تولید ۱۱ نوع بذر هیبریدی در واحد تحقیقات دانشکده کشاورزی اصفهان

با تولید ۱۱ نوع بذر هیبریدی (اصلاح شده) در واحد تحقیقات دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان کشور از واردات این بذر‌ها خودکفا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با اشاره به واردات سالانه ۲ هزار میلیارد تومان بذر از کشور‌های آمریکا، هلند، ترکیه، فرانسه واسپانیا به کشور گفت: محققان واحد تحقیقات اصلاح وتولید بذر این دانشگاه با تولید ۱۱ بذر هیبریدی (اصلاح شده) موجب خودکفایی کشور در تولید بدر‌های وارداتی شدند.


مریم گل‌آبادی با بیان اینکه این بذرها پس از هفت سال تحقیق تولید شده اند افزود: سازگاری با اقلیم آب و هوایی، خاک و کم آبی ،مبازره با آفات و بیماری ها و کاهش 50درصدی قیمت با نمونه های مشابه خارجی از مزایای بذر تولید شده است.
او گفت: با تجاری سازی این محصولات تاكنون چهار رقم بذر هيبريد خيار گلخانه اي ،سه رقم گوجه و4 رقم فلفل دلمه با تاييد سازمان كنترل گواهي بذر، به بازارهاي داخلي و برخي كشورهاي خارجي از جمله افغانستان و عراق صادر شده است.
گل آبادی افزایش 40 درصدی میزان وعملکرد تولید را از دیگر مزایای این بذرها بیان بیان کرد
او با اشاره به قیمت بالای بذرهای هیبریدی وارداتی، افزود: بذرهای تولید شده تقریبا نصف قیمت بذرهای وارداتی است و این بذرها از نظر کیفیت با بذرهای وارداتی رقابت می‌کنند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار