دنیای همراز کودکان ما / عروسک‌های خیالی دنیای کودکانه

رئیس اتحادیه یونیما دفتر اصفهان گفت:عروسک‌ها نیمه پیدا و پنهان انسان‌ها هستند و جایگاه حساسی برای تعلیم و تربیت کودکان دارند ما باید کودکان را با دنیای خیالی عروسک‌ها آشنا کنیم

احمد رضایی رئیس اتحادیه یونیما دفتر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان، گفت: یونیما اتحادیه نمایشگران عروسکی در جهان است و به عنوان یک اتحادیه غیر دولتی در دنیا، فعالیت‌های عروسکی را رصد می‌کند.

او درباره وظایف اتحادیه یونیما بیان کرد: در اتحادیه یونیما بحث احیای عروسک‌هایی که از بین رفته اند و نیاز به احیا دارند مورد برسی قرار می‌گیرد همچنین تحقیق، پژوهش، راه اندازی موزه وبرنامه ریزی جهت اسنجام کاری عروسک گردان‌هایی که در سطح استان کار می‌کنند از مهمترین وظایف دفاتر استانی یونیما است.

او ادامه داد:همه عروسک‌های تولید شده در جای جای استان اصفهان که گویای فرهنگ مردم این مرز و بوم هستند، عروسک‌هایی حرفه‌ای که نمایشگران عروسکی به آن می‌پردادزند وهمچنین کلیه افرادی که در این حرفه فعالیت می‌کنند می‌توانند در دفتر یونیما عضویت داشته باشند.

رئیس اتحادیه یونیما درباره تاثیر عروسک‌ها بر تربیت کودکان گفت: عروسک‌ها پیدا و پنهان انسان‌ها را بازگو می‌کنند ودرواقع دنیای تخیل انسان‌ها هستند، ما ترس‌ها، آرزو‌ها حتی خواسته‌های خودمان را با عروسک بازگو می‌کنیم. صاحب نظران حوزه تربیت به خانواده‌ها توصیه می‌کنند در مباحث تربیتی کورکان حتما از عروسک استفاده کنند به دلیل اینکه کودکان صور خیالی خود را با عروسک همراه می‌کنند.

احمد رضایی درباره هجوم عروسک ها‌ی ساخته فرهنگ‌های بیگانه اظهار کرد: مشکل جدی این است که کشور ما و همین طور اصفهان با وجود غنایی که دارد در زمینه عروسک سازی ضعیف عمل کرده و این بی توجهی به تولید، احیا و ترویج در عروسک سازی با فرهنگ بومی خودمان، میدان رقابت را به سود عروسک‌های با فرهنگ‌های بیگانه ترک کرده است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار