معاون علم و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد؛

ایران از قدرت‌های منطقه و آسیا در حوزه بیوتکنولوژی است

ستاری در آیین رونمایی از داروی آلساوا ضمن ابراز امیدواری از آینده کشور در حوزه بیوتکنولوژی، ایران را از قدرت‌های برتر این زمینه خواند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین رونمایی از داروی آلساوا (ویال تزریقی اداراوون) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و تعدادی از اساتید و پژوهشگران این حوزه و همچنین روسای شرکت‌های دانش بنیان مجری در تولید این دارو در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و جان باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار به ویژه دانشجویان و نخبگانی که در این سانحه جان خود را از دست دادند، گفت: اتفاقات اخیر مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند، ما باید کنار هم بایستیم تا بتوانیم اقتصاد نفتی را با زیرساختهایش که در طول صد سال اخیر شکل گرفته، به فضایی که انسان‌ها در آن حکمرانی می‌کنند و نه تجهیزات، تغییر دهیم.

ستاری با اشاره به برنامه‌های گسترده‌ای که هم اکنون در حوزه بیوتکنولوژی در حال انجام است، اظهار کرد: ایران در حال حاضر یکی از قدرت‌های منطقه و آسیا در حوزه بیوتکنولوژی است. ما می‌توانیم همچنان این برتری را حفظ کرده و قابلیت جذب نیرو‌های نخبه را داشته باشیم که همکاری شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


بیشتر بخوانید: ستاری: با پول مردم درس خوانده‌ایم تا مشکلات‌شان را حل کنیم


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: ما در حال حاضر به حوزه‌هایی از جمله غذا، دام، طیور و آبزیان ورود کرده ایم که تا دیروز هیچ کار جدی‌ای در آن انجام نداده بودیم.

ستاری ضمن ابراز امیدواری از آینده کشور در حوزه بیوتکنولوژی تاکید کرد: آینده از آن ماست. ما با یکدیگر همکاری می‌کنیم تا کشور را رو به پیشرفت ببریم.

مشارکت‌های دانش بنیان پایگاه جذب نخبگان است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در خصوص اهمیت حوزه بیوتکنولوژی، بیان کرد: امیدواریم که این توفیق حاصل شود تا بتوانیم خدمت‌گذار خوبی برای مردم باشیم. مشارکت‌های دانش بنیان پایگاه جذب نخبگان است و جایی است که در آن می‌توان اقتصاد را مبتنی بر نیروی انسانی، دانش و فناوری تغییر داد می‌توانیم سرمایه‌های انسانی‌مان را حفظ کنیم.

او با اشاره به تلاش‌های دولت در سال‌های اخیر برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان، بیان کرد: حوزه بیوتکنولوژی حوزه‌ای است که ما در آن برتری‌های جدی داریم و به عنوان قدرت برتر منطقه محسوب می‌شویم. تعداد دارو‌های بیوتکنولوژی و تکنولوژی‌هایی که توانسته‌ایم در حوزه تجهیزات و حوزه‌های غیر دارویی روی آن سرمایه گذاری‌ کنیم بسیار قابل توجه است؛ خوشبختانه هم اکنون تعداد زیادی از فارغ التحصیلان در این زمینه مشغول به کار هستند.

بزرگترین شرکت‌های منطقه را در حوزه بیوتکنولوژی داریم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ما بزرگترین شرکت‌های منطقه را در حوزه بیوتکنولوژی داریم، شرکت‌هایی با ابعاد چند هزاری که عمدتا تحصیل کرده‌های جوان و نخبه در مدارج بالای علمی هستند.

ستاری در پایان یادآوری کرد: تا پایان سال تعداد زیادی از دارو‌ها رونمایی خواهند شد و امیدواریم که اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار