بسیج همگانی نیرو‌های امدادی در شهرستان نیکشهر

ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار نیکشهر گفت: با شروع بارندگی‌ها از روز جمعه در این شهرستان و روند افزایشی آن‌ها در روز شنبه منجر به سیلابی شدن کلیه رودخانه‌های فصلی در سطح شهرستان نیکشهر شد.

بسیج همگانی نیرو‌های امدادی در شهرستان نیکشهرضیاء الحق هاشمزهی فرماندار نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با شروع بارندگی‌ها از روز جمعه در سطح شهرستان نیکشهر و روند افزایشی آن‌ها در روز شنبه منجر به سیلابی شدن کلیه رودخانه‌های فصلی در این شهرستان  شد.

او گفت: بخش بنت و روستا‌های تابعه آن کانون بارندگی‌ها در شهرستان نیکشهر بود که به دلیل طغیان بی سابقه رودخانه‌های فصلی، منجر به کند شدن عملیات امداد رسانی در این بخش شده بود.

او  افزود: طغیان رودخانه‌های فصلی باعث از بین رفتن و تخریب بسیاری از شریان‌های حیاطی و زیر ساخت‌های شهری و روستای در بسیاری از مناطق شهرستان نیکشهر شده است.

فرماندار نیکشهر با اشاره به بسیج همگانی نیرو‌های امدادی بعد از سه روز از بارندگی‌ها در شهرستان نیکشهر گفت: در بخش بنت با روند افزایشی بارش‌ها و بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر بارندگی در روستا‌های دستگرد، توتان و مهمدان باعث تخریب سیل بند‌ها و بسیاری از واحد‌های مسکونی شده است.

هاشمزهی بیان کرد: با طغیان رودخانه فصلی ملوران ارتباط اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان نیکشهر با مرکز بنت جهت امداد رسانی اولیه به طور کامل قطع بوده است.

این مقام دولتی افزود: بارش‌های شدید باران در بخش مرکزی و دهستان‌های چاهان، هیچان، مخت و مهبان نیز باعث آسیب و تخریب بسیاری از زیر ساخت‌های جاده‌ای، برق رسانی و ارتباط مخابراتی شده است که در این مناطق هم طغیان رودخانه‌های فصلی مزن کور و تنگه سرحه امداد رسانی را با کندی مواجه کرده است.

او  در پایان گفت: بارندگی‌های اخیر باعث تخریب بسیاری از جاده‌های مواصلاتی به خصوص جاده ترانزیتی شده است که به همین دلیل رانندگانی که در این مسیر تردد می‌کنند جانب احتیاط را رعایت کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار