فرهادی زاد: دلایل اختلاف ورزش قهرمانی و همگانی بانوان بررسی می کنیم

نایب رئیس بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: دلایل اختلاف ورزش قهرمانی و همگانی با دنیای امروز ورزش بانوان در جهان را بررسی می‌کنیم.

فرهادی زاد: دلایل اختلاف ورزش قهرمانی و همگانی بانوان بررسی می کنیمبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهادی زاد نایب رئیس بانوان وزارت ورزش و بانوان گفت: از یک سال و چند ماه پیش کمیسیون ورزش و بانوان را در آکادمی ملی المپیک آغاز کردیم. این کمیسیون بیشتر نقش همکاری داشته و در تلاش است تا نگاه‌های مشورتی داشته باشد. با دستور رئیس کمیته ملی المپیک و همکاری اعضای محترم کمیته ملی المپیک در تلاش هستیم تا کار‌های این کمیسیون را پیش ببریم. آنچه که برای سال ۹۸ برنامه ریزی کرده بودیم تا بدین لحظه انجام داده ایم و به اهداف خود رسیده ایم.

او ادامه داد: یکی از اهداف کمیته ملی المپیک در راستای کار‌های بین المللی اش رسیدگی به امور بانوان در چارچوب ورزش و سلامتی است. در سطح کشور مدیران ورزش بانوان را آموزش داده ایم تا فضای و فعالیت بهتری داشته باشند.

فرهادی زاد افزود: طبق برنامه قرار است روز سه شنبه ۲۴ دی ماه همایش ملی زن و ورزش برگزار شود که ۳ محور دارد و  موضوع‌های فرهنگ، جامعه و ورزش زنان، ورزش همگانی و زن و ورزش قهرمانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین قرار است در طول برگزاری این نشست  دلایل اختلاف ورزش قهرمانی و همگانی با دنیای امروز ورزش بانوان در جهان و همچنین ورزش آقایان کشورمان نیز صحبت کنیم و مورد بررسی قرار دهیم.  

فرصت کسب سهمیه المپیک در بخش بانوان داریم 

نایب رئیس بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ما در بسیاری از رشته‌های ورزش ۵۳ گانه هنوز فرصت کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰ را داریم و این نشست می‌تواند به بانوانی که برای این مسابقات تلاش می‌کنند نیز کمک کند. البته کمیته ioc به دنبال این است که برابری بین  ورزشکاران زن و مرد ایجاد شود تا تعادل وجود داشته باشد. ورزشکاران، داوران و روسای ورزش بانوان وضعیت خوبی دارند، اما تلاش می‌کنیم  تا برای المپیک ۲۰۲۴ برنامه بلند مدتی داشته باشیم و در مسیر پیشرفت گام برداریم.

فرهادی زاد درباره با سفر کیمیا علیزاده گفت: من نمی‌دانم کیمیا  برای تحصیل رفته و یا مهاجرت کرده  است، اما باید بگویم هر کسی برای زندگی شخصی خود می‌تواند تصمیم‌هایی را بگیرد. کیمیا علیزاده فراموش نخواهد کرد که مردم چقدر او را پس از مدال المپیک تشویق کردند و حمایتش کردند و بی شک ما نیز او را که اولین مدال المپیک در بخش بانوان برای کشورمان کسب کرده را فراموش نخواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: سلطانی‌فر: مدیران IOC از ورزش ایران حمایت می‌کنند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار