آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان پس از سیل ویرانگر/ ۴۰۰ روستای استان در محاصره سیلاب قرار دارد/ امدادرسانی به ۷۶۷ خانوار آسیب‌دیده

آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان پس از سیل ویرانگر اخیر را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از روز گذشته، بی‌قراری آسمان در سیستان و بلوچستان پایان یافت و باران بند آمد. بارانی کم سابقه که موجب طغیان رودخانه‌های محلی شد و سر از روستاها و زمین‌های کشاورزی مردم درآورد. برآوردهای اولیه حاکی از خسارت سنگین سیل به زیرساخت‌های منطقه است اما برآورد حجم دقیق آن به زمان فروکش کردن سیلاب موکول شده است.

سیل ویرانگر به ۲۰ هزار واحد مسکونی آسیب زد و جان ۲ تن را گرفت

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان آسیب شدیدی نیز به بخش کشاورزی از جمله باغات موز و مزارع شهرستان‌های کنارک، چابهار ودلگان وارد شده است.

عباس ارجمندی همچنین بیان کرد:  ارتباط تلفنی درشهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز و کنارک نیز هم‌اینک قطع است و تلاش‌ها برای برقراری زیرساخت‌های آب، برق، تلفن و محورهای مواصلاتی ادامه دارد.

به گفته شاهدان قدری از شدت سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان کاسته شده و اهالی چند روستا در کنارک که در محاصره سیلاب گرفتار شده بودند، نیز نجات یافته اند. اما جان باختن یک دختر بچه پنج ساله بر اثر ریزش آوار و غرق شدن یکی از هم استانی­‌ها از جمله اخبار تلخی بود که نگذاشت این سیل بدون خسارت­‌های جانی پایان یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷ روستا در ۱۳ شهرستان دچار سیلاب و آبگرفتگی شده‌اند که تاکنون ۷۶۷ خانوار آسیب دیده در چادرهای امدادی اسکان داده شدند.

رسول راشکی افزود: از روز شروع سامانه بارشی تا امروز این جمعیت به بیش از ۳ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امداد رسانی کرده است.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از برپایی ۲۵۲ چادر برای اسکان سیل‌زدگان خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۴۴ نفر از سیل زدگان در اردوگاه ها اسکان داده شدند.

او ادامه داد:از ۲۱ تا ۲۲ دی ماه امدادرسانی به ۷۶۷ خانوار آسیب دیده توسط ۸۲۲ نفر روز نجاتگر و پرسنل در قالب ۱۶۱ تیم عملیاتی در استان انجام شد و دست به ۲ هزار و ۱۵۵ نفر امداد رسانی و ۲۱۰ تخته موکت، ۴۲۳ تخته پتو و هزار و ۸۲۷ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع کرده است.

این مسئول ادامه داد: بارندگی‌های سیل آسا و طغیان رودخانه‌های محلی تا کنون موجب تخریب کامل ۹۳ واحد مسکونی شده که بیشترین تخریب منازل با ۵۸ مورد از فنوج گزارش شد.

او اظهار داشت: قبل از بروز بارندگی سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستان‌های قصرقند، فنوج و کنارک راه‌اندازی شده بود که با توجه به شدت بارندگی‌های قابل ملاحظه در استان و نیاز منطقه، یک کمپ دیگر نیز برای اسکان مردم سیلزده دلگان نیز احداث شده است.

تخریب مزارع و باغهای موز بر اثر سیل در جنوب استان

همچننی ربیعی سخنگوی دولت در جلسه امروز در جمع خبرنگاران گفت:همه دستگاهها در مناطق سیل زده شرق مستقر شده اند، رئیس جمهور هم پیگیر امدادرسانی است

او دامه داد:ساکنین روستاهای در معرض خطر در استان سیستان و بلوچستان به مناطق امن منتقل شدند و امروز روستاهای زیادی تخلیه شدند، سه فروند بالگرد به منطقه اعزام شد و هواپیمای باری ارتش و هلال احمر، کمک ها را به استان منتقل کردند.

سخنگوی دولت گفت:برق قطع شده ۱۳۰ روستا در حال وصل شدن است و تاکنون ۲۰۰۰ نفر اسکان یافته، ۲۰۰ خودرو هم رهاسازی شده است.

او افزود: تلفات مادی را جبران خواهیم کرد؛ امیدوارم بتوانیم در اسرع وقت خدمات لازم را ارائه داده و مردم را به زندگی عادی بازگردانیم تا جان انسان‌های دیگری هم در این میان از دست نرود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت:به دنبال بارش‌های سنگین و فوق سنگین در سطح استان ۱۲۰۰ نفر از مردم گرفتار در سیلاب امدادرسانی شدند.

۴ سال پیش

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان از تشکیل تیم‌های ارزیابی متشکل از مهندسان عضو سازمان برای برآورد خسارت‌های ناشی از وقوع سیل خبرداد.

تشکیل تیم‌های ارزیاب برای برآورد خسارات سنگین سیل

۴ سال پیش

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در استان و سیلابی شدن مسیر‌ها تالاب جازموریان ۲۱.۷ میلیون مترمکعب آبگیری شد.

تالاب جازموریان

۴ سال پیش

اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در پی وقوع بارندگی‌های شدید و سیلابی شدن برخی مناطق استان اطلاعیه‌ای به منظور آگاه‌سازی دامداران مناطق سیل‌زده صادر کرد.

۴ سال پیش

مدیر مرکز کنترل فوریت‌های برق سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب موجب تخریب شبکه و شکستن بیش از ۲۵۰ پایه و قطع برق حدود ۳۰۰ روستا شده بود که بیشتر آن‌ها ترمیم شده و اکنون تنها ۷۰ روستا فاقد برق هستند.

۷۰ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان اکنون فاقد برق هستند

 

۴ سال پیش

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) گفت: هشت مسیر بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب این استان با تلاش شبانه‌روزی راهداران بازگشایی شد.

بازگشایی مسیر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش

مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه از ارسال ۱۰ هزار بسته معیشتی و تجهیزات مهندسی و ترابری سپاه به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

ارسال ۱۰ هزار بسته معیشتی سپاه

 

۴ سال پیش

فرمانده سپاه شهرستان چابهار گفت: در حال حاضر ۲۶ گروه جهادی در مناطق سیل‌زده چابهار مشغول خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند.

۴ سال پیش

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: آبگرفتگی در پی وقوع سیلاب در برخی روستاهای منطقه بلوچستان به چهار تا هشت متر می‌رسد.

عمق آبگرفتگی برخی مناطق سیل‌زده به ۸ متر می‌رسد

۴ سال پیش

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۶۵ گروه جهادی در مناطق سیل زده استان مشغول به فعالیت و امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل

 

۴ سال پیش

رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان در جریان مسایل و مشکلات این استان در پی بارش‌های شدید و وقوع سیل قرار گرفت.

تماس تلفنی رئیس جمهور با استاندار سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در پی وقوع بارندگی شدید و سیل. مسدود شدن راه‌های مواصلاتی در جنوب استان ۹۸ روستا دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

ارسال بسته های غذایی از سازمان امداد ونجات

۴ سال پیش

سیلاب و طغیان رودخانه کاجو موجب تخریب سیل بند حفاظتی شهر قصرقند شده و نیازمند ترمیم فوری است.

تخریب سیل بند حفاظتی شهر قصرقند

۴ سال پیش

فرماندار نیکشهر گفت: مسیر ارتباطی نیکشهر - چابهار - ایرانشهر که در پی ریزش کوه ساعاتی بسته شده بود با تلاش اداره راه و شهرسازی بازگشایی شد.

مسیر ارتباطی نیکشهر- چابهار - ایرانشهر

۴ سال پیش

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زاهدان گفت: با تلاش شبانه روزی نیرو‌های راهداری سنگ و گل ناشی از ریزش کوه محور سفیدآبه - کوله سنگی جمع آوری شد.

بازسازی مسیر

۴ سال پیش

سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: ارتباط مخابراتی بنت نیکشهر در جنوب این استان که بر اثر بارش باران، سیلاب و بسته شدن مسیر‌ها قطع شده بود هم‌اینک وصل شده است.

ارتباط مخابراتی بنت نیکشهر

۴ سال پیش

در حال حاضر اسکان و تهیه مایحتاج اولیه زندگی از مهمترین نیاز‌های مردم سیل زده سیستان و بلوچستان است.

مواد غذایی و وسایل گرمایشی مهمترین نیاز مردم سیل زده

۴ سال پیش

اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب این استان احتمال خروج تمساح پوزه کوتاه (گاندو) از برکه وجود دارد که مردم باید به شدت مراقب باشند.

مراقب تمساح های سرگردان باشید

۴ سال پیش

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی کم دامنه از اواخر وقت سه شنبه مناطق جنوبی استان را فرا می‌گیرد.

آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان پس از سیل ویرانگر/ ۴۰۰ روستای استان در محاصره سیلاب قرار دارد/ امدادرسانی به ۷۶۷ خانوار آسیب‌دیده

۴ سال پیش

جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به منظور کمک به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در این استان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی نوع دوستانه مردم برای یاری رساندن به هموطنانمان کرد.

امدادرسانی به مناطق سیل زده

۴ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بالگرد جمعیت هلال احمر کرمان برای امدادرسانی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان به پرواز درآمده است.

بالگرد جمعیت هلال احمر کرمان

۴ سال پیش

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آمادگی کامل دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برای امداد و خدمات درمانی به سیل زدگان استان خبر داد.

آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان پس از سیل ویرانگر/ ۴۰۰ روستای استان در محاصره سیلاب قرار دارد/ امدادرسانی به ۷۶۷ خانوار آسیب‌دیده

 

۴ سال پیش

فرمانده سپاه شهرستانی سرباز گفت: همه ظرفیت سپاه شهرستان سرباز برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بسیج شد.

 خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان

۴ سال پیش

ارتباط ۲۵۰ روستا در شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر شدت سیلاب‌ها قطع شده است.

۴ سال پیش

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری در کنارک، فنوج و قصرقند خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۴۴ نفر از سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در این اردوگاه‌ها اسکان یافتند.

احداث اردوگاه اسکان اضطراری در کنارک

 

۴ سال پیش

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۴۲۸ آسیب دیده سیل در قالب ۷۶۷ خانوار از ۲۱ تا ۲۳ دی در این استان توسط نیرو‌های هلال احمر امدادرسانی شدند.

امداد رسانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ مسیر ارتباطی نواحی مرکزی و جنوبی این استان با توجه به شدت بارندگی‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی همچنان بسته است.

قطع مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: شب گذشته یک دستگاه تریلی حامل ۴۰۰ باب چادر تیپ دو برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

ارسال ۴۰۰ باب چادر برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی مجدد ایستگاه پایش کیفی هوای زاهدان در اولویت برنامه‌های محیط زیست است.

۴ سال پیش

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: به ۷۶۷ خانوار آسیب دیده از ۲۱ تا ۲۲ دی ماه با همکاری نیروی‌های امدادی امداد رسانی شدند.

سیل ویرانگر

۴ سال پیش

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: شبکه گاز در مناطق سیل زده استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان مشکلی ندارد و پایدار است.

وضعیت شبکه گاز در مناطق سیل‌زده

۴ سال پیش

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب در جنوب این استان ارتباط بیش‌از ۵۰۰ روستا را قطع کرده بود که با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از ارتباط برقرار شده، ولی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ روستا همچنان در محاصره سیل هستند.

روستاهای در محاصره سیلاب

 

۴ سال پیش

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی ۹۵ روستای گرفتار برف و سیلاب نیمه شمالی این استان با پایدار شدن شرایط جوی و تلاش شبانه‌روزی راهداران بازگشایی شد.

بازگشایی راه های ارتباطی

 

۴ سال پیش

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر کشور برای خدمات‌رسانی سریعتر به هموطنان سیل زده سیستان و بلوچستان امروز دوشنبه به این استان اعزام می‌شوند.

اعزام بالگردهای هلال احمر به مناطق سیلزده

۴ سال پیش


بیشتر بخوانید:ادامه امدادرسانی به سیل زدگان در سیستان وبلوچستان/ ۲۷ روستا همچنان درگیر سیلاب/قطع ارتباط راه و مخابرات در شهرستان قصرقند


 
امدادرسانی در کنارک توسط بالگردها
چابهار غرق شده در آب

وضعیت رودخانه بنت در پی سیل بی سابقه

 
 
