دمای خراسان رضوی به زیر صفر می‌رسد/ هشدار هواشناسی خراسان رضوی نسبت به آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها

با سرد شدن هوا در هفته پیش رو، دمای هوا در مناطق سردسیر خراسان رضوی، به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد و باران و برف نیز استان را فرا می‌گیرد.

دمای خراسان رضوی به زیر صفر می‌رسد/ هشدار هواشناسی خراسان رضوی نسبت به آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌هازهرا مبشری کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: کاهش دما و بارش باران از عصر روز جمعه در استان آغاز می‌شود و بیشترین حجم بارش در عصرجمعه، شنبه و یکشنبه خواهد بود.

او ادامه داد: فعالیت هسته بارشی تا روز دوشنبه و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته آینده خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود بارندگی در شهر‌های چناران، قوچان، کلات، تایباد، تربت جام، مشهد و سایر شهر‌های نوار شمالی و شرقی به شکل برف باشد.

مبشری ادامه داد: بارندگی در شهر‌های جنوب غربی استان به شکل باران و برف خواهد بود

او گفت: هواشناسی استان نسبت به آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی در جاده ها، یخبندان و لغزندگی معابر و محور‌ها و اختلال در سیستم حمل و نقل استان هشدار داده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان گفت: از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنید و در صورت سفر حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید.

مبشری گفت: کشاورزان به تنظیم دمای گلخانه‌ها اقدام کنند. مرغداری‌ها و دامداری‌ها نیز تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت در نظر بگیرند.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار