مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی توضیحاتی را درباره زمان برگزاری سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی ارائه داد.

بهروز سیف‌اللهی هنرمند صنایع دستی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از محدودیت زمانی برگزاری سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی انتقاد کرد و گفت: این نمایشگاه به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد و این در صورتی است که با توجه به تجربه‌های گذشته در روز اول چیدمان نمایشگاه کامل نمی‌شود و نیمی از روز آخر نیز به جمع‌آوری غرفه‌ها اختصاص پیدا می‌کند. در چنین شرایطی با توجه به اینکه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است، به نظر می‌رسد هزینه اجاره غرفه‌ها و مکان در نظر گرفته شده برای سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی توجیه‌پذیر نیست.

وی افزود: باید گفت با توجه به همزمانی برگزاری سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نمایشگاه گردشگری که افزایش مخاطب این نمایشگاه‌ها را به همراه خواهد داشت؛ به نظر می‌رسد مردمی که به نمایشگاه خواهند آمد بیشتر برای دیدن جذابیت‌های نمایشگاه گردشگری می‌آیند.  مشارکت در سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی توجیه اقتصادی برای هنرمندان ندارد.

مشارکت در سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی توجیه اقتصادی برای هنرمندان ندارد

پیگیر ۵ روزه شدن زمان برگزاری سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی بودیم اما....

خشایار نیکزاد، مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی نیز در پاسخ به انتقادات برخی از هنرمندان صنایع دستی به محدودیت زمانی برگزاری سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی از بیست و سوم تا بیست وششم بهمن ماه برگزار می‌شود. در خصوص محدودیت زمان برگزاری نمایشگاه نیز باید گفت از سال گذشته برای برگزاری سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی برنامه‌ریزی شده بود؛ البته ما پیگیر ۵ روزه کردن زمان این نمایشگاه بودیم، اما موفق به تغییر مدت زمان آن نشدیم و دلیل آن هم این بود که نمایشگاه‌هایی قبل و بعد از آن برگزار خواهند شد. ما تلاش می‌کنیم که با تقویت اطلاع‌رسانی و گسترده کردن آن ضعف‌های ناشی از مدت زمان محدود را جبران کنیم.

او افزود: سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری برگزار خواهد شد و ما سعی کردیم که نمایشگاه میراث فرهنگی را نیز در کنار آن‌ها داشته باشیم تا بسته کاملی را به مخاطب عرضه کنیم و به نظر می‌رسد که با این کار دامنه جامعه مخاطبانمان تا حدودی بیشتر شده است.

نیکزاد بیان کرد: ما سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی را استان‌محور کردیم و قرار بر این است که صنایع دستی هر کشور در کنار مباحث مرتبط به گردشگری آن قرار گرفته و عرضه شود؛ البته الآن بررسی می‌کنیم و ممکن است بر اساس این بررسی تصمیم بگیریم بخش گردشگری را از صنایع دستی جدا کنیم، زیرا مخاطبان حوزه گردشگری از مخاطبان حوزه صنایع دستی تا اندازه‌ای متفاوت هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bi
۱۸:۲۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
باسلام خدمت همه ي خبرنگاران زحمت كش yjc از تمام مطالب خوبتون سپاس گذارم .ولي لطفا اگر ميشه درباره توسعه گردشگري ايران وقابليت و پتانسيل هاي فراوانش در اين زمينه بيشتر پيگير شويد .صنعت گردشگري يكي از صنايع بسيار پر درامد در جهان است كه بسياري از كشور ها از طريق همين راه. اقتصاد خود را متحول كرده اند اما متاسفانه مسولين كشور ما هنوز زير ساخت ها وتبليغاتي را جهت اين كار فراهم نكرده ان . از شما خواهش داريم اين مسئله را پيگير شويد
آخرین اخبار