فرماندار چابهار:

راه ترانزیتی چابهار- سرباز همچنان بسته است

فرماندار چابهار گفت:راه ترانزیتی چابهار- سرباز از روز گذشته تاکنون با گذشت بیش از ۴۰ ساعت همچنان بسته است.

راه ترانزیتی چابهار- سرباز همچنان بسته استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار اظهار داشت: آب سرریز شده از سد زیردان و باز بودن دریچه‌های این سد به شکل بی سابقه‌ای بالا آمده و بیش از ۱۰ نقطه جاده ترانزیتی چابهار - سرباز را تخریب کرده است.

او بیان کرد: به دلیل بالا آمدن آب در منطقه دشتیاری، پلان، بخش مرکزی بویژه در عورکی، پیرسهراب و دلگان‌ها صد‌ها واحدمسکونی دچار آبگرفتگی و نفوذ آب شده و بسیاری از دام‌های سبک و سنگین تلف و هزاران هکتار اراضی کشاورزی تخریب شده است.

فرماندار چابهار گفت: حجم خسارت‌ها به دلیل جاری بودن تمامی آب‌های حاصل از بارندگی‌ها در شهرستان‌های سرباز، نیکشهر و قصرقند به محدوده شهرستان‌های چابهار و کنارک بالاست.

او  از ارسال کمک‌های انسان دوستانه برخی از مردم محلی و سایر مناطق کشور قدردانی کرد.

بامری ادامه داد: از مجموع ۴۴۸ روستا در شهرستان چابهار بیش از ۳۰۰ تا ۳۵۰ روستا درگیر سیلاب هستند.

او  بیان کرد: بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان چابهار خاکی و فاقد استاندارد برای تردد هستند و هم‌اینک با بالا آمدن آب جاده‌های شنی و خاکی تخریب و آسیب جدی دیده‌اند.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان گفت: اعضای شورای اداری و مدیریت بحران در روستا‌ها حضور دارند.

او بیان کرد: هم‌اینک۴۲ فروند قایق از سوی اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان آماده و به مردم در نقاط مختلف خدمات رسانی می‌کنند.

 بارندگی‌های سیل آسا در چابهار و کنارک خسارت‌های سنگینی بر جا گذاشته و به زیرساخت‌های راه و کشاورزی و منازل مردم خسارت جدی وارد کرده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار