مدیر کل بهداشت ودرمان سازمان زندان‌های کشور:

۶۷ هزار ویزیت تخصصی در زندان‌های کشورانجام شد

مدیر کل بهداشت ودرمان سازمان زندان‌های کشورگفت: ۶۷ هزار ویزیت تخصصی از سوی پزشکان متخصص زندان‌های کشور در سال ۹۷ انجام شد.

انجام ۶۷۰۰۰ ویزیت تخصصی از سوی پزشکان متخصص زندان‌های کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کار گروه علمی مشورتی سیاست گذاری درمان وکنترل مرگ ومیر سازمان زندان‌های کشور  با حضور تشکریان مدیر کل بهداشت ودرمان سازمان زندان‌های کشور، فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کردستان وهمچنین روسای ادارات بهداشت ودرمان تعدادی از زندان‌های کشور به میزبانی اداره کل زندئان‌های استان کردستان برگزارشد.

تشکریان مدیر کل بهداشت ودرمان سازمان زندان‌های کشور در ابتدای این جلسه با اشاره با اقدامات مثبت صورت گرفته در زندان‌های کشور و در حوزه بهداشت وسلامت زندانیان گفت:تمام خدمات بهداشتی ودرمانی که به مددجویان ارائه می‌شود براساس پروتوکل‌های کشوری است. ودراین راستان مسئولان حوزه سلامت زندانیان در سراسرکشور تمام تلاش خود را در جهت ارتقا این خدمات به کار گرفته اند.

او باتاکید بر اینکه سازمان زندان‌های کشور درحوزه ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی ۲۵ درصد بیش از تعهد خود عمل کرده است،افزود:خوشبختانه با توجه به وجود تعامل وهمکاری دو سویه میان زندان‌ها ودانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسرکشور همواره شاهد ارائه خدمات چشمگیربه زندانیان باشیم.

تشکریان از حضور پزشکان عمومی ومتخصص جهت ارائه خدمات درمانی به زندانیان در کشور خبردادو گفت:در سال گذشته ۱۶۰ هزار ویزیت عمومی و ۶۷ هزار ویزیت تخصصی پزشکان مستقر در زندان‌ها به زندانیان ارائه شد که این مهم حاکی از عزم راسخ مسئولین زندان‌های کشور در جهت توسعه خدمات بهداشتی ودرمانی در مراکز اصلاحی وتربیتی است.

مدیرکل زندانهای کردستان نیز در این جلسه  توجه ویژه ی دستگاه های ذیربط در امر بهداشت و سلامت جامعه بالاخص دانشگاه علوم پزشکی به زندانیان را ضروری دانست و گفت: اجرای فعالیت های اصلاحی و تربیتی زمانی به بهترین نحوه ممکن صورت خواهد گرفت که زندانیان در سلامت جسمی، روحی و روانی باشند که این وظیفه خطیر را پزشکان و کادر بهداشت و درمان زندان ها عهداه دار می باشند.

فتحی تعامل و همکاری موثر میان زندان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی در کردستان را مثال زدنی قلمداد نمود و بیان داشت: از آنجائیکه زندانیان عضوی از جامعه هستند و پس از آزادی نیز به جامعه بازخواهند گشت لذا توجه هرچه بیشتر به بهداشت و سلامت آن‌ها در طول مدت حبس، به نوعی کاهش بسیاری از آسیب‌ها در جامعه را نیز به دنبال خواهد داشت.

آریانژاد مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز که در این جلسه حضور داشت با تاکید بر این موضوع که طی یک دهه اخیر، بهداشت و درمان در زندان‌های کردستان روند بسیار رو به رشدی داشته است گفت: دانشگاه علوم پزشکی هیچ گونه محدودیتی در ارائه خدمات درمانی به زندانیان خصوصا زندانیان اوژانسی ندارد.

مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه سخنان خود زندانیان را از آسیب پذیرترین اقشار جامعه دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان همواره در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی حامی اقشار آسیب پذیر جامعه بالاخص زندانیان و خانواده‌های آن‌ها بوده و این حمایت همچنان ادامه خواهد یافت. 

رحیم زاده مدیریت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز حمایت از حوزه سلامت زندانیان را ضروری دانست و افزود: توجه به سلامت زندانیان در حقیقت توجه به سلامت جامعه می‌باشد و ما این آمادگی را داریم تا این قشر از جامعه را که به دلیل در زندان به سر بردن با محدودیت‌های فروانی روبرو هستند را یاری دهیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.