 
 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
تخصص لازمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
شاید حکمت این سیل این است که حالا که خدا آب داد ، به آبادانی سیستان و ساخت زیرساختهای درست برای آنجا اقدام گردد که هم اشتغال وهم آبادانی صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
farjam
۰۳:۲۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
دعا کنید سلامت باشن با غمشون غمگینو با شادیاشون شاد باشیم این بلاها ازمون دور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
مردم بلوچ بسیار مظلوم و باحیا و کم برخوردار باید کمکشون کنیم ...مخصوصا لوازم بهداشتی ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلاح را ازسپاه جمع کنید وآنان رامامور در سازندگی وتولید کنید این تفکر جنگ ودفاع چیزی جز پول خرج کردن انگیزی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
قاسم سلیمانی
۲۳:۲۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
از نیروی سپاه متشگریم برای امداد وکمک همیشه پایدار وسرفراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
مسبب سیل ها خطای انسانی سپاه در سد و محیط زیسته
Singapore
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
ستاد مدریت بحران متاسفم دوباره داره تکرار میشه حوادث پل دختر و اهواز
مدریت بحران درشو ببندین خواهشا
خود مردم باز باید کمک کنن هر چند الان اوضاع خرابه 60 میلیون معیشت بگیرن اونا هم خودشون موندن در زندگی
انتظار از همون دستگاه های دولتی میره که خودشون برن کمک
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۰:۱۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خدایا به تو پناه می‌بریم
لطفا یکی کنترل کنه ببینه استانداران این استان‌ها مرخصی نرفته باشند
یکی هم کنترل کنه تا مسئولین اصلی مسئولیتشون به گروه یا فرد دیگری محول نکرده باشن و خودشون برای تعطیلات زمستانی نرفته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
گل بود به سبزه نیز آراسته شد:||||
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
عزیزان غصه نخورید چون ما کسانی را داریم که برایتان شمع روشن کنند البته چند روز دیگه وگر نه حالا برادران نظامی و بسیجی هستند وقتی شما واین عزیزان خسته شدید برادران و خواهران سلبرینی و یه مشت نادان براتون شمع روشن می کنند
Iran (Islamic Republic of)
گروه صنعتی 313
۱۹:۲۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام من سالی یک بار چهاربهار میرم در مسیر روستاهای فقیری می بینم که رنگ اسکناس ندیدن اصلا نمی دونن 1000 تومانی چه شکلی به خدا قسم می خورم تو بدترین شکل ممکن زندگی می کنن اصلا همیشه تشنه اب هستن تو مسیر برات دست تکون میدن اگر نان و ابی داری بهشون بدی به الله قسم گدا نیستن ندارن واقعا فقیر هستن انگار اصلا تو ایران زندگی نمی کنن
نمی دونم وزیر با سواری این مسیرو رفته یا رییس جمهور تواناییشو داره با سواری بره و فقر این جماعت ببینه به داد این مردم برسه الانم که اب زندگیشونو برده به دادشون برسید گناه دارن انسان هستن بترسید از خدا
اسلام گفته نباید مقام به وزیر و وزرا پولدار داد چون هیچ وقت حال فقیر درک نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
کمکشون کنین
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۹:۰۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
چرارودخانه های بزرگ لایروبی نشدند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
مردم محروم حالا هم که سیل !!! خدا خودش به داد برسه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام
روستاها درسیستان بلوچستان ماهیتشون با سایر روستاهای کشور متفاوت هست ،مطمینا چون پوشش گیاهی کم هست سیل شدید تر خواهد بود ،
کاش هلال احمر یک شماره بابت این سیل بزاره تا کمک کنیم
به هر حال ماهم داریم در این مملکت زندگی میکنیم
اگر همه اقشار مالیات بدن میشه بیشتر درایت به خرج داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خدایا مصلحتت راشکر هشت میلیارد ادم رو زمینه فقط گیر دادی به ما هشتاد میلیون که کافرهم نیستیم مسلمانیم ،شیعه هم هستیم پیرو ولایت هم هستیم تازه تحریمم هستیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
farjam
۰۳:۱۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
از ماست که برماست
Germany
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
بگو ما چی میکشیم از مدیران بی فکر فقط بهونه بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
برو
Germany
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
تو رو خدا کمکشون کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اونایی که جلو دانشگاه ها جمع میشوند و شعار میدهند وسنگ دلسوزی واسه مردم رو به سینه میزنن الان کجا هستن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اونایی که میومدم واسه تشییع کجا هستن
Spain
سارا
۲۳:۳۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
14:19عزیز مشکلت با سردارمون چیه ؟کم گذاشت برای امنیتت حق امثال شما ها داعشه فقط اگه بودن حتما پیش قدم بود تو کمک رسانی مثل من و تو نبود که فقط شعار بلد باشه خوزستانو یادت نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
داداش عريضم خدمتتان الان يا كافه شاپن يا رستوان سنتي و كافه و يا در پارك يا در جشنهاي فول اپشن
و يه پاسخيم به اون كاربري كه پاسخ داده ( اونايكه تشيع بودند كجااند)
داداش يكي از اونا برادر و پسرخاله من هستند الان در سيستان با بقيه سپاهيان و نيروها رفتن كمك
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
الان وقت عمله نه حرف زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
بابا اینایی که میگن هلال احمر وبالگرد کمک کرده همش الکیه بالگرد فقط دور میزنه فیلم میگیره، چهارتا نجات دادن عکس گرفتن تمام، فقط مردم کمک مردم میکنن، چندین روستا برق وتلفن قطعه الکی میگن وصله، از مسولین هم خبری نیس، دوم اینکه از باران کاسته شده ولی ابی که تو سد جمع کردن موقع خشکسالی سد رو باز نکردن الان هز لخظه امکان داره سد بشکنه حتی اب سد هم کمی ازاد کردن، خیلی ها هنوز گرفتار موندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
#هیس!مسئولین ..
-
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خداوندکمکشان کنه ومسئولان برای عکس انداختن میان چون گلستان اینکارکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
حتما توهم از يكي از اونايي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
بنده خداها چی میکشن الان
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
چیزی برای کشیدن نمانده بنده خدا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
الان دقیقا کجا تشریف دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
كي كجا الان رفتند نه ميان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
خدا قوت به همه کسانیکه واقعا کمک می کنند
آخرین اخبار