باید ها و نبایدهای تغذیه برای دانش آموزان

رئیس انجمن تغذیه البرز گفت: کودکانی که قبل از رفتن به مدرسه صبحانه می‌خورند، توان یادگیری بهتر و تمرکز بیشتری در مقایسه با دیگر کودکان دارند.

فرزانه باقر زاده، رئیس انجمن تغذیه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت:کودکانی که قبل از رفتن به مدرسه صبحانه می‌خورند، توان یادگیری و تمرکز خوبی پیدا می‌کنند.

باقرزاده افزود:در ایام امتحانات برنامه غذایی مناسبی از قیبل:شیر، تخم مرغ، ماهی، و حبوبات گنجانده شود و هر روز قبل از امتحان یک عدد سیب و آب به اندازه کافی میل شود.

او گفت:مصرف آب میوه، سبزی جات، سوپ جو، ماکارانی، عدسی، عسل، نعناع، ماست شیرین، شیر، خورشت‌های کم چرب دراین ایام به افراد توصیه می‌شود.

رئیس انجمن تغذیه استان افزود:دانش آموزان در فصل امتحانات و مدرسه از خوردن غذا‌هایی مثل:سوسیس، کالباس، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده، غذا‌های چرب وشیرین، تنقلات وپرخوری خود داری کنند.

باقرزاده  گفت:والدین مواد مغذی  از قبیل:اجیل، کشمش، خرما و بیسکویت را برای فرزندان خود تهیه و  بهترین زمان مصرف برای  تامین انرژی از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدظهر می باشد.

او افزود: نکته قابل توجهی که  والدین در فصل حساس مدارس یعنی امتحانات باید به آن توجه داشته باشند، خود داری از برپایی و یا شرکت کردن در میهمانی ها است .

انتهای پیام / ر. م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.