که نقص فنی بوده است مشخص شد.

رضایی فر با اشاره به اینکه امروز تیم اوکراینی وارد ایران شدند و با حضور آن‌ها صبح امروز جلسه‌ای برگزار شد گفت: هنوز نتوانستیم در این جلسه به نتایج و موافقت‌های کاملی برسیم.

او با اشاره به اینکه کشور کانادا به دلیل آنکه تعدادی از شهروندانشان در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی فوت شده‌اند اعلام کرده‌اند یک نفر به عنوان عضو نی برای دریافت اطلاعات معرفی کنند و در روند بررسی‌های سانحه اطلاعاتی را کسب کند که هنوز این نفر به صورت کاملمعرفی نشده، اما قرار نیست بازرسانی از کشور کانادا حضور پیدا کنند.

رئیس دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: کمیته ایمنی حمل و نقلی آمریکا هم اعلام کرده که فردی را برای همکاری و بررسی این سانحه معرفی کند، اما هنوز اطلاعات دقیقی اعلام نشده است.

رضایی فر گفت: به نظر می‌رسد که این فرد دورادور اطلاعات خود را رد و بدل کند چرا که برای همکاری و حضور در این جلسات باید از مجلس سنای  آمریکا موافقت‌های لازم را دریافت کند، اما هنوز نتوانسته است موافقت‌هایی برای ورود به ایران دریافت کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۹ دی ۱۳۹۸
مگه اینکه شهروند خودشون آسیب ببینه تا بالاخره به فکر همکاری در زمینه هواپیما بشوند.
تازه اونم واسه کشور ایران نبوده.
آخرین اخبار