تشکیل تیم‌های ارزیاب برای برآورد خسارات سنگین سیل سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان از تشکیل تیم‌های ارزیابی متشکل از مهندسان عضو سازمان برای برآورد خسارت‌های ناشی از وقوع سیل خبرداد.

نرماشیری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،: به دنبال وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، ارتباط زمینی با ۵۰۰ روستا همچنان قطع است.

نرماشیری افزود: در این حادثه اخیر سیل، حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده، شبکه برق ۱۲۰ روستا قطع و شبکه آب یکصد روستا از مدار خارج شده است.

به گفته وی شبکه ارتباط تلفنی با روستا‌ها و برخی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان هنوز قطع است و علاوه بر مناطق مسکونی، آسیب‌های جدی به بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامداری نیز وارد شده است.

نرماشیری با انتقاد از نحوه انعکاس خبر‌های مربوط به خرابی‌های سیل در رسانه‌ها گفت: آنچه در اینجا مشاهده می‌شود و وضعیت موجود تفاوت اساسی با آنچه در رسانه‌ها منعکس شده دارد و لازم است نسبت به جبران خسارت‌ها و کمک رسانی به مردم اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان از تشکیل تیم‌های ارزیابی متشکل از مهندسان عضو سازمان برای برآورد خسارت‌ها خبرداد و گفت: به محض برقراری ارتباط با روستا‌ها تیم‌های ارزیاب سازمان از این مناطق گزارش‌های کامل تهیه و برای اقدامات بعدی جمع بندی خواهد شد.

او با تشکر از سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌های مختلف که آمادگی خود را برای ارسال کمک‌ها اعلام داشته‌اند گفت: ما در این زمینه در حال هماهنگی با شورای مرکزی برای اعلام شماره حساب و نیز جمع آوری کمک‌های غیرنقدی و گرمایشی و مواد غذایی از استان‌های مختلف هستیم و در این زمینه به یاری جمعیت هلال احمر استان شتافته ایم.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار